Zápisnica zo stretnutia č. 5
Dátum |
Čas |
Miesto |
Zapisovateľ |
Prítomní |
3.11.2009 |
11:00 - 12:45 |
Softvérové štúdio 2 (D07b) |
Bc. Hana Časnochová
|
Ing. Michal Čerňanský Bc.
Martin Blažko Bc. Michal Macko |
Téma stretnutia: Zhodnotenie 2. šprintu, ohodnotenie Userc stories v Backlogu, naplánovanie 3. šprintu
Pedagogický vedúci: Ing. Michal Čerňanský
Členovia tímu: Bc. Martin Blažko
Bc. Marek Brandobúr
Bc. Hana Časnochová
Bc. Michal Hrdina
Bc. Martin Jačala
Bc. Michal Macko
Ciele stretnutia:
1. Kontrola ukončeného 2. šprintu
a. Dokumentácia
b. Predvedenie doterajšieho výsledku práce
c. Jednotlivé úlohy
d. Celkové zhodnotenie
2. Ohodnotenie jednotlivých User stories v backlogu pomocou kartičiek pre SCRUM
3. Plánovanie 3. šprintu
Priebeh stretnutia:
V úvode stretnutia sme sa oboznámili so stavom úloh z minulého stretnutia.
Úloha naplnenie údajov do databázy, za ktorú zodpovedal Martin Blažko bola splnená len čiastočne, databáza obsahuje len odchody 6 liniek. Napriek tomu, sa už dala na jej základe otestovať funkcionalita "kde som" implementovaná Michalom Hrdinom a Martinom Jačalom. Vedúci zhodnotil GUI, ako vyhovujúce, no želá si ešte mierne úpravy - nezobrazovať viac zastávok rovnakej linky. Za serverovú časť zodpovedný Marek Brandobúr reportoval jej funkčnosť. Michal Macko nás oboznámil s tým, čo zistil o GoogleMapsApi. Hana Časnochová odovzdala dokumentáciu k riadeniu a k prvým dvom šprintom.
V ďalšej časti stretnutia vedúci celkovo zhodnotil 2. šprint. Zdôraznil, že by sme mali pravidelne aktualizovať čas zostávajúci na splnenie jednotlivých úloh. Tak isto, by sme mali viac komunikovať a nútiť jednotlivcov, aby pracovali čím skôr na úlohách ktoré sú potrebné na splnenie ďalšich.
Ďalej sme rozoberali, čo sa stane, ak nami vyvíjanú aplikáciu použije niekto mimo Bratislavy. V súčasnom stave by nenašla žiadne zastávky v používateľovej blízkosti, tým pádom by mu bola neužitočná. Vedúci navrhol, aby sme túto situáciu zvážili a v ďalšej implementácii zohľadnili aj možnosť manuálneho zadania GPS súradníc.
Doména iTransit.sk je zakúpená, a je na nej už aj sprístupnená stránka produktu spolu s anketou. Zhodnotili sme, že je nutné na stránku pridať informácie o nás ako o tíme a umožniť jej návštevníkom aby mohli reagovať- poslať mail. Z tohto bodu vznikla nevyhnutnosť nastavenia mailu, a to tak, aby sme prichádzajúce maily mohli všetci vidieť, takže sme sa zhodli na ich preposielaní na GoogleGroups.
V druhej polovici stretnutia sme sa zaoberali ohodnotením jednotlivých User stories, ktoré sú v product backlog-u. Na tento účel sme použili kartičky Scrum pripravené už na minulom stretnutí. Vedúci čítal jednotlivé User stories a každý z tímu si samostatne vybral kartičku s číslom, ktoré podľa neho vyjadrovalo úsilie nevyhnutné na jej splnenie. Na pokyn vedúceho všetci naraz ukázali kartičky s číslami. Ak sa príliš odlišovali, každý skonštatoval, prečo si dané číslo vybral, prípadne svoj názor na základe ostatných prehodnotil. Na záver sme sa spoločne zhodli na konečnom ohodnotení danej User story, ktoré vedúci ihneď zaznačil do Agila.
V závere stretnutia sme plánovali 3. šprint. Najskôr sme vybrali ktoré User stories budeme realizovať, pomohlo nám predchádzajúce ohodnotenie. Potom sme vybranú user story "kde som" pretransformovali na jednotlivé úlohy, ktoré sme zapísali do Agila a priradili im zodpovednú osobu.
Plán do najbližšieho stretnutia:
ID |
Popis úlohy |
Zodpovedný |
Termín |
1 |
Zobrazenie mapy na klientskej obrazovke |
Martin Jačala |
17.11.2009 |
2 |
Vyznačenie aktuálnej polohy na mape |
|
17.11.2009 |
3 |
Vytvorenie testovacích scenárov |
Martin Blažko |
17.11.2009 |
4 |
Vytvorenie objektu pre simuláciu GPS |
Michal Hrdina |
17.11.2009 |
5 |
Vytvorenie dokumentácie/návrhu pre službu |
|
17.11.2009 |
6 |
Server interface pre poskytovanie dát klientovi. |
Marek Bradobúr |
17.11.2009 |
7 |
Server - vyberanie informácií o POI z databázy |
Marek Brandobúr |
17.11.2009 |
8 |
Rozšírenie dátového modelu - databáza |
|
17.11.2009 |
9 |
Rozšírenie dátového modelu - XSD schéma |
Hana Časnochová |
17.11.2009 |
10 |
Otestovanie riešenia podľa testovacích scenárov |
|
17.11.2009 |
11 |
Naplnenie databázy POI |
|
17.11.2009 |
12 |
Klientský interface pre komunikáciu so serverom. |
Michal Hrdina |
17.11.2009 |
13 |
Klientská časť - mapovanie POI na google map |
|
17.11.2009 |
14 |
Vytvorenie prihlášky na TP CUP |
Hana Časnochová |
17.11.2009 |
15 |
Infraštruktúra ServerApi - dispatchovanie requestov |
Michal Macko |
17.11.2009 |