Zápisnica
č. |
Dátum |
Miesto |
Čas |
18 |
20. 4. 2009 |
Softvérové štúdio |
11.20 |
Zúčastnení
členovia |
Bc. Juraj Ligocký Bc. Michal Hrubý Bc. Gabriel Pán Bc. Ján Hric Bc. Marek Polák |
Pedagóg |
Ing. Ivan Kapustík |
Zapisovateľ |
Bc. Michal Hrubý |
Program
stretnutia |
Cieľom stretnutia bolo dohodnúť sa na postupnej kompletizácii nášho hráča s využitím doterajších odskúšaných nápadov. |
|
Priebeh
stretnutia |
- Pred začiatkom stretnutia sa upresnil čas začiatku tímového stretnutia. Bude začínať o 11.20. - IK nás upozornil na skutočnosť, že súťaž v Robocupe bude prebiehať na serveri verzie 13, a preto je potrebné zaoberať sa prispôsobením nášho hráča, aby spolupracoval s týmto serverom bez väčších problémov. - IK nám oznámil, že sa musíme zúčastniť na konferencii IIT.SRC, ktorá sa uskutoční 29. apríla o 13:45. Prezentácia nášho hráča by mala obsahovať zaujímavé veci a problémy, na ktoré sme narazili počas vývoja, a dĺžka prezentácie by nemala prekročiť 20 minút. - JL sa nemohol dostaviť na stretnutie, keďže v tom istom čase mal stretnutie ohľadom programu Erasmus. |
- JH oboznámil tím so správaním sa nášho hráča pod jednotlivými verziami servera a operačných systémov. Zaoberal sa aj problémom rozohrávania hráčov a brankára pri štandardných situáciách. Konštatoval, že hráč pri rozohrávaní štandardnej situácie najskôr musí vyhodnotiť, či sa daná rozohrávka oplatí vykonať, inač hráč nerozohrá a počká, kým server umiestni loptu na súperovo rozohranie tejto štandardnej situácie. - GP zistil poradie, v akom sa prijímajú obrazové a zvukové informácie v takte. Ako prvé sa prijíma informácia SenseBody, potom informácia Hear a posledná je vizuálna informácia. GP nám ukázal aj záznam zo simulácie, na ktorom demonštroval, koho jednotliví hráči počúvajú a od koho počuli nejakú správu. AttentioTo je priradené na základe aktuálneho taktu modulo jedenásť, ale ak je nejaký hráč, ktorý ide prihrávať, tak by sa malo AttentionTo priradiť tomuto hráčovi. Taktiež sa zaoberal problémom s pretečením pamäte, ktorý nastane pri dlhšom zápase, na čo ho upozornil MH. Tento problém spôsobovalo posielanie informácií o modeli sveta javovému monitoru, ktoré sa dá vypnúť, čím zamedzíme tomuto problému. - MH navrhol štyri nové formácie a následne ich aj implementoval. Početnými simuláciami ich otestoval a upravil tak, aby boli čo najefektívnejšie. Implementoval aktívne menenie formácií pri prechode do útočného alebo obranného pásma, keď sa formácia zmení na najútočnejšiu alebo najdefenzívnejšiu formáciu. - MP sa venoval dokončeniu posielania zvukových správ medzi hráčmi. Testovaním overil, že posielanie a prijímanie zvukových správ je implementované správne, a že ich použitie má kladný vplyv na hru nášho hráča. |
- JH si dal za úlohu zistiť príčiny slabého výkonu nášho hráča pod serverom verzie 13. Má sa pozrieť na nový variant change_view, ktorý bol pridaný v tejto novej verzii. JH sa ponúkol, že pomôže vyhodnotiť efektivitu jednotlivých formácií na základe väčšej vzorky simulácií. - MP sa bude zaoberať rozohrávaním hráčov a brankára pri štandardných situáciách. - GP sa pozrie na hromadenie pamäte, ktorú hráč spotrebuje. Ďalej vytvorí novú konfiguráciu pre obrancov a pokúsi sa zlepšiť ich obrannú hru proti útočiacim hráčom. - MH má za úlohu optimalizovať existujúce formácie a pozrieť sa na streľbu na bránu a prípadne ju vylepšiť. - JL si pripraví prezentáciu na konferenciu. |
Plnenie
úloh z predchádzajúcich stretnutí |
||||
Id |
Opis |
Zodpovedný |
Termín |
Stav |
17.1 |
Vyhodnotiť poradie prijímania obrazovej a zvukovej správy v takte. |
Pán |
20. 4. 2009 |
Splnená |
17.2 |
Dokončiť zvukovú komunikáciu (posielanie informácie o prihrávke). |
Polák, Pán |
20. 4.
2009 |
Splnená |
17.3 |
Prevziať správanie sa pri štandardných situáciách z Jahodových princov |
Ligocký, Hric |
20. 4. 2009 |
Zrušená |
17.4 |
Odskúšať hráča so servrom verzie 9 a 12 aj pod OS Windows |
Hric |
20. 4. 2009 |
Splnená |
17.5 |
Vytvoriť viac formácií, prípadne upraviť súčasné. Prezrieť algoritmus výpočtu pozície vo formácií v závislosti od pozície lopty. |
Hrubý |
20. 4. 2009 |
Splnená |
Nové
úlohy |
|||
Id |
Opis |
Zodpovedný |
Termín |
18.1 |
Upraviť hráča DAInamite na spoluprácu so serverom verzie 13. |
Hric |
27. 4. 2009 |
18.2 |
Upraviť rozohrávanie hráčov pri štandardných situáciách. |
Polák |
27. 4. 2009 |
18.3 |
Zistiť príčinu hromadenia sa pamäte, ktorú hráč spotrebuje. |
Pán |
27. 4. 2009 |
18.4 |
Vytvoriť novú konfiguráciu pre obrancov a pokúsiť sa zlepšiť ich obrannú hru proti útočiacim hráčom. |
Pán |
27. 4. 2009 |
18.5 |
Optimalizovať existujúce formácie a pozrieť sa na streľbu na bránu a prípadne ju vylepšiť. Vyhodnotiť efektivitu jednotlivých formácií na základe väčšej vzorky simulácií. |
Hrubý, Hric |
27. 4. 2009 |
18.6 |
Vytvoriť prezentáciu tímu na konferenciu IIT.SRC |
Ligocký |
27. 4. 2009 |
18.7 |
Napísať dokumentáciu |
všetci |
27. 4. 2009 |
Použité
skratky:
JL Bc. Juraj Ligocký
MH Bc. Michal Hrubý
GP Bc. Gabriel Pán
JH Bc.
Ján Hric
MP Bc. Marek Polák
IK Ing. Ivan Kapustík