novinky
o nás
o projekte
stretnutia
plán
download
odkazy
iné
Zápisnica č.13

Dátum: 10.3.2005
Čas: 13:00 - 16:00
Miesto: softvérové štúdio

Prítomní:

Pedagóg: - Ing. Ivan Kapustík (IK)
Členovia Tímu: Martin Pozor (MP), Michal Štípek (MŠ), Marián Tínes (MT), Peter Tóth (PT), Dalibor Zahorák (DZ)
Zapisoval: Marián Tínes

Téma stretnutia: Priebeh implementácie.

Vyhodnotenie úloh z predchádzajúceho stretnutia:
id Stav
1 Boli odladené chyby v triede, ktorá má za úlohu zbierať štatistiky o hráčoch. Taktiež bola vytvorená doplnková aplikácia na vizualizáciu štatistík zbieraných koučom.
2 Reprezentácia formácii v hráčovi sa začala vytvárať úplne od znova, z toho dôvodu nebola táto úloha úplne dokončená.
3 Boli odladené chyby, ktoré sa objavili v algoritme určovania zóny, v ktorej sa nachádza hráč.
4 Vzhľadom na chyby, ktoré sa objavili v zvukovej komunikácii hráča (vyžadujúce skoré odstránenie), nebola implementácia správy Pusti dokončená.
5 Zo strany správcu systému, na ktorom beží nami používaný CVS server bol prísľub, že bude server znova nainštalovaný 13.3.2005 večer.


Priebeh stretnutia:
  • Na začiatku stretnutia bol zhodnotený stav pridelených úloh.
  • Diskutovali sme o nami navrhovanom rozdelení ihriska z pohľadu hráča. Na základe sledovania dynamiky pohybu hráčov vo viacerých zápasoch sme dospeli k záveru, že by sa hráči zdržali v týchto zónach príliš krátku dobu. Z tohto dôvodu sa trojuholníkové zóny zlúčia so zónami po krídlach a vytvoria tak lichobežníkové zóny.
  • MŠ a PT po začatí implementácie formácií v hráčovi dospeli k záveru, že bude treba vytvoriť celú reprezentáciu formácií nanovo.
  • MP nás informoval o tom, že vo zvukovej komunikácii hráčov tímu Sklo sa objavilo mnoho chýb. Zvuková komunikácia totiž nebola kvôli chybe kódovania čísla hráča vôbec v praxi používaná. Po opravení tejto chyby sa však objavili samotné chyby v spracovávaní zvukových správ, z ktorých niektoré spôsobovali pád hráča. MP tieto chyby postupne opravuje, avšak odhaľovanie a opravovanie týchto chýb spôsobilo meškanie v implementácii správy Pusti.
  • S IK sa zvažovali výhody a nevýhody jednotlivých formácií. IK nás informoval o tom, že na základe doterajších prác sa dospelo k záveru, že vo všeobecnosti sú úspešnejšie útočné formácie. Ako úspešná formácia sa javí rozostavenie 3:2:5. Taktiež ako zaujímavá alternatíva sa javí rozostavenie 3:(2)2:3, kedy sa v strede poľa nachádzajú 4 hráči, z čoho dvaja sú oproti ostatným dvom posunutý viacej dozadu. Títo dvaja hráči sa potom zapájajú nie len do bojov v strede ihriska, ale v prípade útoku súpera dostatočne podporujú aj obranu.
  • Diskutovali sme tiež o využití informácií o polohe hráčov na ihrisku pre hľadanie cestičiek pre hráčov. Kouč vyhodnotí získané štatistiky a nájde vo formácií súpera niekoľko cestičiek. Informáciu o týchto cestičkách potom odovzdá hráčom, ktorí ich budú používať na rýchle prenášanie hry z obrany do útoku.
  • Dohodli sme sa, že je treba čo najskôr vyriešiť pretrvávajúce problémy s CVS serverom. V prípade, že správca systému nespojazdní pôvodný CVS server, bude vytvorený nový CVS server na počítači doma u MT. Toto riešenie síce nie je také pohodlné ako mať server na počítači, ktorý je stále pustený, avšak je to momentálne jediné možné riešenie.

Úlohy do nasledujúceho stretnutia:
id Úloha Zodpovedný
1 Dokončenie implementácie reprezentácie formácií v hráčovi. MŠ, PT
2 Definovanie a návrh jednotlivých samostatných úloh pre dokončenie práce s formáciami v hráčovi a koučovi.
3 Doplnenie plánu na letný semester na webovú stránku. PT
4 Dokončenie implementácie správy Pusti. MP
5 Opravovanie chýb odhalených pri testovaní zvukovej komunikácie hráčov. MP
6 Upravenie e-mailovej konferencie k tímovému projektu tak, aby sa ďalej rozposielali e-maily len od registrovaných účastníkov, čím sa zabráni príjmanie spamu. MP
7 Dokončenie implementácie rozdelenie ihriska na zóny a určovania polohy hráča na ihrisku v týchto zónach. DZ
8 Vytvorenie schémy rozhodovacieho algoritmu hráča. DZ
9 Vytvorenie schémy rozhodovacieho algoritmu brankára. MT
10 Vytvorenie schémy rozhodovacieho algoritmu kouča. MT
11 Návrh a implementácia algoritmu na nájdenie ciest na základe štatistického rozmiestnenia hráčov na ihrisku v koučovi. MT
12 Definitívne vyriešenie problémov s CVS serverom. Ak sa do víkendu nepodarí spojazdniť pôvodný server, treba vytvoriť nový. MP,MT,PT
    novinky | o nás | o projekte | stretnutia | plán | download | odkazy | iné
design by votrelec (2004)