Zápisnica zo stretnutia č. 2

 

Dátum

Čas

Miesto

Zapisovateľ

Prítomní

13.10.2009

11:00 - 14:00

Softwarové štúdio 2

(D07b)

Bc. Martin Blažko

 

Ing. Michal Čerňanský

Bc. Martin Blažko
Bc. Marek Brandobúr
Bc. Hana Časnochová
Bc. Michal Hrdina
Bc. Martin Jačala

Bc. Michal Macko

 

Téma stretnutia: Minulé úlohy, hardvér, stránka, track

 

Pedagogický vedúci: Ing. Michal Čerňanský

 

Členovia tímu: Bc. Martin Blažko

Bc. Marek Brandobúr
Bc. Hana Časnochová
Bc. Michal Hrdina
Bc. Martin Jačala

Bc. Michal Macko

 

Ciele stretnutia:

 

1.      Prezeranie úloh z minulého týždňa,

a.      Anketa - vymyslieť ďalšie otázky

b.     Stránka - zobrať inšpiráciu zo stránok apple

c.      Webovská prezentácia - Pridať odkaz na stránku produktu na stránku tímu

d.     Hrubý návrh architektúry

2.      Anketa

Možnosť stretnutia s anketárkou

Pridať nové otázky, vyvolať diskusiu v rámci google.groups.

3.      Plagátik

Zamyslieť sa na otázkami počtu plagátikov, rozmiestnení (fakulty, zástavky, internáty, ...)

4.      Hardvér

aktuálna situácia s hardvérom, vývoj pre iphone

5.      Softvér

Stanovenie ľudí, ktorí sa budú robiť v ObjectiveC

Do úloh pridať rozhranie pre GUI

Pozrieť sa na X kód

6.      Prvé User stories

Premyslieť nejaké users stories a umiestniť ich do tracku

Hello World aplikácia

7.      Track

 

 

 

Priebeh stretnutia:

 

V úvode stretnutia si rýchlo prešli úlohami z minulého týždňa, ktoré sme si rozobrali ako tím. Postupne sme prechádzali jednotlivými úlohami a vedúci Čerňanský prezrel úlohy a prípadne povedal pripomienky a postrehy:

Anketa. Čerňanský spomenul možnosť k budúcemu stretnutiu, pozvať si expertku na tvorbu ankiet, ktorá tímu poskytla informácie ako vytvárať ankety. Tím prijal túto možnosťou. Ďalej sme sa zhodli na vytvorení diskusie v rámci google.group pre vymyslenie nových otázok do ankety.

Stránka Produktu. Celý tím si prezrel stránku produktu. Čerňanský odporúčil držať sa alebo sa priblížiť dizajnu stránky produktu k stránkam Apple (napr. www.apple.com/ipodtouch). Vyzdvihol ich jednoduchosť, krásu, štvorcové tlačidla, umiestňovanie dôležitých informácií vyššie v rámci stránky. Pripomenul, že na stránku produktu boli by dobré umiestniť odkaz na stránku vývojového tímu. Po diskusii a odporúčaniach sa tím rozhodol zmeniť dizajn stránky.

Webovská prezentácia tímu usúdil, že je dobrá a zatiaľ postačujúca.

Po prejdení všetkých minulo týždňových úloh, sme sa venovali plagátu.

Plagátik. Čerňanský spomenul, že treba vytvoriť plagátik a mali by sme sa všetci zamyslieť na počtom, rozmiestnení (kde na fakulte, internátoch a zástavkách) plagátov.

Po plagáte prišli na rad hardvérové a softvérové otázky. Pri hardvérovej otázke Čerňanský hovoril ako dopadli snaha a rozhovory o zapožičaní hardvéru. Povedal aké je momentálna situácia a hovoril, že sa bude vytvárať aplikácia na iphone, ktorý sa neskoršie zabezbečí. Pri softvérovej otázke spomenul, že by bolo dobré stanoviť ľudí, ktorý budú programovať v objective-C. Tím mal otázke už dávnejšie jasno, pretože už dávnejšie stanovil Mareka Brandobúra, Michala Macka a Michala Hrdinu ako hlavných programátorov. Spomenuli sme na PHP serveri, pre výmenu informácií s telefónom, ktorý už vytvoril Michal Hrdina. Čerňanský spomenul, že treba vytvoriť jednoduchú aplikáciu, ktorá bude prijímať zo servera zatiaľ nešpecifikované dáta a k tomu doimplementovať serverové časti a po prijatie požiadavky a odpovedanie na ňu zo strany servere pre telefón (zatiaľ nejaké testovacie informácie) a poňať to ako uses story. Tím sa zhodol na tom, že by bolo dobré, aby si každý skúsil vytvoriť aspoň "Hello, world" aplikáciu v simulátore.

V ďalšej fáze stretnutia Čerňanský spomenul, že by sme mali spätne zdokumentovať nultý sprint. Aj úlohy, ktoré sa vykonali ešte pred ním (rozbehanie SVN, tracku, ...)

Čerňanský povedal, že sa bude snažiť čím, skôr vytvoriť nejaké backlogy pre produkt a pridať ich do tracku. Naznačil, že by sme mohli pomaly vymýšľať a pridávať nejaké uses story a umiestniť ich na track. Tieto uses story by mohli byť i nerealizovateľné, scifi, až utopistické. Išlo by hlavne, aby sme sa rozhodli, ktoré budeme realizovať a ktoré nie.

Ako predposlednú úlohu sme celý tím spustili track. Postupne sme prechádzali trackom , oboznamovali sa s možnosťami, ktoré poskytuje. Zamerali sme sa na backlogy, tasky, requrement. Nakoniec sme vytvorili zopár backlogov.

Ešte pred koncom stretnutia sme si vytvorili a rozdelili nové úlohy. Väčšina bola určená pre všetkých ľudí. Nasleduje tabuľka úloh.

 

Úlohy do nasledujúcich stretnutí:

ID

Popis úlohy

Zodpovedný

Termín

1

Instalácia a rozbehnutie vývojového prostredia

Všetci

 

2

Vytvorenie Hello word aplikácie

Všetci

 

3

Štúdium jazyka ObjectiveC

Všetci

 

4

Úprava existujúceho designu wenstránky

Martin Jačala

 

5

Hello word aplikácia

 

 

6

Propagácia produktu

 

 

7

Vytvorenie návrhu reálneho dizajnu aplikácie

 

 

8

Úprava zdrojového kódu stránky produktu

Martin Jačala

 

9

Plagátik pre podporu website