Zápisnica č.

Dátum

Miesto

Čas

18

20. 4. 2009

Softvérové štúdio

11.20

 

Zúčastnení

členovia

Bc. Juraj Ligocký

Bc. Michal Hrubý

Bc. Gabriel Pán

Bc. Ján Hric

Bc. Marek Polák

Pedagóg

Ing. Ivan Kapustík

Zapisovateľ

Bc. Michal Hrubý

 

Program stretnutia

Cieľom stretnutia bolo dohodnúť sa na postupnej kompletizácii nášho hráča s využitím doterajších odskúšaných nápadov.

  1. Organizačné záležitosti
  2. Diskusia k stavu projektu
  3. Spresnenie úloh

 

Priebeh stretnutia

  1. Organizačné záležitosti

-        Pred začiatkom stretnutia sa upresnil čas začiatku tímového stretnutia. Bude začínať o 11.20.

-        IK nás upozornil na skutočnosť, že súťaž v Robocupe bude prebiehať na serveri verzie 13, a preto je potrebné zaoberať sa prispôsobením nášho hráča, aby spolupracoval s týmto serverom bez väčších problémov.

-        IK nám oznámil, že sa musíme zúčastniť na  konferencii IIT.SRC, ktorá sa uskutoční 29. apríla o 13:45. Prezentácia nášho hráča by mala obsahovať zaujímavé  veci a problémy, na ktoré sme narazili počas vývoja, a dĺžka prezentácie by nemala prekročiť 20 minút.

-        JL sa nemohol dostaviť na stretnutie, keďže v tom istom čase mal stretnutie ohľadom programu Erasmus.

 

  1. Diskusia k stavu projektu

-        JH oboznámil tím so správaním sa nášho hráča pod jednotlivými verziami servera a operačných systémov. Zaoberal sa aj problémom rozohrávania hráčov a brankára pri štandardných situáciách. Konštatoval, že hráč pri rozohrávaní štandardnej situácie najskôr musí vyhodnotiť, či sa daná rozohrávka oplatí vykonať, inač hráč nerozohrá a počká, kým server umiestni loptu na súperovo rozohranie tejto štandardnej situácie.

-        GP zistil poradie, v akom sa prijímajú obrazové a zvukové informácie v takte. Ako prvé sa prijíma informácia SenseBody, potom informácia Hear a posledná je vizuálna informácia. GP nám ukázal aj záznam zo simulácie, na ktorom demonštroval, koho jednotliví hráči počúvajú a od koho počuli nejakú správu. AttentioTo je priradené na základe aktuálneho taktu modulo jedenásť, ale ak je nejaký hráč, ktorý ide prihrávať, tak by sa malo AttentionTo priradiť tomuto hráčovi. Taktiež sa zaoberal problémom s pretečením pamäte, ktorý nastane pri dlhšom zápase, na čo ho upozornil MH. Tento problém spôsobovalo  posielanie informácií o modeli sveta javovému monitoru, ktoré sa dá vypnúť, čím zamedzíme tomuto problému.

-        MH navrhol štyri nové formácie a následne ich aj implementoval. Početnými simuláciami ich otestoval a upravil tak, aby boli čo najefektívnejšie. Implementoval aktívne menenie formácií pri prechode do útočného alebo obranného pásma, keď sa formácia zmení na najútočnejšiu alebo najdefenzívnejšiu formáciu.

-        MP sa venoval dokončeniu posielania zvukových správ medzi hráčmi. Testovaním overil, že posielanie a prijímanie zvukových správ je implementované správne, a že ich použitie má kladný vplyv na hru nášho hráča.

  1. Spresnenie úloh

-        JH si dal za úlohu zistiť príčiny slabého výkonu nášho hráča pod serverom verzie 13. Má sa pozrieť na nový variant change_view, ktorý bol pridaný v tejto novej verzii. JH sa ponúkol, že pomôže vyhodnotiť efektivitu  jednotlivých formácií na základe väčšej vzorky simulácií.

-        MP sa bude zaoberať rozohrávaním hráčov a brankára pri štandardných situáciách.

-        GP sa pozrie na hromadenie pamäte, ktorú hráč spotrebuje. Ďalej vytvorí novú konfiguráciu pre obrancov a pokúsi sa zlepšiť ich obrannú hru proti útočiacim  hráčom.

-        MH má za úlohu optimalizovať existujúce formácie a pozrieť sa na streľbu na bránu a prípadne ju vylepšiť.

-        JL si pripraví prezentáciu na konferenciu.

 

 

Plnenie úloh z predchádzajúcich stretnutí

Id

Opis

Zodpovedný

Termín

Stav

17.1

Vyhodnotiť poradie prijímania obrazovej a zvukovej správy v takte.

Pán

20. 4. 2009

Splnená

17.2

Dokončiť zvukovú komunikáciu (posielanie informácie o prihrávke).

Polák, Pán

20. 4. 2009

Splnená

17.3

Prevziať správanie sa pri štandardných situáciách z Jahodových princov

Ligocký, Hric

20. 4. 2009

Zrušená

17.4

Odskúšať hráča so servrom verzie 9 a 12 aj pod OS Windows

Hric

20. 4. 2009

Splnená

 

17.5

Vytvoriť viac formácií, prípadne upraviť súčasné. Prezrieť algoritmus výpočtu pozície vo formácií v závislosti od pozície lopty.

Hrubý

20. 4. 2009

Splnená

 

Nové úlohy

Id

Opis

Zodpovedný

Termín

18.1

Upraviť hráča DAInamite na spoluprácu

so serverom verzie 13.

Hric

27. 4. 2009

18.2

Upraviť rozohrávanie hráčov pri štandardných situáciách.

Polák

27. 4. 2009

18.3

Zistiť príčinu hromadenia sa pamäte, ktorú hráč spotrebuje.

Pán

27. 4. 2009

18.4

Vytvoriť novú konfiguráciu pre obrancov a pokúsiť sa zlepšiť ich obrannú hru proti útočiacim  hráčom.

Pán

27. 4. 2009

18.5

Optimalizovať existujúce formácie a pozrieť sa na streľbu na bránu a prípadne ju vylepšiť.

Vyhodnotiť efektivitu  jednotlivých formácií na základe väčšej vzorky simulácií.

Hrubý, Hric

27. 4. 2009

18.6

Vytvoriť prezentáciu tímu na konferenciu IIT.SRC

Ligocký

27. 4. 2009

18.7

Napísať dokumentáciu

všetci

27. 4. 2009

 

Použité skratky:

 

JL        Bc. Juraj Ligocký    

MH      Bc. Michal Hrubý

GP       Bc. Gabriel Pán

JH        Bc. Ján Hric

MP      Bc. Marek Polák

IK        Ing. Ivan Kapustík