RoboCup je medzinárodná súťaž autonómnych robotov, ktorá je určená na podporu výskumu a výučby robotiky a umelej inteligencie.
Každý tím sa v rámci obmedzení, určených pravidlami hry futbal a špecifikami simulačného prostredia, snaží vytvoriť čo najlepšieho hráča. Mužstvo, vytvorené z takýchto hráčov, by malo vyhrať nad mužstvom súpera. Viac informácií o súťaži a doterajšej činnosti je možné nájsť na stránke STU turnaj v simulovanom robotickom futbale (www.fiit.stuba.sk/robocup).
Na fakulte informatiky a informačných technológií sa vývinu robota venuje tím zložený z jej študentov v rámci predmetu Tímový projekt už od roku 2000. Do roku 2006 vývoj robota prebiehal v 2D prostredí, od roku 2006 prebieha vývoj v 3D prostredí.
Hlavným cieľom projektu je vylepšiť doterajšieho hráča pre 3D simuláciu, ktorý dokáže plnohodnotne využívať možnosti poskytované simulačným prostredím.
Cieľ | Šprinty | Stav |
---|---|---|
Analýza a spracovávanie informácií o čiarach | 1.,2. | Splnené |
Zobrazovanie čiar v TestFrameworku | 2.,3. | Splnené |
Využitie čiar na zlepšenie zistenia polohy | 4. | Splnené |
Aktualizácia Wiki | 3., 4., 5. | Splnené |
Cieľ | Šprinty | Stav |
---|---|---|
Aktualizácia Wiki | 7., 8., 9. | Splnené |
Využitie čiar na zlepšenie zistenia polohy | 7., 8., 9. | Splnené |
Úloha | Šprint | Riešitelia | Stav |
---|---|---|---|
Vytvorenie reprezentačného plagátu tímu | 0. | Jozef | Splnené |
Vytvorenie prezentačného webu tímu | 0. | Matúš | Splnené |
Vytvorenie metodiky k priebehu formálnych stretnutí | 1. | Maryna | Splnené |
Vytvorenie metodiky písania dokumentov | 1. | Jozef | Splnené |
Vytvorenie metodiky komunikácie | 1. | Jakub | Splnené |
Vytvorenie metodiky rizík | 1. | Jakub | Splnené |
Vytvorenie metodiky vykazovania práce v Jire | 1. | Ján | Splnené |
Vytvorenie metodiky vytvárania zápisov z formálnych stretnutí | 1. | Maryna | Splnené |
Analýza logiky projektu | 1. | Všetci | Splnené |
Analýza čiar | 1. | Jozef, Jakub | Splnené |
Vytvorenie metodiky code review | 1., 2. | Miloš | Splnené |
Vytvorenie metodiky verziovania a commitovania | 1., 2. | Matúš | Splnené |
Vytvorenie metodiky testovania | 1., 2. | Matúš | Splnené |
Rozšírenie parseru o spracovávanie čiar | 2. | Maryna, Jozef | Splnené |
Prepočítanie relatívnej pozície čiar | 2. | Miloš, Ján | Splnené |
Dokumentácia k riadeniu | 3. | Všetci | Splnené |
Dokumentácia k inžinierskemu dielu | 3. | Všetci | Splnené |
Sumarizácia šprintov | 3. | Miloš | Splnené |
Vytvorenie preberacieho protokolu | 3. | Jozef | Splnené |
Opísanie použitých pluginov v Eclipse | 3. | Matúš | Splnené |
Generovanie exportov z Jiry | 3. | Maryna | Splnené |
Sfunkčnenie Wiki | 3. | Matúš | Splnené |
Retrospektíva prvých 3 šprintov | 3. | Ján | Splnené |
Komunikácia Jim s testFrameworkom | 3. | Ján, Miloš | Splnené |
Analýza využitia čiar zahraničnými tímami | 3. | Maryna | Splnené |
Vykresľovanie čiar | 2., 3. | Matúš, Jakub | Splnené |
Vytváranie testov | 4. | Všetci | Splnené |
Vytvorenie návodu na export/import z Wiki | 4. | Matúš | Splnené |
Kategorizovanie čiar | 4. | Maryna, Jozef | Splnené |
Overenie pretnutia v tvare "T" čiar | 4. | Matúš, Jakub | Splnené |
Aktualizácia wiki | 4. | Všetci | Splnené |
Analýza používania histórie videnia hráča | 4. | Ján, Miloš | Splnené |
Porovnanie 2D a 3D čiar | 4. | Maryna, Jozef | Splnené |
Zistenie, v ktorej štvrtine ihriska sa hráč nachádza | 4. | Ján, Miloš | Splnené |
Plugin pre Wiki | 4. | Matúš | Splnené |
Aktualizácia analýzy fyzikálneho modelu | 4. | Matúš, Jakub | Splnené |
Zmena štruktúry Wiki | 4. | Jakub | Splnené |
Dokončenie dokumentácie k riadeniu | 5. | Všetci | Splnené |
Dokončenie dokumentácie k inžinierskemu dielu | 5. | Všetci | Splnené |
Dokumentácia matematickej logiky čiar a bodov | 6. | Všetci | Splnené |
Návrh vyhodnocovania polohy hráča | 6. | Všetci | Splnené |
UT pre určovanie polohy | 6., 7. | Všetci | Splnené |
Refaktor vykreslovania čiar | 6., 7. | Jakub, Matúš | Splnené |
Vytvoriť históriu polôh | 6. | Jozef, Maryna | Splnené |
Aktualizácia Wiki | 6., 7. | Miloš, Jakub | Splnené |
Vykreslovanie historii polohy agenta | 7. | Matúš, Jakub | Splnené |
Vzory mapovanie čiar | 7. | Jozef | Splnené |
Využívanie Akcelerometra | 8. | Jozef, Maryna | Splnené |
Rozšírenie ukladania histórie | 8. | Matúš, Jakub | Splnené |
Úprava UT s históriou ukladania histórie | 8. | Maryna, Jakub | Splnené |
Priebežné čistenie Wiki | 8. | Miloš | Splnené |
Sumarizácia šprintov | 8. | Ján | Splnené |
Úprava Fixed Object | 8. | Jozef, Miloš | Splnené |
Sumarizácia šprintov | 8. | Ján | Splnené |
Hľadanie priesečníkov T,+ | 8. | Matúš, Jakub | Splnené |
Mapovanie čiar 2.:príprava | 9.-10. | Matúš, Jakub | Splnené |
Dokumentácia inžinierske dielo | 9. | Jozef | Splnené |
Oddelenie rozmerov ihriska do nastavení projektu | 9.-10. | Maryna | Splnené |
Sumarizacia šprintu č.7, 8 | 9. | Ján | Splnené |
Aktualizácia dokumentácie k riadeniu | 9. | Jozef | Splnené |
Export úloh z JIRY - šprint 7 a 8 | 9. | Maryna | Splnené |
Aktualizovanie AllTests | 9. | Miloš | Splnené |
Mapovanie čiar 1. | 9. | Miloš, Matúš, Jozef | Splnené |
Vyhodnocovanie polohy na základe jednej čiary | 9. | Jozef | Splnené |
Oprava článkov na WIKI | 10. | Všetci | Splnené |
Doplniť linky na WIKI do kódu | 10. | Všetci | Splnené |
Sumarizacia šprintu č.9 | 10. | Ján | Splnené |
Export úloh šprintu č.9 | 10. | Maryna | Splnené |
Oprava testov | 10. | Jozef | Splnené |
Vytvorenie dokumentu s testami | 10. | Jozef | Splnené |
Finalizácia dokumentácie k riadeniu | 11. | Jozef | Splnené |
Finalizácia dokumentácie k inžinierskemu dielu | 11. | Jozef | Splnené |
Globálna retrospektíva | 11. | Ján | Splnené |
Sumarizacia šprintu č.10 a 11 | 11. | Ján | Splnené |
Export úloh šprintu č.10 a 11 | 11. | Maryna | Splnené |
Kapitola Future Work | 11. | Maryna | Splnené |
Príručka na stiahnutie kódu - SourceTree | 11. | Jakub | Splnené |
Export na CD/DVD | 11. | Miloš, Matúš | Splnené |
Aktualizácia Web stranky tímu | 1-11. | Jakub | Splnené |
Kontrola dokumentov | 1-11. | Ján | Splnené |
Aktualizácia inžinierskeho diela | 1-11. | Jozef | Splnené |
Má praktické skúsenosti s tvorbou webových aplikácií v Jave (+ Hibernate, Spring), tiež sa rád pohrá s dizajnom (HTML, CSS, JS). V bakalárskej práci pracoval s veľkými dátami o spotrebe elektrickej energie, kde dáta vizualizoval a hľadal v nich súvislosti (triedy odberateľov). Jeho najväčšou záľubou je futbal, čím vie značnou mierou prispieť k téme projektu.
Baví ho programovanie v Jave(Hibernate, Spring, ZK), aktuálne robí na webovej aplikácii. Problém nemá ani s SQL a nejakým frontendom(CSS, HTML). Vo svojom voľnom čase(keď sa nájde) rád hrá volejbal, korčuluje a bicykluje alebo ho venuje Ynetu.
Popri škole sa zdokonaľuje v práci ako Linuxový administrátor a získava skúsenosti
v nasadzovaní rôznych systémov. Rád programuje v PHP a niekedy v Jave.
V rámci voľnočasových aktivít pôsobí v študentskej organizácii IAESTE,
kde získava skúsenosti v tvorbe webových aplikácií a tímovej práci
Okrem cestovania, športovania a fotografovania ma rada frontend a graficky dizajn, bavia ju aj databázové technológie. Zaoberá sa plánovaním činnosti tímu a zabezpečuje dobrú náladu všetkých jej členov.
Zaujíma sa o počítačovú grafiku a nie len vývoj hier. V súčastnosti je viac zameraný na platformu Android a programovací jazyk Java ale nerobí mu problémy ani c/c++.
Je mladý, ambiciózny chalan, ktorého baví programovanie v C#. Poslednú dobu sa začal venovať hlavne webovým technológiám, akou je ASP.NET. Samozrejme nemá problém aj s databázami MySql či MSSql. Keď je nutné, nemá problém aj s tak nízko úrovňovým jazykom, akým je assembler. Vo voľnom čase aktívne hráva volejbal a taktiež rád oddychuje. No keďže toho času príliš veľa nemá, tak len hráva volejbal. Spomedzi takých bežných vecí by som ešte spomenul, že veľmi rád šoféruje.