Zápisnica č.

Dátum

Miesto

Čas

21

11. 5. 2009

Softvérové štúdio

11.20

 

Zúčastnení

členovia

Bc. Juraj Ligocký

Bc. Michal Hrubý

Bc. Gabriel Pán

Bc. Ján Hric

Bc. Marek Polák

Pedagóg

Ing. Ivan Kapustík

Zapisovateľ

Bc. Marek Polák

 

Program stretnutia

Cieľom stretnutia bolo prezentovať dosiahnuté výsledky tímu za posledný týždeň a dohodnúť sa na ďalšom postupe.

  1. Diskusia k stavu projektu
  2. Spresnenie úloh

 

Priebeh stretnutia

  1. Diskusia k stavu projektu
    • JH ladil a testoval našich hráčov pod serverom 13, pod monitorom ktorý dokáže zobraziť heterotypy. Zistil, že hráči posielajú požiadavku na server, server avšak nerobí nič. Identifikoval v jednom zápase 4 heterotypy, ktorých sa toto chybové správanie týka. Príčinou sú pravdepodobne hodnoty 4 premenných, špecifické pre dané heterotypy. Predpokladáme, že problém spočíva v implementácii servera, keďže príkazy naň prichádzajú, vyhodnotia sa, server ich akceptuje a zapíše do logu, ale lopta napriek snahe o dribling zostáva na svojom mieste. Chyba nie je ani v sile vykonaného kopu, tá je takmer totožná so silou používanou pri prihrávke. Hráči si tým pádom vedia nahrávať ale nie driblovať. Našťastie vďaka formáciám to pre náš tím nepredstavuje príliš veľký handicap.
    • MP pokračoval v implementácii špeciálnych prípadov pri rozohrávaní autu. V prípade, že hráč nemá komu nahrať, mal loptu odkopnúť dopredu popri aute. Ak by hráč rozohrával v blízkosti súperovej šestnástky, kop mal smerovať na bránu. Pri testovaní si všimol a pracoval na opravení chyby pri rozohrávaní, keď hráči nezmyselne kopali do autu. Mal problém s výpočtom uhla k rohu súperovho bránkoviska. IK sa spolu s tímom zhodol, že vzhľadom na minimálny výskyt tejto situácie stačí aut rozohrať smerom na súperovu bránu.
    • MH vytvoril v spolupráci s  JL načítavanie formácií prostredníctvom konfiguračného súboru. Po každom góle v zápase sa obnovia stratégie - znovu-načítajú sa z textového konfiguračného súboru. Tým je suplovaný tréner – aktívne možno zmenou v súbore meniť rozostavenie hráčov na ihrisku.
    • GP zväčšil a odsimuloval priestor pre agresívne napadanie obrancov. Tento priestor rozšíril o 5m za hranicu šestnástky. Docielil tým skoršie pristupovanie obrancov k napádajúcim súperovým útočníkom. Testovaním zistil, že tieto zmeny sú funkčné a prispievajú k lepšej obrannej hre hráčov.
    • JL vytvoril singleton triedu slúžiacu na načítavanie konfiguračných súborov. Trieda obsahuje default hodnoty v jej vnútri, ktoré sa použijú v prípade, že nastane chyba pri načítavaní. Súbor obsahuje názov tímu, adresu servera, premenné pre spustenie monitoru a záznam, jednotlivých hráčov s konfiguráciou a názvy používaných formácií.
    • IK na záver stretnutia poznamenal, že produkt nie je nutné odovzdať 19. 5. na CD. Odovzdať stačí vytlačenú a zviazanú dokumentáciu vo finálnej forme, zdrojové súbory hráča stačí uviesť na stránke so všetkým potrebným a používaným softvérom. CD je nutné odovzdať pred začiatkom fakultného turnaja v požadovanej forme.
  1. Spresnenie úloh
    • MP upraví rozohrávanie v prípade, že hráč nemá komu nahrať: odkopne loptu smerom k súperovej bráne. Okrem toho upraví natočenie sa hráčov pri rozhliadaní v čakacom stave.
    • GP má za úlohu podrobne uviesť do dokumentácie odporúčania pre ďalší tím, rozpísať a vysvetliť ich (zoznam nepridelených úloh zo zápisnice 20).
    • JL vytvorí upraví načítavanie konfiguračného súboru. Cieľom je vytvoriť prepínač „–force“ – pri jeho použití načítavať toľko hráčov koľko je v konfig. súbore (použiť natvrdo hodnoty). Ak však daný prepínač nebude použitý pri spustení, treba pristupovať k súboru ako poškodenému a opraviť chýbajúce defaultnými hodnotami.
    • JH sa  bude ďalej venovať serveru 13 a driblovaniu hráčov. Pokúsi sa nájsť spôsob ako obísť tento problém, napr. zvýšením silu kopu. Zároveň spíše svoje poznatky a oboznámi nimi autorov servera.
    • Úlohou MH je umožniť znovu-načítavanie formácií po zmene strán.
    • Úlohou celého tímu je práca na dokumentácii, finalizácia produktu a jeho príprava na odovzdanie.

 

 

 

Plnenie predchádzajúcich úloh

Id

Opis

Zodpovedný

Stav

20.1

Pozrieť sa na prideľovanie heterotypov pod serverom 13 a prípadne zistiť ako pracuje náš kouč.

Hric

21.1

20.2

Prispôsobiť rozohrávanie štandardných situácií špeciálnym prípadom.

Polák

21.2

20.3

Vytvoriť možnosť prepínania formácií počas zápasu.

Hrubý

21.3

20.4

Vytvoriť spúšťanie hráčov na základe jedného konfiguračného súboru.

Ligocký

21.4

20.5

Zväčšiť priestor, v ktorom obranca agresívne napáda súperových útočníkov

Pán

splnená

20.6

Informovať Ing. Lekavého o našich zisteniach ohľadne nestability servera 13. Dohodnúť sa s ním o používanej verzií servera na turnaji.

Ligocký

splnená

20.7

Pracovať na finálnej dokumentácií

všetci

21.7

 

 

Nové úlohy

Id

Opis

Zodpovedný

Termín

21.1

Pokúsiť sa nájsť spôsob ako opraviť/obísť problém s driblovaním určitých heterotypov. Spísať poznatky a oboznámiť nimi autorov servera.

Hric

19. 5. 2009

21.2

Finalizovať úpravy pri rozohrávaní. Doplniť hľadanie lopty o natočenie hráča do ihriska počas čakacieho stavu.

Polák

19. 5. 2009

21.3

Vytvoriť možnosť prepnutia formácií po polčase.

Hrubý

19. 5. 2009

21.4

Upraviť spúšťanie hráča o „-force“ parameter.

Ligocký

19. 5. 2009

21.5

Spísať a vysvetliť odporúčania pre nasledujúce tímy.

Pán

19. 5. 2009

21.6

Doplniť zdrojový kód o komentáre, vyčistiť ho od nepoužitých častí a pomocných výpisov.

všetci

19. 5. 2009

21.7

Pracovať na finálnej dokumentácií. Umiestniť finálnu verziu hráča a podporný softvér na stránku.

všetci

19.5.2008  13.00

21.8

Pozrieť sa na výdrž našich hráčov, pripadne zrýchliť hru ak vládzu, spomaliť ak nevládzu. Manažment staminy, dynamické menenie rýchlosti hry počas zápasu v závislosti od súpera.

nepridelená

nie je

21.9

Zamyslieť sa nad spôsobom, akým sa hráči presúvajú na miesta vo svojich formáciách. Niekedy by možno mali šprintovať (napr. obrancovia keď súper rýchlo útočí), inokedy by sa možno mali presúvať tak, aby sledovali dôležitú časť ihriska (tam kde je lopta), lebo sa stáva že nestíhajú alebo pri presúvaní sú otočení chrbtom ku lopte a nemôžu sa na ňu pozerať.

nepridelená

termín turnaja

21.10

Zistiť ako pracuje kouč a prideľovanie heterotypov, premyslieť možnosti jeho použitia.

nepridelená

nie je

21.11

Premyslieť a pokúsiť sa nejakým spôsobom zjednotiť role hráčov implementované v robocup.component.worldobjects.Player s našimi formáciami a možno popremýšľať nad prípadným dynamickým menením role hráča v závislosti od stavu zápasu.

nepridelená

nie je

 

Použité skratky:

 

JL        Bc. Juraj Ligocký    

MH      Bc. Michal Hrubý

GP       Bc. Gabriel Pán

JH        Bc. Ján Hric

MP      Bc. Marek Polák

IK        Ing. Ivan Kapustík