Zápisnica č.

Dátum

Miesto

Čas

14

16. 3. 2009

Softvérové štúdio

11.00

 

Zúčastnení

členovia

Bc. Juraj Ligocký

Bc. Michal Hrubý

Bc. Gabriel Pán

Bc. Ján Hric

Bc. Marek Polák

Pedagóg

Ing. Ivan Kapustík

Zapisovateľ

Bc. Michal Hrubý

 

Program stretnutia

Cieľom stretnutia bolo zhodnotiť stav splnenia určených úloh a stanoviť ďalší smer vývoja.

  1. Zhodnotenie úloh
  2. Rozdelenie úloh na programovaní

 

Priebeh stretnutia

  1. Zhodnotenie úloh

-        MP pracoval na analýze vyhodnocovania úžitku (angl. benefit) jednotlivých taktík hráča. Vyhodnocovanie prebieha v dvoch krokoch. Najskôr sa skontroluje platnosť predpodmienky (angl. precondition) a v druhom kroku sa vyberie maximálna hodnota z výsledku násobenia úžitku s pravdepodobnosťou úspešnosti akcie. Ďalej vysvetlil princíp funkcie getBenefit(), ktorá vracia určitú hodnotu pre danú akciu.

-        JL, MH, JH analyzovali formácie použité v Jahodových princoch. Na ich základe implementovali taktiku FormationState, ktorá zabezpečuje dodržiavanie útočnej a obrannej formácie a aj pohyb hráčov na základe aktuálnej pozície lopty. Riešenie obsahuje niekoľko chýb, ktoré bude treba upraviť, napr.: hodnotu úžitku, prekontrolovať súradnice jednotlivých formácií, zistiť, prečo hráč číslo dva vždy odbieha na tú istú pozíciu bez ohľadu na zmenu formácie, obzeranie sa za loptou pri presúvaní na pozíciu a ďalšie.

-        GP zistil, že komunikácia medzi hráčmi sa  nepoužíva, ale existujú pripravené metódy a triedy, ktoré nám umožnia implementovať túto komunikáciu medzi hráčmi. Trieda MessageFactory obsahuje prostriedky na zakódovanie a odkódovanie správ. Pomocou  týchto správ sa môžu vymieňať informácie o pozíciách lopty, hráčov a iných entít a na základe týchto informácií sa aktualizuje model sveta.

-        IK poznamenal, že je potrebné pridať do dokumentácie, aké hodnoty úžitku sú  priradené  k jednotlivým taktikám a prečo. Taktiež treba opísať systém vyhodnocovania taktík a ich výber. Simulácie nášho hráča by sa mali testovať proti rôznym súperom, aby sa odhalili nedostatky. Ďalej sa máme zamyslieť nad zmenami taktiky počas zápasu podľa určitých udalostí, napr. vyhrávame alebo prehrávame.

 

  1. Rozdelenie úloh na programovaní

-        JL, MH, JH budú pokračovať v implementovaní formácií. Doplnia dodržiavanie formácií aj pri iných režimoch hry ako je PLAY_ON. Upravia hodnotu úžitku taktiky, aby nenarúšala vykonávanie iných dôležitejších taktík. Ďalej sa zamerajú na využitie výdrže (angl. stamina) pri zmene formácie na obrannú a prípadne implementujú ďalšie formácie.

-        MP má za úlohu podrobnejšie preskúmať triedy Prophet a Situation. Má sa zamerať na ich princíp fungovania a využitie v hráčovi a zistiť, či sa vykonávajú  alebo simulujú plány jednotlivých taktík.

-        GP má implementovať a otestovať posielanie správ spoluhráčom, zistiť, ktorí hráči zachytia správu a ako na základe tejto prijatej správy vykonáme nejakú taktiku.

 

 

Plnenie úloh z predchádzajúcich stretnutí

Id

Opis

Zodpovedný

Termín

Stav

12.4

Upraviť hráča DAInamite na spoluprácu so serverom verzie 13.

Hric, Hrubý

30. 3. 2009

Prebieha

12.7

Identifikovať, opísať a začať programovať taktiku založenú na Jahodových princoch.

Ligocký, Hric, Hrubý

9. 3. 2009

14.1

 

13.1

Pozrieť, ako sa vyhodnocuje benefity pri jednotlivých taktikách a aké čísla vracajú.

Polák

16. 3. 2009

Splnená

13.2

Pozrieť sa na komunikáciu hráčov. Ukázať jednoduchý príklad komunikácie.

Pán

16. 3. 2009

14.3

 

Nové úlohy

Id

Opis

Zodpovedný

Termín

14.1

Upraviť existujúce formácie, doplniť o nové. Zmeniť hodnotu úžitku pre jednotlivé taktiky. Doplniť formácie aj pre ďalšie režimy hry. Manažment výdrže.

Ligocký, Hric, Hrubý

30. 3. 2009

14.2

Zanalyzovať triedy Prophet a Situation. Zamerať sa na princíp ich fungovania a využitie v hráčovi a zistiť, či sa vykonávajú  alebo simulujú plány jednotlivých taktík.

Polák

23. 3. 2009

14.3

Implementovať a otestovať posielanie správ spoluhráčom. Zistiť, ktorí hráči zachytia správu a ako na základe prijatej správy vykonáme nejakú taktiku.

Pán

23. 3. 2009

 

 

 

 

Použité skratky:

 

JL        Bc. Juraj Ligocký    

MH      Bc. Michal Hrubý

GP       Bc. Gabriel Pán

JH        Bc. Ján Hric

MP      Bc. Marek Polák

IK        Ing. Ivan Kapustík