Budúcnosť s virtuálnou a rozšírenou realitou

Opis

Tento projekt sa zameriava na vizualizáciu softvéru pomocou virtuálnej (VR) a rozšírenej (AR) reality. Projekt VizReal funguje na FIIT STU od roku 2009 a je pod vedením Ing. Peter Kapec, PhD. Vizualizácia informácií v rozšírenej realite je v súčasnosti málo preskúmaná a používaná, čo otvára priestor pre vlastné inovatívne riešenia, ktoré môžu mať vedecký i komerčný potenciál. Vďaka čoraz viac dostupným zariadeniam je práve teraz vhodný čas sa zapojiť a odhaľovať potenciál virtuálnej a rozšírenej reality.

Ciele

Cieľom projektu je preniesť metódy vizualizácie softvéru do prostredia kolaboratívnej mixovanej reality. Výstupom by mal byť prototyp prostredia pre experimentovanie s metódami vizualizácie softvéru a interakcie v prostredí kolaboratívnej rozšírenej a virtuálnej reality. Prototyp by mal umožniť vytvárať vizualizácie softvéru tak, aby boli fotorealisticky začlenené do reálneho prostredia a bolo možné s vizualizáciou efektívne interagovať. Prototyp riešenia bude zameraný na vizualizáciu softvéru, t.j. vizualizáciu štruktúry a architektúry softvéru a zaujímavých vzťahov medzi softvérovými artefaktmi.

Potrebné technológie

Využité technológie a jazyky

Dokumenty

Tímové stretnutia
Stretnutia s vedúcim
Šprinty

Tím

Výsledky a priebeh práce

10/10

Šprint

56%

Nálada

1. ŠPRINT

Prvý šprint sa pre náš tím niesol v duchu vzájomného spoznávania, tím medzi sebou a tím s vedúcim projektu a s projektom samotným. Začali sme analyzovať existujúci projekt, aby sme sa v ňom vedeli orientovať a začali pracovať na metodikách. Získali sme prvotné vedomosti o metodikách Scrumu, ktoré sme začali aplikovať na našu prácu. Okrem toho sme vytvorili a pripravili prostredie pre prácu v Azure DevOps, aby sme mohli korektne zaznamenávať postup v práci na projekte.

2. ŠPRINT

Tento šprint bol pre nás ťažší, keďže sa objavili viaceré problémy. Jeden člen tímu ochorel a celý druhý šprint bol na PN. Pasovali sme sa s problémom spustiť a rozbehať projekt. Začali sme aktualizovať inštalačné príručky, ale veľkú časť projektu nebolo možné rozbehať a pokusy opraviť tento problém zabrali celý šprint. Okrem toho sme sa pustili do práce na infraštruktúre, zamerali sme sa najmä na automatické generovanie dokumentácie pomocou nástroja Antora. Taktiež sme v tomto šprinte začali vytvárať webstránku tímu a pracovali sme na zlepšovaní praktizovania metodík Scrumu.

3. ŠPRINT

Tento šprint sa zaoberal zlepšovaním našich zápisov zo stretnutí, záznamov zo šprintov, a záznamov v nástroji Azure DevOps, čo je príprava na odovzdanie progresu práce v kontrolnom bode. Začali sme pracovať na dokumentácií k riadeniu, ako prípravu na odovzdanie a aktualizovali sme obsah stránky. Venovali sme sa spísaniu súhrnu vetiev a kontrole obsahu repozitárov. Pokračovali sme v práci na infraštruktúre, časti pre automatické generovanie dokumentácie pomocou nástroja Antora. Časť tímu sa venovala ďalším pokusom s problematickou časťou projektu, ktorú sme doteraz nevedeli rozbehať.

4. ŠPRINT

V štvrtom šprinte sme sa venovali rozbehávaniu projektu pre Windows. S touto časťou sme mali problémy počas celého semestra. Každému členovi vyhadzovalo iné chyby, robilo iné problémy a nefungovali iné časti. Okrem toho sme pracovali na generovaní dokumentácie k produktu cez nástroj Antora.

6. ŠPRINT

Letný semester sme začali v inom duchu ako sa niesol náš predošlý, pretože sme vytvorili úplne nový repozitár, kde sme začali postupne presúvať funkcionalitu a opravovať nefungujúce časti, s ktorými sme mali problém minulý semester. Keďže je celý tento projekt veľmi komplikovaný, snažili sme sa ho upraviť tak, aby bol štart práce čo najjednoduchší.

7. ŠPRINT

Pokračovali sme v prenose funkcionality do nového repozitára. Stretli sme sa s problémami, ktoré sme opravovali, napríklad prerobenie komunikácie medzi dvoma veľkými časťami na projekte z synchrónnej na asynchrónnu, aby sme zlepšili celkovú efektivitu projektu.

8. ŠPRINT

Tento šprint sme sa snažili opraviť a preniesť čo najviac funkcionality zo starého projektu do nového, ale tak aby to všetko spolu fungovalo. Medzi prenášanú funkcionalitu patria napríklad magnety na ovládanie grafu, rôzne metafory zobrazovania grafu a pokračovali sme aj na prerábaní komunikácie na asynchrónnu.

5

9. ŠPRINT

Ďalej sme pokračovali v prenose, snažili sme sa opraviť a preniesť čo najviac funkcionality zo starého projektu do nového, ale tak aby to všetko spolu fungovalo. Taktiež sme začali s refaktoringom, aby celý projekt nasledoval konvencie, ktoré sme určili v metodikách a aby sme mali čo najviac konzistentný a dobre fungujúci projekt.

10. ŠPRINT

V poslednom šprinte sme sa snažili uzatvoriť všetky naše rozrobené úlohy, dorábať dokumentáciu a pripraviť celý projekt na finálne odovzdanie.