Zápisnica č. |
Dátum |
Miesto |
Čas |
10 |
10. 12. 2008 |
Softvérové štúdio |
15.00 |
Zúčastnení členovia |
Bc. Juraj Ligocký Bc. Michal Hrubý Bc. Gabriel Pán Bc. Ján Hric Bc. Marek Polák |
Pedagóg |
Ing. Ivan Kapustík (nebol na stretnutí zo zdravotných dôvodov) |
Zapisovateľ |
Bc. Gabriel Pán |
Program stretnutia |
Cieľom stretnutia bolo bližšie zhodnotiť predchádzajúce úlohy a dohodnúť prácu na projekte po poslednom stretnutí. |
|
Priebeh stretnutia |
- Prebiehala bez prítomnosti Ing. Kapustíka, ktorý sa nezúčastnil stretnutia, preto sme priamo prešli ku diskusii k úlohám z predchádzajúceho týždňa |
- JH pracoval na návrhu ohodnocovacej funkcie, podarilo sa mu ju vymyslieť aj implementovať ale neotestoval zatiaľ výsledok svojho snaženia. Popri tom napísal reakciu na posudok druhého robocup tímu a pridal ju do dokumentácie a na stránku. - MP pokračoval s neurónovou sieťou ale bohužiaľ sa mu ju nepodarilo zatiaľ dotiahnuť. Počas implementácie sa stretol s mnohými problémami a rozhodol sa zatiaľ nepokračovať kým sa nerozhodneme čo ďalej s týmto nápadom. Zrejeme to nepôjde tak ľahko ako sa na prvý pohľad zdalo. Najväčšie problémy pri implementácii mu spôsobilo prostredie jazyka C++, preto sa začal silno prikláňať ku javovej verzií hráča. - GP spravil ďalší diagram, ktorý popisuje volania metód Java hráča na úrovni výberu ďalšej akcie počas hry. Našiel spôsob, akým je možné pridať nový stav medzi aktuálne implementované stavy Java hráča, čo znamená že s využitím informácií, ktoré hráč obdrží o svojom okolí, dokážeme implementovať akékoľvek správanie ak ku nemu vytvoríme vhodnú ohodnocovaciu funkciu. S integráciou nového stavu do hráča by nemal byť problém a v prípade rozhodnutia v prospech Javy dokáže dať svojim kolegom dostatočne podrobné informácie potrebné pre realizáciu nejakých zmien alebo vylepšení. - JL a MH spolupracovali pri plnení svojich úloh, pokúsili sa zasiahnuť do algoritmu brankára aj menili konštanty ovplyvňujúce hru hráča a testovali zmeny počas viacerých simulácií. Zmeny ale počas simulácií neboli priveľmi badateľné. JL dohodol termín pre prezentáciu našej práce druhému tímu na budúci týždeň. Presný čas sa ešte dohodne. |
- Konkrétne sme pridelili úlohu len pre JH, ktorý rozdelí počas víkendu prácu na jednotlivých častiach dokumentácie, ktorú treba odovzdať. Ostatní členovia potom budú pracovať na svojich častiach. |
Plnenie úloh z predchádzajúcich stretnutí |
||||
Id |
Opis |
Zodpovedný |
Termín |
Stav |
9.1 |
Urobiť návrh ohodnocovacej funkcie do algoritmu eliminácie premenných. |
Hric |
14.12.2008 |
Pozastavená |
9.2 |
Zanalyzovať algoritmus rozhodovania sa brankára pri výkope a pokúsiť sa o jeho vylepšenie. |
Hrubý |
14.12.2008 |
Splnená |
9.3 |
Skúmať rozhodovanie sa hráča, pomeniť konštanty, ktoré ovplyvňujú toto rozhodovanie a sledovať vplyv týchto zmien na správaní sa hráča. |
Ligocký |
14.12.2008 |
Splnená |
9.4 |
Vypracovať podrobnejší opis modelu sveta a rozhodovania sa java hráča. Vytvorí príklad, ktorý bude obsahovať postupy pri implementácií ľubovoľného imaginárneho problému. |
Pán |
14.12.2008 |
Splnená |
Nové úlohy |
|||
Id |
Opis |
Zodpovedný |
Termín |
10.1 |
Rozdeliť v tíme úlohy pri práci na dokumentácii |
Hric |
14.12.2008 |
10.2 |
Pracovať na dokumentácii |
všetci |
|
10.3 |
Zorganizovať prezentáciu práce pre druhý tím a prezentovať |
Ligocký |
16.12.2008 |
Použité skratky:
JL Bc. Juraj Ligocký
MH Bc. Michal Hrubý
GP Bc. Gabriel Pán
JH Bc. Ján Hric
MP Bc. Marek Polák
IK Ing. Ivan Kapustík
Diagram pre proces výberu najlepšieho nasledovného stavu hráča. Každý stav má ohodnocovaciu funkciu (state.getStateAssessment()), ktorá vracia hodnoty od 0 po 1. Stav s najvyššou hodnotou vyhráva a použije sa v ďalšom pokračovaní zápasu.