Zápisnica zo stretnutia č. 3

 

Dátum

Čas

Miesto

Zapisovateľ

Prítomní

20.10.2009

11:00 - 14:00

Softwarové štúdio 2

(D07b)

Bc. Michal Macko

 

Ing. Michal Čerňanský

Bc. Martin Blažko
Bc. Marek Brandobúr
Bc. Hana Časnochová
Bc. Michal Hrdina
Bc. Martin Jačala

Bc. Michal Macko

 

Téma stretnutia: Revízia úloh z predošlého stretnutia, zmena názvu produktu, navrhnutie ďalších user stories

 

Pedagogický vedúci: Ing. Michal Čerňanský

 

Členovia tímu: Bc. Martin Blažko

Bc. Marek Brandobúr
Bc. Hana Časnochová
Bc. Michal Hrdina
Bc. Martin Jačala

Bc. Michal Macko

 

Ciele stretnutia:

 

1.      Zhodnotenie stavu predošlých úloh

a.      Inštalácia a rozbehanie vývojového prostredia

b.     Hello World aplikácia

c.      Štúdium ObjectiveC

d.     Úprava dizajnu webstránky

e.      Propagácia produktu

f.      Návrh reálneho dizajnu aplikácie

g.     Úprava stránky produktu

h.     Plagát pre podporu webstránky

2.      Získanie odborných rád pre tvorbu ankety

3.      Zmena názvu produktu

4.      Server

5.      Tvorba plánu

6.      Tvorba User Stories

 

 

Priebeh stretnutia:

 

V úvode stretnutia sme sa oboznámili so stavom úloh z minulého stretnutia. Vyskytli sa prvé vážnejšie problémy. Vývojové prostredie sa podarilo spustiť len Michalovi Hrdinovi a Martinovi Jačalovi. Ostatní ho nedokázali spustiť na svojich počítačoch. Tým pádom bol rovnaký výsledok aj pri Hello World aplikácií. Zhodli sme sa však, že to nie je až taký veľký problém, keďže máme dvoch ľudí schopných vyvíjať klientskú časť aplikácie a ďalší sa môžu venovať serverovej časti.

Ďalším bodom stretnutia bola zmena názvu produktu. Dohodli sme sa namiesto iTransport používať názov iTransit, čo má výhodu v tom, že máme voľnú slovenskú internetovú doménu.

Plagát na propagáciu produktu sa posúva do ďalšieho šprintu práve z dôvodu zmeny jeho názvu. Predbežne sme si určili miesta vylepenia plagátov na budovu školy, Zochovu ulicu, Trnavské mýto, internáty.

Od vedúceho sme zožali pochvalu za rýchle napredovanie projektu, na čom má zásluhu najmä šéf tímu Martin Jačala, ktorý sa postaral o spustenie a nastavenie Tracu, SVN a tiež nás výdatne zásoboval užitočnými informáciami ohľadne technológií pre iPhone.

Vedúci Michal Čerňanský nás oboznámil so svojou predstavou dizajnu aplikácie. V dolnej časti displeja 5 alebo 6 tlačidiel ovládajúcich jednotlivé funkcie. V hornej časti lišta obsahujúca šípky vľavo, vpravo (dozadu, dopredu), prípadne iné informácie a v strede displeja samotná obrazovka aplikácie, kde sa bude zobrazovať mapa a všetky potrebné veci.

Viedli sme diskusiu o vytvorení serveru v softvérovom štúdiu na výkonnom počítači. Padol návrh o implementovaní serverovej časti aplikácie na "neoficiálnom" serveri a následnom prenášaní hotových častí na "oficiálny".

Dohodli sme sa na vypracovaní predbežného hrubého plánu projektu. Tento by mal byť flexibilný, okrem iného aj z dôvodu používania agilnej metódy vývoja. Tiež sme si povedali, že by sme mali urobiť dokumentáciu niektorých vykonaných častí (napr. Hello World aplikácie a pod.).

Následne sme absolvovali krátku prednášku o tvorbe ankiet od naslovovzatej odborníčky. Po jej skončení sme hneď niektoré rady zapracovali do nášho projektu. Navrhovalo sa ukázať najskôr niekoľko otázok a až po ich zodpovedaní ďalšie, alebo dať otázku, či potenciálni používatelia chcú byť informovaní o produkte atď.

V ďalšej časti stretnutia sme vytvárali nové User Stories a delili ich na jednotlivé úlohy. Návrhy sme podrobne prediskutovali, aby bolo každému jasné, o čo v nich ide. Príbehy sme rozdelili do dvoch častí, v tej druhej boli také nápaditejšie, ktoré by sa mohli používateľom páčiť. Ide o príbehy týkajúce sa funkcionality "moje lokality".

Vedúci ešte navrhol, že by bolo možno lepšie robiť aplikáciu skôr online, čo by umožnilo lepšie zapojenie všetkých členov tímu, väčšiu výkonnosť aplikácie a podobne.

 

Úlohy do nasledujúcich stretnutí:

 

ID

Popis úlohy

Zodpovedný

Termín

1

Vytvoriť databázovú štruktúru

 

3.11.2009

2

Naplnenie údajov v databáze

Martin Blažko

3.11.2009

3

Interface na serverovej časti pre komunikáciu s klientom, databázou, GoogleMaps

 

3.11.2009

4

Interface na klientskej časti pre komunikáciu so serverom, GoogleMaps

 

3.11.2009

5

Klientská časť - grafické rozhranie

 

3.11.2009

6

Klientská časť - funkcionalita

 

3.11.2009

7

Dokumentácia k prvému šprintu

Hana Časnochová

3.11.2009

8

Serverová časť - poskytovanie údajov klientovi

 

3.11.2009

9

Aktualizácia tímovej webstránky

Hana Časnochová

3.11.2009

10

Serverová časť - spracovanie údajov z GoogleMaps

 

3.11.2009

11

Vytvorenie zoznamu anketových otázok

Hana Časnochová

3.11.2009

12

Implementácia anketových otázok do produktovej webstránky

Hana Časnochová

3.11.2009

13

Vytvorenie prostredia pre serverovú časť aplikácie

Martin Jačala

3.11.2009

14

Vytvorenie dizajnu pre nové ankety

Martin Jačala

3.11.2009