Zápisnica č.

Dátum

Miesto

Čas

19

27. 4. 2009

Softvérové štúdio

11.20

 

Zúčastnení

členovia

Bc. Juraj Ligocký

Bc. Michal Hrubý

Bc. Gabriel Pán

Bc. Ján Hric

Bc. Marek Polák

Pedagóg

Ing. Ivan Kapustík

Zapisovateľ

Bc. Juraj Ligocký

 

Program stretnutia

Cieľom stretnutia bolo dohodnúť sa na postupnej kompletizácii nášho hráča, pokyny k dokumentácii a prezentácii na IIT.SRC.

  1. Diskusia k stavu projektu
  2. Diskusia k dokumentácii a IIT.SRC
  3. Spresnenie úloh

 

Priebeh stretnutia

  1. Diskusia k stavu projektu
    • JH sa zaoberal problémom, prečo nám hráči hrajú slabo (nenahrávajú si a nejdú poriadne dopredu) pod serverom 13. Skúšal si vypisovať model sveta. Po nevyspytateľných príčinách zistil, že mu hráči dobre hrajú aj pod serverom 13. Domnieva sa, že to je po úpravách MH, ktorý sa zaoberal formáciami. To isté si myslí aj MP, ktorý ešte poznamenal, že náš hráč hrá teraz zle pod verziou servera 9.4.5. JH povedal, že hráči hrali dobre hoci v niektorých situáciách nenahrali, hoci mohli. IK povedal, že je to nesystémové riešenie, keď nevieme, ako je možné, že teraz hrajú dobre. JH sa na to ešte pozrie.
    • MP implementoval dva nové stavy. Konkrétne ide o tzv. čakací stav a stav kopnutia. V čakacom stave sa hráč 10 taktov pozerá okolo seba, komu je najlepšie nahrať. IK poznamenal, či sa hráč stihne pozrieť na všetky strany. MP povedal, že stihne. Stav však očakáva, že hráči sa nehýbu. Potom v stave samotného kopnutia sa hráč rozhoduje, komu nahrá. Využíva pritom triedu Prophet na najlepšie kopnutie lopty. Keď hráč nenájde spoluhráča na vhodnú nahrávku, vykopne pod 25-stupňovým uhlom na súperovu stranu najsilnejšie, ako sa dá.
    • GP riešil hromadenie sa pamäte a vylepšenie obrannej práce obrancov, keďže pred útočníkmi zbytočne ustupovali. GP upravil kód o dve premenné, ktoré spustia, respektíve nespustia hráča aj s monitorom. GP tvrdí, že problém s pamäťou je tým pádom vyriešený. GP taktiež urobil nový obranný stav. Obrancovia nereagujú na loptu, keď sa lopta dostane do našej šestnástky. GP kód upravil, a len čo sa útočiaci hráč dostane do našej šestnástky, obranca po ňom hneď vyštartuje. GP sa domnieva, že obranná hra je tým pádom oveľa lepšia.
    • MH sa zaoberal formáciami. Urobil dve nové. Silnejšiu obrannú a silnejšiu útočnú (celkovo tým pádom máme 8 formácií). IK poznamenal, že pri analýze menenia našich formácií je málo informácií, keď sa berie do úvahy iba výsledok zápasu. Mala by sa brať do úvahy aj sila súperovho útoku a iné veci. IK taktiež poznamenal, že v tejto fáze to už nie je dôležité. IK povedal, že počas zápasu je možné meniť stratégie hry.

 

  1. Diskusia k dokumentácii a IIT.SRC
    • JL sa opýtal, čo by mala obsahovať prezentácia na IIT.SRC. IK povedal, že prezentácia by mala byť robená zábavnou formou, aby sa ľudia pri nej nenudili. Mala by obsahovať, čo sme dokázali, s akými problémami sme sa stretli. Trvať by mala asi 10 až 15 minút. 5 minút by mal byť potom spustený zápas, respektíve akcie, ktoré by boli aj okomentované. IK poznamenal, že prezentácie sa nemusia nutne zúčastniť všetci členovia, no bolo by to vhodné.
    • JH sa opýtal, čo by mala obsahovať dokumentácia. IK poznamenal, že by sa mal odovzdať funkčný produkt (v našom prípade hráč). Riadiaca dokumentácia sa ešte neodovzdáva. Súčasťou dokumentácie má byť aj návod, ako spustiť nášho hráča.

 

  1. Spresnenie úloh
    • MP má za úlohu nájsť chyby, ktoré sa ešte vyskytujú pri rozohrávaní štandardných situácií.
    • GP napíše dokument, ako spustiť nášho hráča, a taktiež sa pozrie na výdrž hráča.
    • JH spojí dokopy dokumentáciu od jednotlivých členov tímu a pozrie sa, kde bola chyba, keď nám hráč nešiel dobre pod serverom 13.
    • JL bude mať na starosti urobiť prezentáciu.
    • MH bude pokračovať v implementovaní a testovaní formácií.

 

 

Plnenie úloh z predchádzajúcich stretnutí

Id

Opis

Zodpovedný

Termín

Stav

18.1

Upraviť hráča DAInamite na spoluprácu

so serverom verzie 13.

Hric

27. 4. 2009

19.1

18.2

Upraviť rozohrávanie hráčov pri štandardných situáciách.

Polák

27. 4. 2009

19.2

18.3

Zistiť príčinu hromadenia sa pamäte, ktorú hráč spotrebuje.

Pán

27. 4. 2009

Splnená

18.4

Vytvoriť novú konfiguráciu pre obrancov a pokúsiť sa zlepšiť ich obrannú hru proti útočiacim  hráčom.

Pán

27. 4. 2009

Splnená

 

18.5

Optimalizovať existujúce formácie a pozrieť sa na streľbu na bránu a prípadne ju vylepšiť. Vyhodnotiť efektivitu  jednotlivých formácií na základe väčšej vzorky simulácií.

Hrubý, Hric

27. 4. 2009

19.3

18.6

Vytvoriť prezentáciu tímu na konferenciu IIT.SRC

Ligocký

27. 4. 2009

19.4

 

 

Nové úlohy

Id

Opis

Zodpovedný

Termín

19.1

Zistiť, prečo nám hráči išli zle pod serverom 13

Hric

4. 5. 2009

19.2

Opraviť chyby, ktoré ešte sú pri rozohrávaní

Polák

4. 5. 2009

19.3

Pokračovať v implementovaní a testovaní formácií

Hrubý

4. 5. 2009

19.4

Vytvoriť prezentáciu tímu na konferenciu IIT.SRC

Ligocký

4. 5. 2009

19.5

Napísať dokument, ako spustiť nášho hráča

Pán

4. 5. 2009

19.6

Pozrieť sa na výdrž našich hráčov

Pán

4. 5. 2009

19.7

Spojiť (od jednotlivých členov tímu), upraviť a odovzdať dokumentáciu

Hric

4. 5. 2009

 

Použité skratky:

 

JL        Bc. Juraj Ligocký    

MH      Bc. Michal Hrubý

GP       Bc. Gabriel Pán

JH        Bc. Ján Hric

MP      Bc. Marek Polák

IK        Ing. Ivan Kapustík