|
|
Zápisnica č.14
Dátum: 17.3.2005
Čas: 13:00 - 16:00
Miesto: softvérové štúdio
Prítomní:
Pedagóg: -
Ing. Ivan Kapustík (IK)
Členovia Tímu: Martin Pozor (MP), Michal Štípek (MŠ), Marián Tínes (MT), Peter Tóth (PT), Dalibor Zahorák (DZ)
Zapisoval: Dalibor Záhorák
Téma stretnutia:
Zhodnotenie postupu prác na implementácii.
Vyhodnotenie úloh z predchádzajúceho stretnutia:
id |
Stav |
1 |
Dokončená reprezentácia formácií v hráčovi, bolo implementované pole Formation a štruktúra PlayerFormInfo, predvolené formácie boli prepísané do novej reprezentácie. |
2 |
Vytvoril sa zoznam čiastkových úloh, ktoré ešte bude potrebné implementovať vo formácii. (pozri prílohu) |
3 |
Plán na letný semester bol pridaný na web stránku tímu. |
4 |
Správa "Pusti" nebola ešte implementovaná z dôvodu novoobjavených chýb v správe "Prihraj" |
5 |
Správa "Prihraj" je opravená, chyby v hráčovi tímu Sklo boli odstránené a pracuje sa na jej ďalšom vylepšení. |
6 |
E-mailová konferencia tímu bola upravená tak, aby do nej mohli prispievať iba členovia, čím sa zamedzilo posielaniu spamu. |
7 |
Implementácia lichobežníkových zón bola odložená v dôsledku nepredpokladaných problémov pri prácach na rozhodovacom strome hráča. Zisťovanie zóny, v ktorej sa hráč nachádza je plne funkčné. |
8 |
V rozhodovacom strome hráča boli objavené nezrovnalosti a bloky kódu, ktoré sa nikdy nevykonajú. Tento nedostatok pripisujeme odlaďovaniu hráča tímu Sklo v časovom strese . |
9 |
Schéma rozhodovacieho algoritmu brankára bola vytvorená. |
10 |
Úloha sa presúva do ďalšieho týždňa, bude potrebná podrobná analýza. |
11 |
Algoritmus na nájdenie ciest na základe štatistického rozmiestnenia hráčov na ihrisku bol navrhnutý a predložený členom tímu, členovia tímu návrh jednohlasne schválili. |
12 |
Problém nie je vyriešený z dôvodu problémov inštalácie CVS servera pod systém Windows, úloha pokračuje v ďalšom týždni. |
Priebeh stretnutia:
- Na začiatku stretnutia sa riešil problém nefunkčnosti CVS servera. PT nás informoval, že problém bude vyriešený v najbližších dňoch.
- PT a MŠ popísali zmeny reprezentácie formácie v hráčovi a bol predstavený aj zoznam čiastkových úloh, ktoré ešte treba implementovať. Reprezentácia formácií v hráčovi bola od základov prebudovaná s prihliadaním na jednoduché testovanie a možnosť úpravy domovskej pozície hráča vo formácii.
- Boli diskutované problémy s neaktívnymi blokmi kódu v rozhodovacích stromoch hráča a kouča. Celé časti kódu boli totiž zakomentované alebo sa nachádzali v podmienke "if (0)", ktorá nikdy nebola splnená. Členovia tímu sa dohodli, že DZ zanalyzuje tieto časti kódu. Použiteľné časti by následne mohli byť zahrnuté do výsledných rozhodovacích stromov. V prípade že tieto časti kódu budú vyhodnotené ako nepoužiteľné, z projektu sa odstránia, pretože znižujú celkovú prehľadnosť kódu.
- MP popísal chyby v komunikácii v správe "Prihraj". Keďže sa nesprávne kódovalo číslo hráča v správe, zoznam hráčov, ktorí žiadali o prihrávku bol vždy prázdny. Metóda prehľadávajúca tento zoznam bola chybná, táto chyba sa ale nikdy neprejavila. Po oprave kódovania čísla hráča chyby tejto metódy vyšli na povrch a museli byť odstránené.
- MT predložil návrh algoritmu na štatistické vyhodnocovanie ciest prihrávok. Navrhol využiť štatistické informácie o pokrytí hracej plochy hráčmi súpera, ktoré zbiera kouč. Tieto informácie sú uložené ako trojrozmerný histogram a vytvárajú "reliéf" pokrytia plochy. Chceme využiť techniku "záplavy", keď sa bude reliéf akoby zalievať vodou, až kým sa nedosiahne želané zaplavenie - napríklad 50% plochy. Časti vyčnievajúce nad hladinu ("ostrovy") budú potom reprezentovať časti ihriska obsadené súperovými hráčmi. Zaplavené časti budú vyhodnotené ako neobsadené a prihrávky sa môžu potom posielať hlavne cez tieto časti. Môžu byť vytvorené najbezpečnejšie trasy prihrávok tak, aby bolo riziko zachytenia prihrávky súperom čo najmenšie.
- Po prediskutovaní algoritmu na štatistické vyhodnocovanie ciest vznikol problém, ako výsledné trasy prihrávok tréner pošle hráčom. Členovia tímu sa dohodli, že MT v spolupráci s MP navrhnú nový typ správy práve pre tento účel. Túto úlohu ale bude možné realizovať až po implementovaní vyššie popísaného algoritmu.
Úlohy do nasledujúceho stretnutia:
id |
Úloha |
Zodpovedný |
1 |
Dokončiť volania metód súvisiacich s formáciami. |
MŠ, PT |
2 |
Posúvanie formácie v smere osi y. |
MŠ, PT |
3 |
Implementovať využívanie používania heterotypov aj pre obrancov. |
MŠ, PT |
4 |
Dokončiť implementáciu správ "Pusti" a "Prihraj". |
MP |
5 |
Dokresliť rozhodovací strom kouča. |
MT |
6 |
Začatie implementácie algoritmu na hľadanie ciest. |
MT |
7 |
Dokresliť rozhodovací strom hráča. |
DZ |
8 |
Analyzovať zakomentované a neprístupné bloky kódu v rozhodovacom strome hráča. |
DZ |
Príloha: Úlohy súvisiace s formáciami
id |
Úloha |
Stav |
1 |
Zmena reprezentácie formácii v jadre hráča |
100% |
2 |
Vytvorenie predvolených formácii v novej reprezentácii |
100% |
3 |
Úprava volaní metód súvisiacich s formáciami v pôvodnom kóde |
90% |
4 |
Implementácia dynamického posunutia hráčov s ohľadom na polohu lopty |
0% |
5 |
Vytvorenie rozhodovacieho stromu, na základe ktorého bude kouč dynamicky meniť formácie počas zápasu |
0% |
6 |
V koučovi implementovať posielanie správy o nových absolútnych polohách hráčov |
0% |
7 |
Úprava zmeny heterotypov na začiatku zápasu |
0% |
8 |
Otestovať rôzne polohy hráčov vo formácii (najmä posun po osi X) |
5% |
|
|