Zápisnica č.

Dátum

Miesto

Čas

20

4. 5. 2009

Softvérové štúdio

11.20

 

Zúčastnení

členovia

Bc. Juraj Ligocký

Bc. Michal Hrubý

Bc. Gabriel Pán

Bc. Ján Hric

Bc. Marek Polák

Pedagóg

Ing. Ivan Kapustík

Zapisovateľ

Bc. Gabriel Pán

 

Program stretnutia

Cieľom stretnutia bolo prezentovať dosiahnuté výsledky tímu za posledný týždeň a dohodnúť sa na ďalšom postupe.

  1. Diskusia k stavu projektu
  2. Spresnenie úloh

 

Priebeh stretnutia

  1. Diskusia k stavu projektu
    • JH sa zaoberal problémom, prečo nám hráči hrajú slabo (nedriblujú) pod serverom 13. Zistil, že problém bude zrejme vo vyhodnocovaní heterotypov hráčov. Keď spúšťame náš tím bez kouča, ktorý nastavuje heteretypy, naši hráči hrajú korektne. JH sa ešte bude ďalej venovať tomuto problému. Okrem toho poznamenal, že by bolo vhodné zväčšiť priestor, v ktorom obrancovia začnú agresívne napádať súperových útočníkov.
    • MP naiplementoval nové autové vhadzovanie spolu s čakacím stavom. Nové správanie bude prospešné ale treba ešte upraviť spôsob vhadzovania v prípadoch, keď sa hráč nachádza v blízkosti súperovej brány. V týchto prípadoch by mohol náš hráč rozohrať zle za súperovu bránu a tým by sme prišli o loptu.
    • GP vytvoril dokument v ktorom opísal spustenie nášho hráča, a pripravil hráča do spustiteľnej podoby. Ďalej počas pozorovania zápasov zistil, že v prípadoch kedy náš hráč nevidí loptu, nedokáže správne vyhodnotiť podmienku riadiacu zvukové zameriavanie sa na spoluhráčov (ata). Pre tieto prípady naimplementoval nové správanie, pri ktorom útočníci počúvajú cyklicky na útočníkov a obrancovia na obrancov. Naiplementoval aj správanie, pri ktorom driblujúci hráč kričí svoju pozíciu. Z tejto správy dokážu počúvajúci hráči, ktorí nemajú informácie o lopte, zistiť pozíciu lopty, driblujúceho hráča a ešte jedného ľubovoľného hráča na ihrisku. Počas sledovania zápasov prišiel na programátorskú chybu, ktorej sme sa dopustili pri implementácií formácií. Táto chyba veľmi negatívnym spôsobom ovplyvňovala vnútorný svet našich hráčov, konkrétne pozíciu lopty. Po odstránení chyby hráči pracujú s loptou korektne.
    • MH vytvoril graf, v ktorom porovnal efektivitu rôznych formácií. Porovnával počet inkasovaných a strelených gólov pre každú formáciu, a vyšli mu výrazné rozdiely pre jednotlivé formácie. Dve najlepšie formácie budeme používať v našom tíme. IK v súvislosti s týmto poznamenal, že by bolo možno vhodné vytvoriť možnosť prepínania viacerých formácií počas zápasu v závislosti od súpera.
    • JL prezentoval doterajšie výsledky nášho tímu na konferencií IIT.SRC a podal nám o tejto udalosti informácie. S prezentáciou nášho tímu na konferencií vládla všeobecná spokojnosť.

 

  1. Spresnenie úloh
    • MP dokončí rozohrávanie štandardných situácií pre špeciálne prípady v blízkosti súperovej brány.
    • GP zväčší priestor, v ktorom naši obrancovia agresívne reagujú na súperových útočníkov.
    • JH sa bude zaoberať heterotypmi na serveri 13 aby sme prišli na presnú príčinu zníženia výkonnosti našich hráčov pod týmto serverom.
    • JL vytvorí dômyselný systém spúšťania našich hráčov pomocou jedného konfiguračného súboru, v ktorom budú nastaviteľné rôzne parametre týkajúce sa hry nášho hráča.
    • MH bude pokračovať v implementovaní a testovaní formácií a pokúsi sa vytvoriť možnosť prepínania formácií počas zápasu.

 

    • ďalej pribudli nové úlohy, na ktorých je možné priebežne pracovať, a taktiež je treba pracovať na dokumentácií ktorú bude potrebné onedlho odovzdať.

 

 

 

Plnenie predchádzajúcich úloh

Id

Opis

Zodpovedný

Stav

19.1

Zistiť, prečo nám hráči išli zle pod serverom 13

Hric

20.1

19.2

Opraviť chyby, ktoré ešte sú pri rozohrávaní

Polák

20.2

19.3

Pokračovať v implementovaní a testovaní formácií

Hrubý

20.3

19.4

Vytvoriť prezentáciu tímu na konferenciu IIT.SRC

Ligocký

Splnená

19.5

Napísať dokument, ako spustiť nášho hráča

Pán

Splnená

19.6

Pozrieť sa na výdrž našich hráčov

Pán

20.8

19.7

Spojiť (od jednotlivých členov tímu), upraviť a odovzdať dokumentáciu

Hric

20.7

 

 

Nové úlohy

Id

Opis

Zodpovedný

Termín

20.1

Pozrieť sa na prideľovanie heterotypov pod serverom 13 a prípadne zistiť ako pracuje náš kouč.

Hric

11. 5. 2009

20.2

Prispôsobiť rozohrávanie štandardných situácií špeciálnym prípadom.

Polák

11. 5. 2009

20.3

Vytvoriť možnosť prepínania formácií počas zápasu.

Hrubý

11. 5. 2009

20.4

Vytvoriť spúšťanie hráčov na základe jedného konfiguračného súboru.

Ligocký

11. 5. 2009

20.5

Zväčšiť priestor, v ktorom obranca agresívne napáda súperových útočníkov

Pán

11. 5. 2009

20.6

Informovať Ing. Lekavého o našich zisteniach ohľadne nestability servera 13. Dohodnúť sa s ním o používanej verzií servera na turnaji.

Ligocký

11. 5. 2009

20.7

Pracovať na finálnej dokumentácií

všetci

19.5.2008  13.00

20.8

Pozrieť sa na výdrž našich hráčov, pripadne zrýchliť hru ak vládzu, spomaliť ak nevládzu. Manažment staminy, dynamické menenie rýchlosti hry počas zápasu v závislosti od súpera.

nepridelená

nie je

20.9

Zamyslieť sa nad spôsobom, akým sa hráči presúvajú na miesta vo svojich formáciách. Niekedy by možno mali šprintovať (napr. obrancovia ked súper rýchlo útočí), inokedy by sa možno mali presúvať tak, aby sledovali dôležitú časť ihriska (tam kde je lopta), lebo sa stáva že nestíhajú alebo pri presúvaní sú otočení chrbtom ku lopte a nemôžu sa na ňu pozerať. Treba využiť hotové veci z BasicActionFactory (robocup.component.actionfactories)

nepridelená

termín turnaja

20.10

Zistiť ako pracuje kouč a pridelovanie heterotypov, premyslieť možnosti jeho použitia.

nepridelená

nie je

20.11

Premyslieť a pokúsiť sa nejakým spôsobom zjednotiť role hráčov implementované v robocup.component.worldobjects.Player s našimi formáciami a možno popremýšľať nad prípadným dynamickým menením role hráča v závislosti od stavu zápasu.

nepridelená

nie je

 

Použité skratky:

 

JL        Bc. Juraj Ligocký    

MH      Bc. Michal Hrubý

GP       Bc. Gabriel Pán

JH        Bc. Ján Hric

MP      Bc. Marek Polák

IK        Ing. Ivan Kapustík