Zápis 08.10.2018 09:00 - 12:00
Miestnosť: 4.26
Vedúci: Ing. Jakub Šimko, PhD.
Zapisovateľ: Bc. Michal Fabiš
Scrum master: Bc. Martin Žák
Prítomní:
- Ing. Jakub Šimko, PhD.
- Bc. Martin Žák
- Bc. Andrej Slaninka
- Bc. Daniela Sitárová
- Bc. Andrej Zaťko
- Bc. Michal Fabiš
- Bc. Katarína Rafčíková - remote
- Bc. Maroš Vašš
Agenda
Organizačné veci
- Appka Slack na mobile + preposielanie mailov z adresy tp@webable.solutions
- Maroš a Maťo ešte nemajú preposielanie na svoj mail
Testovanie prehliadača
- Všetci na tom robili
Web
- Pracuje sa na ňom (obsah stránky + dizajn sú rozrobené)
- Zajtra músí byť web nahodený
Azure hands-on
- Nepodarilo sa zatiaľ vybaviť
- Potrebujeme to kvôli prekladom
- Na drive je dokumentácia ako sa pripojiť na mastera
- Ak to vieme nasadiť na konci šprintu tak vpohode
Perry Talents
- Práca na biznis analýze v KOMERČNEJ OBLASTI
- 2 ďalšie kartičky do Perry Space budú dnes
- Podarilo sa nám zosúladiť naše šprinty v škole s ich 2 týždňovými
Diskusia
Stand-up
- Prvý za nami
- Treba spísať pokyn - každú dohodu treba niekde zapísať do dokumentácie ako sa riadime a ako fungujeme. Na wiki treba zapísať sekciu, kde bude: pravidlá komunikácie napr. Standup robíme vtedy a vtedy, každý tam napíše vtedy a vtedy…
- Informovanie na Slacku o tom, kto čo spravil + čo plánuje spraviť
- Čo si o tom myslíme? (príliš skoro hodnotiť ale ak sú nejaké pripomienky, von s nimi)
-
Jira je TODO LIST nie Slack
-
Počas standupu by sa mali riešiť hlavne problémy a odhalovať ich
Retrospektíva
Kolónky S čím by sme mali pokračovať - Aby sme si uvedomili veci ktoré nám idú dobre a aby sme ich náhodou nezrušili S čím by sme mali prestať * S čím by sme mali začať - Nápísať jednotnú štruktúru, Pokiaľ niekto chce ku niečomu z toho napísať tak by sa to malo riešiť v threadoch.
Github štruktúra
- Zatiaľ nie je upravená, dnes ju treba urobiť
- Informácie o zmenách sa môžu zapisovať, informovanosť je dôležitá. Feedback berieme. Nemôžeme čakať na odobrenie ani nič iné.
- K úlohám z backlogu sa môže vyjadrovať aj niekto kto na tom nerobí ale nemal by zasahovať
- Andy: bolo či by nebolo dobré urobiť Fork, aby sa zachovalo to ako sa veci riešili predtým a teraz. Jakub: na to treba napísať pravidlá tiež niekam.
-
Spraviť nový repozitár by bolo úplne najlepšie asi s novou štruktúrou a neskôr sa vrátiť naspäť.
-
Dávid: Prispievanie code-base. Keby chce nejako prebiehať, nesmie to interferovať s naším vývojom a to je problém, pretože: Jedná možnosť je že sa urobí vetva v ktorej sa bude robiť a z ktorej môžeme my prijímať pull requesty a musíme si byť istý že nám to nič nedokafre v tom našom šprinte. Nech dá vedieť že ide na niečom robiť a nech ten pull request nie je že raz za mesiac nejaká šupa.
- Do backlogu môže pridávať veci a musí to spĺňať štandardy: Musíme mať spísanú definition of ready, ktorú to musí spĺňať.
- Treba navrhnúť nový systém organizácie branchí a ten starý treba nechať tak ako je
Používateľské testovanie
- Máme vytvorený návrh
-
Keď chceme feedback na takéto dokumenty alebo tak, tak určite čo najskôr poslať notifikáciu Jakubovi, aby sa na to vedel pripraviť.
-
Prvá časť testovania môže byť celkom šupa, ktorá by mohla trvať aj pol hodinu
- Druhá časť - nemôže tam byť aj niečo so sociálnymi sieťami?
- S týmto návrhom by sa už dalo pracovať: Nie je tam napísané, že čo to znamená že tú úlohu urobil korektne - kde má skončiť. Na tento účel postačuje to čo máme
- Čo treba spraviť: odpilotovať si to teda, všetko by sa to tam malo dať spraviť aspoň teoreticky spraviť. Teda keď to zvládneme my tak potom môžeme ísť na reálnych userov
- Chýba sekcia: Inštalácia - ktorá by mohla byť na začiatku
- Po zmeraní zvážiť či nedať iba nejakú časť.
Jira
- Podarilo sa nám ju nasadiť, každý má používateľské konto, podarilo sa spraviť základný setup (notifikácie, čo všetko dokáže Jira, ….).
- Skontrolovať Jiru - či nám niečo nechýba
-
Prebrať, akú štruktúru dávať opisom errorom a do akého epicu ich zaradiť Skontrolovať Backlog + poprípade niečo dopísať upraviť Naplánovať šprint
-
Definition of ready? Aká je???
- Treba mať
- Nechceme zobrať do šprintu iba niečo čo vieme že v ňom vieme dokončiť
- !INVEST! - Každá z týchto vecí musí byť odhadnuteľná a nezávislá od ostatnýc. Musia ku tomu existovať akceptačné kritéria.
- Description tam nie je… Teda treba definovať aký to má mať výstup (zamyslieť sa nad niečim??)
-
Definition of done - kritéria kedy je niečo dokončené - nie konkrétnej úlohy
- definujeme si ju podľa seba a mala by byť jednotná pre všetky stories - je to nasadené, code review… Nič to neobsahuje o tom ako má vyzerať výsledok konkrétnej úlohy. To treba dopísať do každej jednej úlohy.
- Pouvažovanie je analytická story. Mala by mať inú definition of done…
- DOD môžeme mať viac podĺa toho o akom type story sa bavíme.
- Napr tá analytická by mohla mať spísaný dokument ku čomu sa má autor vyjadriť alebo tak…
-
V JIRE by bolo dobré nakonfigurovať storky
- Klasická user story
- Bug-fix
- Analýza
- Všetko ostatné
Praktická rovina
- Aby sa nám s tým dobre robilo, teda vieme nakonfigurovať pri úlohe, že description môže byť vyššie ako peoples
- Status by mal byť vysoko ale nemusel by byť pretože to uvidíme v tom kde sa nachádza na tabuľi - teda nepotrebujeme
- Components potrebujeme ak ich budeme používať
- Labels takmer určite začneme pouźívať
- Edectivne versions asi nebudeme používať
- Tým sa malo povedať, že treba odobrať nepotrebné veci, teda napr description by sme mali hneď vidieť.
-
Šípočka je priorita, to by mohlo zmiznúť.
-
Kritériá je dobré napísať a treba mať veci zoradené podľa priority
-
Môžeme si urobiť ďalší Epic že bugy - teda dá sa zavieš že každá story je nejakého typu.
-
Kde sa treba baviť o veciach ktoré nevieme čo s nimi? Určite dať ich do backlogu a začať používať tagy.
-
O každej story by sme mali odhadnúť ako náročné je ju urobiť. Pokiaľ je niečo v takej pozící, že vôbec netuším čo s tým tak to nie je asi dobré.
-
TODO, In progress, Ready to review, In review, Ready to deploy, Done
Plánovanie (Ako ho robiť?)
- Prioritu udelovať podľa toho používateľského testu
- Error okno sme dali iba chybu.. Ona je to nová funkcionalita, to nejdeme niečo opravovať ale pridať niečo úplne nové.
- Po šprinte ak nám nevyšiel nejaký odhad, už sa to hodnota tasku neupravuje, skôr sa robí že ako lepšie odhadnúť hodnotu
Odhadovanie (Ako ho robiť?)
- Bolo by dobré mať také veci ako odchytávanie eventov a odpalovanie podľa nejakého stavového stroja. Musíme zvážiť či takéto niečo nepotrebujeme. Teda to urobiť podľa nejakého návrhového vzoru.
- Máme tam observera?
TODO
- Azure hands-oň
- Jira šprinty - názvy podľa abecedy najlepšie a nech je to tematické
- Dokumentáciu buď do WIKI alebo Confluence - dohodneme sa
- Spísať metodiky (DOD, DOR, standups ....)
- Do dokumentácie zapísať - koľko story pointov je za aký typ úlohy
- Urobiť tasky ku stories!!! Čokoľvek treba urobiť tak na to urobiť subtask
- Do jiry In progress, Ready to review, In review, Ready to deploy, Done