Stretnutie č. 5

Zápis

dátum: 23.3.2010

čas: 11:00

miesto: Softvérové štúdio

Zapisovateľ

Ondrej Buch

Moderátor

Ing. Miroslav Galbavý, Vladimír Krajčovič

Účastníci

Vedúci: Ing. Miroslav Galbavý

Tím: Dušan Palo, Matej Krchniak, Peter Líška, Peter Mikuška, Vladimír Krajčovič, Samuel Števaňák, Ondrej Buch

Minuloročný tím: Tomáš, Jožo, Mišo, Rado, Roman, Rasťo

Praktikantky: Danka, Katka

téma stretnutia

Zhodnotenie úloh a dohodnutie ďalšieho postupu

OPis stretnutia

Diskusia s vedúcim:

Vedúci navrhol, že by bolo vhodné v rámci blížiacej sa testovacej prevádzky nahodiť pre minulý zimný semester požiadavky na predmety. Vďaka tomu by si niektorí pedagógovia mohli vyskúšať fungovanie systému. Buď nahodiť požiadavky nanovo alebo aspoň vyskúšať funkcionalitu preberania požiadaviek z minuloročných semestrov.

 

Riešili sme kolaboráciu pri zadávaní požiadaviek. Ak prvá osoba zadáva požiadavky a druhá osoba medzitým uloží svoje požiadavky na predmet, tak prvá osoba už nebude môcť uložiť svoje zmeny. Preto by bolo vhodné uložiť niekde túto rozpracovanú požiadavku, aby si prvá osoba mohla pozrieť novo uloženú požiadavku a tú prípadne upraviť podľa svojich zmien.

 

Vzhľadom k tomu, že požiadavky bude môcť zadávať viacero osôb, tak rozvrhár by mal mať možnosť pohodlne a rýchlo sledovať tieto zmeny. Momentálne má možnosť prezerať všetky verzie, ale vždy sa musí vracať na zoznam všetkých predmetov. Preto by bolo dobré, aby mal možnosť v rámci otvorenej požiadavky preklikávať sa na novšie/staršie verzie.

 

Zhodnotenie čo sa od minula rozpracovalo alebo dokončilo:

·         Emaily pedagógov z LDAPu, ktoré sme mali nahodené v systéme, boli zmazané. Väčšinou to boli emaily z AISu, ktoré sú nevyhovujúce. Možné riešenia:

o         Na stránke FIIT sú zoznamy pracovníkov, ich emaily a telefónne čísla

o         V AIS profiloch sa tiež nachádzajú tieto informácie. Treba vyskúšať možnosť získať tieto informácie a nahodiť ich do nášho systému.

·         V systéme je už možnosť posielania komentárov medzi zadávateľom a rozvrhárom, zatiaľ bez notifikačných emailov.

·         Pracuje sa na vytvorení notifikačných zoznamov. Aby sme vedeli, kedy komu posielať emaily.

·         Pracuje sa na pridaní kalendáru do systému, kde by boli zobrazené udalosti pre konkrétny semester. Medzi tieto udalosti by patrili sviatky, dekanské/rektorské voľná a rozvrhové akcie

 

Plán úloh na ďalšie obdobie:

·         Do systému treba doplniť podporu rozvrhových akcií. Rozvrhár bude mať možnosť definovať, kedy bude prebiehať zber požiadaviek pre konkrétny semester. Mimo tohto obdobia nebude povolené menenie a dopĺňanie požiadaviek, ale iba ich prezeranie.

·         Na úvodnú stránku treba doplniť oznamy o práve prebiehajúcich rozvrhových akciách.

·         Treba sa dohodnúť na vypracovaní dokumentácie k projektu. Predbežne sme rozhodli, že na testovaciu prevádzku musíme prednostne vypracovať používateľskú príručku a help k systému.

 

Na záver stretnutia sme diskutovali o notifikačných zoznamoch, kedy a komu posielať správy o zmenách a prebiehajúcich akciách. Identifikovali sme 4 udalosti, kedy treba posielať notifikácie:

·         Keď sa začne zber požiadaviek notifikovať garantov, cvičiacich a prednášajúcich

·         Keď garant priradí na konkrétny predmet cvičiaceho/prednášajúceho

·         Keď nastane zmena požiadavky, informovať zainteresované osoby

·         Pri odoslaní príspevku do diskusie o požiadavke, informovať zainteresované osoby

 


Tabuľka 1 – Stav úloh po stretnutí

Týždeň 5

ID

Osoba

Úloha

Priorita

Dátum zadania

Plánovaný termín ukončenia

Skutočný termín ukončenia

Stav

%

4.1

Samo

#70 rozvhrár - sled metapožiadavok

3 - stredná

16.III.2010

22.3.2010

 

OK

100

4.2

Vlado

#90 vymenit maily v pedagogoch

3 - stredná

16.III.2010

22.3.2010

 

OK

100

4.3

Ondro

#94 ape - pridať podporu na blokovanie preberania požiadaviek

3 - stredná

16.III.2010

22.3.2010

 

rozpracované

0

4.4

Maťo.

#95 riešenie kolízií pri kolaborácii pri zadávaní požiadaviek

3 - stredná

16.III.2010

22.3.2010

 

OK

100

4.5

Peťo L..

#96 vypracovať a navrhnúť typy notifikačných zoznamov

3 - stredná

16.III.2010

22.3.2010

 

rozpracované

70

4.6

Vlado

#97 pridat moznost pouzivatelovi nastavit si mail kam mu bude chodit notifikacia

3 - stredná

16.III.2010

22.3.2010

 

OK

100

4.7

Dušan

#100 pridat semestrovy kalendar (organizacia semestra)

3 - stredná

16.III.2010

22.3.2010

 

rozpracované

50

4.8

Dušan

#105 vytvorit logo pre MOPa

3 - stredná

16.III.2010

22.3.2010

 

rozpracované

0

5.1

Maťo.

#121 rozšírenie db.php o automatické konverzie dátových typov

4 - nízka

26.III.2010

12.4.2010

 

rozpracované

0

5.2

Peťo M.

#111 garant - upraviť pohľady podľa rozvrhových akcií

3 - stredná

21.III.2010

29.3.2010

 

rozpracované

0

5.3

Maťo.

#106 nejde zadávať požiadavky v IE8

1 - veľmi vysoká

16.III.2010

22.3.2010

 

OK

100

5.4

Maťo.

#107 pract, tecaher - nefunguje validácia vstupných dát

1 - veľmi vysoká

16.III.2010

22.3.2010

 

OK

100

5.5

Maťo.

core - pridať controller na kontrolu rozvrhových akcií

3 - stredná

21.III.2010

29.3.2010

 

OK

100

5.6

Ondro

#122 - chybné správanie sa komentárov

3 - stredná

25.III.2010

29.3.2010

 

rozpracované

0

5.7

Dušan

#116 home - pridať informácie o bežiacich a plánovaných rozvrhových akciách

3 - stredná

21.III.2010

29.3.2010

 

rozpracované

0

5.8

 

#108 záverečný refaktoring

3 - stredná

17.III.2010

 

 

 

0

5.9

Peťo M.

#104 aktualizovať web

2 - vysoká

16.III.2010

12.4.2010

 

rozpracované

0

5.10

Samo

#84 aktualizovať help

3 - stredná

2.III.2010

12.4.2010

 

rozpracované

0

5.11

 

#83 aktualizovať dokumentáciu

3 - stredná

2.III.2010

 

 

rozpracované

0

5.12

 

#80 ape - priradenie výučby pedagógom - autocomplete

4 - nízka

2.III.2010

15.3.2010

 

rozpracované

0

5.13

Dušan

#34 refactoring HTML + CSS

3 - stredná

18.II.2010

 

 

rozpracované

0

5.14

 

#64 unifikovať CSS pre tabuľky

2 - vysoká

23.II.2010

 

 

rozpracované

0