Zápisnica č. |
Dátum |
Miesto |
Čas |
9 |
3. 12. 2008 |
Softvérové štúdio |
15.00 |
Zúčastnení členovia |
Bc. Juraj Ligocký Bc. Michal Hrubý Bc. Gabriel Pán Bc. Ján Hric Bc. Marek Polák |
Pedagóg |
Ing. Ivan Kapustík |
Zapisovateľ |
Bc. Michal Hrubý |
Program stretnutia |
Cieľom stretnutia bolo bližšie zhodnotiť predchádzajúce úlohy a priblížiť, čo bude v prototype. |
|
Priebeh stretnutia |
- IK hneď na úvod poznamenal, že sa objavili nové prezentácie odohratých zápasov, ktoré máme na stránke. - IK upozornil, že na stránke nie je posledná zápisnica a taktiež tam chýba dokumentácia, ktorú sme doteraz vypracovali. - IK ešte poznamenal, aby sme nezabudli uviesť do finálnej dokumentácie prínos nášho prototypu. |
- MP pokračoval v implementácii neurónovej siete. Vytvoril novú triedu OberHraca, ktorá predstavuje štruktúru, ktorá obsahuje deväť stavov, akciu hráča a výstup siete. Taktiež implementoval metódu, ktorá vygeneruje 76 možných akcií, ktorým sa priradia vstupné hodnoty, a výstup funkcie bude štruktúra. Neurónová sieť ešte neohodnocuje. - JH, MH a JL spracovali rozhodovací strom hráča. Zistili niekoľko nedostatkov ako kopnutie na bránku z veľkej diaľky, nejasné rozhodovacie podmienky. Zistili, že sa hráčom prideľujú práve tri roly: aktívny rozohrávač, prijímač a interceptor. - GP vytvoril diagramy procesov a rozhodovania sa hráča napísaného v Jave, ktoré majú pomôcť k lepšiemu pochopeniu tohto hráča. IK poznamenal, že by bolo vhodné zamerať sa na podrobné spracovanie modelu sveta a rozhodovania.
|
- MP bude ďalej pracovať na riešení agresívneho štýlu hráča pomocou neurónových sietí. Do budúceho týždňa chce naprogramovať neurónovú sieť aj s učením a implementovať ju do hráča jahodových princov. Ďalej má vytvoriť rozhrania (interface) pre vytvorenú neurónovú sieť, ktoré sa môžu použiť pri implementácii java hráča. - GP má vypracovať podrobnejší opis modelu sveta a rozhodovania sa javového hráča. Na jeho základe vypracuje príklad postupov pri implementácii nejakého imaginárneho problému (napr. implementácia neurónovej siete). - JH má za úlohu návrh ohodnocovacej funkcie, ktorá ohodnotí jednotlivé akcie a zvolí práve jednu, ktorá je najvhodnejšia. Má sa zamyslieť, ktoré nové roly by sa mohli implementovať a akú podobu bude mať výsledné rozhodovanie. - JL bude mať za úlohu pozrieť sa na rozhodovanie hráča, pomeniť konštanty, ktoré ovplyvňujú toto rozhodovanie a skúmať vplyv týchto zmien na správaní sa hráča. - MH zanalyzuje algoritmus rozhodovania sa brankára pri výkope a pokúsi sa ho vylepšiť. Prípadné vylepšenia otestuje na vzorke simulácií.
|
Plnenie úloh z predchádzajúcich stretnutí |
||||
Id |
Opis |
Zodpovedný |
Termín |
Stav |
6.2 |
Pokračovať v tvorbe dokumentácie. |
Hric |
10.12.2008 |
Prebieha |
6.3 |
Analyzovať hotové a použiteľné časti javového hráča a zistiť, ktoré časti je nutné implementovať. |
Pán |
10.12.2008 |
Splnená |
7.1 |
Podrobný návrh neurónovej siete. |
Polák |
14.12.2008 |
Prebieha |
7.4 |
Spísať, aké stavy, akcie hráča sú dostupné v tíme DAInamite. |
Pán |
26.11.2008 |
Splnená |
7.6 |
Dať na webovú stránku odkaz na dokumentáciu tímu DAInamite. |
Pán |
26.11.2008 |
Splnená |
7.7 |
Upovedomiť tím Kukuričné deti o existencii servera 13.0.1 a našom zámere jeho využitia. |
Ligocký |
14.12.2008 |
Prebieha |
8.1 |
Urobiť nový návrh algoritmu, prípadne vylepšiť jednu z jeho častí. |
Hric, Hrubý, Ligocký |
14.12.2008 |
9.1, 9.2, 9.3 |
Nové úlohy |
|||
Id |
Opis |
Zodpovedný |
Termín |
9.1 |
Urobiť návrh ohodnocovacej funkcie do algoritmu eliminácie premenných. |
Hric |
14.12.2008 |
9.2 |
Zanalyzovať algoritmus rozhodovania sa brankára pri výkope a pokúsiť sa o jeho vylepšenie. |
Hrubý |
14.12.2008 |
9.3 |
Skúmať rozhodovanie sa hráča, pomeniť konštanty, ktoré ovplyvňujú toto rozhodovanie a sledovať vplyv týchto zmien na správaní sa hráča. |
Ligocký |
14.12.2008 |
9.4 |
Vypracovať podrobnejší opis modelu sveta a rozhodovania sa java hráča. Vytvorí príklad, ktorý bude obsahovať postupy pri implementácií ľubovoľného imaginárneho problému. |
Pán |
14.12.2008 |
Použité skratky:
JL Bc. Juraj Ligocký
MH Bc. Michal Hrubý
GP Bc. Gabriel Pán
JH Bc. Ján Hric
MP Bc. Marek Polák
IK Ing. Ivan Kapustík