Stretnutie č. 10

Zápis

dátum: 9.12.2009

čas: 9:00

miesto: softvérové Štúdio

Zapisovateľ

Matej Krchniak

Moderátor

Vladimír Krajčovič

Účastníci

Vedúci: Ing. Miroslav Galbavý

Tím: Dušan Palo, Matej Krchniak, Peter Líška, Peter Mikuška, Vladimír Krajčovič, Samuel Števaňák, Ondrej Buch

téma stretnutia

Priebeh testovacej prevádzky, odovzdanie prototypu systému a dokumentácie, návrhy úloh do letného semestra

OPis stretnutia
  1. Vedúci nám oznámil, že:
    1. V prvej etape rozoslal maily vybraným pedagógom so žiadosťou zadať požiadavky do nášho systému.
    2. Ubezpečil nás, že od nich bude zabezpečená spätná väzba na systém.
    3. V druhej etape rozoslal maily so žiadosťou zadať požiadavky do nášho systému širšej množine pedagógov.
    4. Vedúca tímu č.8. navrhla termín prezentácie na utorok 15.12.2009. Prezentácie sa zúčastnia dvaja externí hostia pozvaní tímom č.8. Čas a miestnosť prezentácie máme dohodnúť my s tímom č.8. Po dohode máme tieto údaje poslať nášmu vedúcemu.
    5. Nakoľko máme dnes cvičenie z Agilného programovania, mohli by sme zistiť ako bude prebiehať skúška (aby sa dalo v rozvrhu na skúškové obdobie presnejšie špecifikovať, aký typ miestnosti je potrebné zarezervovať).
    6. Začiatkom februára by sme mali:

                                                               i.      navrhnúť plán na letný semester

                                                             ii.      zhodnotiť testovaciu prevádzku

  1. Skonzultovali sme s vedúcim problém s verejným obsahom SVN v nástroji Assembla:
    1. Oznámili sme vedúcemu, že:

                                                               i.      sme dostali sťažnosť ohľadnej verejnej prístupnosti záloh databázy v niektorými údajmi študentov (meno, AIS ID).

                                                             ii.      verejné SVN zo nástroja Assembla sme stiahli, nakoľko sa nedali nastavovať práva prístupu

                                                            iii.      celé SVN sme migrovali na server labss2.fiit.stuba.sk, kam majú prístup iba členovia tímu.

                                                           iv.      konfliktné súbory sme zmazali aj z google cache.

    1. Máme minuloročnému tímu oznámiť, že aj oni majú verejne prístupnú zálohu databázy a mali by ju taktiež stiahnuť.
    2. Nakoľko nie pre všetky údaje v ktorými pracujeme je vhodné aby boli verejne dostupné, bude vhodné rozdeliť dokumentáciu na dve časti: verejnú a neverejnú.
    3. Mali by sme navrhnúť riešenie tohto problému a v letnom semestri vyriešiť (viď bod 3.c).
    4. Taktiež by bolo vhodné, aby aj údaje v podporných nástrojoch boli rozdelené na verejnú a neverejnú časť.
  1. Vedúci nám načrtol aké problémy sa vyskytujú pri tvorbe rozvrhu na skúškové obdobie:
    1. V súčasnosti sa opravné termíny musia špecifikovať na začiatku skúškového obdobia. Tým pádom sa musia plánovať tak, aby všetci študenti nemali kolízie s inými skúškami (aj tí čo na opravný termín nepôjdu, čo značne sťažuje proces plánovania termínov).
    2. Výhodnejšie by bolo, keby v systéme bola informácia z riadneho termínu a tak by bolo možné opravný termín naplánovať dodatočne tak, aby tí študenti, ktorí sa ho zúčastnia, nemali v rozvrhu kolízie.
  2. Dohodli sme sa v vedúcim, že súčasťou dokumentácie v letnom semestri bude aj:
    1. vyhodnotenie priebehu testovacej prevádzky
    2. zaktualizovanie havarijného plánu na terajší systém
    3. na základe našich skúseností s verejným prístupom k niektorým z údajov v podporných nástrojoch vypracovať odporúčania ako v budúcnosti tento problém vyriešiť
    4. porovnanie požiadaviek zadaných elektronicky a papierovo a teda identifikovať nové požiadavky na systém
    5. bezpečnostné testy – či sa vyskytovali pokusy o nabúranie do systému
  3. Dohodli sme sa, že čo najskôr treba aktualizovať webovú stránku tímu, najmä o materiály odovzdávané v tejto etape.
  4. Oznámili sme vedúcemu, že po skončení testovacej prevádzky vytvoríme (pre prípad výpadku labss2 serveru počas prázdnin):
    1. zálohu databázy
    2. statickú offline snímku celého systému so zadanými požiadavkami
  5. Vedúci nám navrhol, aby sme zálohu databázy a statickú snímku systému uchovali minimálne v troch kópiách, najlepšie aj na troch rozličných miestach.
  6. Odovzdali sme vytlačenú dokumentáciu a prototyp vedúcemu.
  7. Dohodli sme prezentáciu s tímom č.8. na 15.12.2009 v čase 9:00. Tieto údaje sme následne oznámili aj vedúcemu.

Tabuľka 1 – Stav úloh z predchádzajúceho týždňa

ID

Osoba

Úloha

Priorita

Dátum zadania

Plánovaný termín ukončenia

Skutočný termín ukončenia

Stav

%

8.12

Peťo L.

#68 zrevidovať systémovú dokumentáciu

3 - stredná

11.11.2009

25.11.2009

7.12.2009

OK

100

10.4

Vlado

#80 Revízia dokumentácie riadenia

3 - stredná

25.11.2009

2.12.2009

7.12.2009

OK

100

10.5

Samo

#81 Priradiť predmety garantom

3 - stredná

25.11.2009

2.12.2009

2.12.2009

OK

100

11.1

Maťo, Vlado

#88 Skontrolovať počty študentov

1 - veľmi vysoká

2.12.2009

2.12.2009

2.12.2009

OK

100

11.2

Peťo M.

#87 Zmeniť obrázky v helpe na nové

2 - vysoká

2.12.2009

4.12.2009

5.12.2009

OK

100

11.3

Všetci

Každý bude na hotline

1 - veľmi vysoká

4.12.2009

14.12.2009

 

rozpracované

40

11.4

Vlado

#89 Doplniť dokumentáciu riadenia

2 - vysoká

2.12.2009

9.12.2009

7.12.2009

OK

100

11.5

Maťo

#90 Inštalačná príručka

2 - vysoká

2.12.2009

9.12.2009

4.12.2009

OK

100

11.6

Samo

#91 Používateľská príručka

2 - vysoká

2.12.2009

9.12.2009

7.12.2009

OK

100

11.7

Peťo L.

#92 Refaktoring systémovej dokumentácie

2 - vysoká

2.12.2009

9.12.2009

7.12.2009

OK

100

 

Tabuľka 2 – Úlohy na nasledujúci týždeň

ID

Osoba

Úloha

Priorita

Dátum zadania

Plánovaný termín ukončenia

Skutočný termín ukončenia

Stav

%

11.3

Všetci

Každý bude na hotline

1 - veľmi vysoká

9.12.2009

14.12.2009

 

rozpracované

40

12.1

Maťo

#85 vytvorenie offline snímky webu

2 - vysoká

9.12.2009

15.12.2009

 

rozpracované

 

12.2

Peťo L., Dušan

#95 vytvorenie prezentácie prototypu

2 - vysoká

9.12.2009

14.12.2009

 

rozpracované

 

12.3

Dušan

#97 oznámiť tímu backspace bezpečnostnú chybu

3 - stredná

9.12.2009

14.12.2009

 

rozpracované

 

12.4

Vlado

#98 dohodnúť termín prezentácie

1 - veľmi vysoká

9.12.2009

14.12.2009

 

rozpracované

 

12.5

Samo

#99 opraviť maťove meno v dokumente riadenia

5 - veľmi nízka

9.12.2009

14.12.2009

 

rozpracované

 

12.6

Peťo M.

#100 aktualizovať web

3 - stredná

9.12.2009

14.12.2009

 

rozpracované