Zápisnica č. |
Dátum |
Miesto |
Čas |
2 |
15. 10. 2008 |
Softvérové štúdio |
15.00 |
Zúčastnení členovia |
Bc. Juraj Ligocký Bc. Michal Hrubý Bc. Gabriel Pán Bc. Vladimír Oravec Bc. Ján Hric Bc. Marek Polák |
Pedagóg |
Ing. Ivan Kapustík |
Zapisovateľ |
Bc. Ján Hric |
Program stretnutia |
Cieľom stretnutia bolo na základe vypracovanej analýzy domácich a zahraničných tímov získať predstavu o doterajšom vývoji v oblasti RoboCupu a prediskutovať, ktorým smerom sa chce náš tím ďalej uberať. |
|
Priebeh stretnutia |
- IK skontroloval zápisnicu z prvého stretnutia a upozornil na nedostatky. - VO vyriešil príčinu, prečo e-mail od IK na Google Groups neprišiel. - IK si pozrel našu webovú stránku a upozornil, že spoluautorom úvodného článku na nej je Marián Lekavý.
|
- Každý člen predstavil výsledky svojej analýzy vybraných tímov. - VO neanalyzoval zahraničný tím, úloha sa mu presúva na ďalší týždeň. - Hlavné postrehy z analýzy domácich tímov: o Jahodoví princovia: minuloroční víťazi, pravdepodobne budú základom nášho hráča; možno vylepšiť: útok, zahrávanie autu, algoritmus eliminácie premenných, zdokumentovať zdrojový text (UML) o Sklo: pribudla práca s heterotypmi, šetrenie energiou, predikcia pozície lopty, zlepšené brankárovo vykopávanie, rozdelenie hráčov podľa úloh (obrana, stred, útok); možno vylepšiť: plánovanie postupnosti akcií, formácie, koordinácia pri útoku, uvoľnovanie hráčov pri aute o Gang of Six: začiatok algoritmu eliminácie premenných, fuzzy-regulátor pri streľbe na bránu, brankár len jednoduchý; sú základom Jahodových princov o UTTP: vyčistili a upravili zdrojový text, vytvorili testovací framework na jednoduché ladenie hráča o Loptoši: zavedenie vedúceho tímu s právomocou prikázať zmenu formácie, vznikol komunikačný protokol na zabezpečenie rozšírenia príkazu medzi hráčov, nový brankár, synchronizácia správ so serverom, rozhranie na obsluhu štandardných situácií o FIITMedia: nová neurónová sieť pre prihrávky, zlepšené kopanie; viac neuskutočnených návrhov: libero, spúšťanie akcií na základe porovnávania so vzormi, štatistika pohybu súperových hráčov koučom - Hlavné postrehy z analýzy zahraničných tímov: o Nexus: rozhodovanie výberom najlepšieho driblingu a prihrávky o DAInamite: taktiky pomocou stavového automatu, napísaný v Jave o Brainstormers: kvalitná neurónová sieť, dva moduly: sveta a rozhodovací, Markovov rozhodovací proces, agresívne správanie (oberanie o loptu) o Oxsy: jednoduchá hra, dobrý prehľad brankára, predvídanie správania spoluhráčov bez nutnosti komunikácie (nie je to reaktívny agent)
|
- Vďaka úspechu na súťaži je najväčším kandidátom pre základ nášho hráča tím Jahodoví princovia. Zamerali by sme sa pravdepodobne na zlepšenie útoku, spracovanie autu. - V prototype by sme chceli overiť možnosť použitia hráča písaného v Jave (napr. DAInamite). Ide najmä o zvládnutie súčasnými PC a možnosť ladenia. - V rámci prototypu by sme sa mohli zamerať aj na overenie možnosti použitia testovacieho frameworku tímu UTTP. - IK upozornil na rôzne problémy a nedostatky minulých tímov: o Jahodoví princovia nemajú implementovaný striedavý pohľad, vďaka ktorému by hráč mal takmer dvojnásobný zorný uhol. o Vytvorenie kvalitnej neurónovej siete zaberie aj celý semester. Pre množstvo informácií ťažko určiť vstupy tak, aby sieť nebola náročná. o Boli vyvinuté aj algoritmy prihrávok s presnými výsledkami, no ich časová náročnosť bola neúnosná. o Mnohé zrealizované nápady sa z hráča nakoniec vynechali, lebo prinášali zhoršenie. |
Plnenie úloh z predchádzajúcich stretnutí |
||||
Id |
Opis |
Zodpovedný |
Termín |
Stav |
1.1 |
Určiť vedúceho tímu. |
všetci |
10.10.2008 |
Splnená |
1.2 |
Vytvoriť webovú stránku tímu. |
Polák |
15.10.2008 |
2.1 |
1.3 |
Vytvoriť tímové konto na Google Groups. |
Oravec |
09.10.2008 |
Splnená |
1.4 |
Nainštalovať a spustiť systém na prideľovanie a správu úloh. |
Pán |
09.10.2008 |
Splnená |
1.5 |
Rozdeliť tímy jednotlivým členom na ich analýzu, vytvorenie zoznamu 'meno - analyzovaný tím' na Google Groups. |
Ligocký |
10.10.2008 |
Splnená |
1.6 |
Analyzovať tímy, vypracovať správu z analýzy. |
všetci |
15.10.2008 |
2.2 |
1.7 |
Poslať emailový kontakt na náš tím IK. |
Oravec |
10.10.2008 |
Splnená |
Nové úlohy |
|||
Id |
Opis |
Zodpovedný |
Termín |
2.1 |
Dokončiť webovú stránku tímu. |
Polák |
22.10.2008 |
2.2 |
Vybrať si a analyzovať zahraničný tím. |
Oravec |
21.10.2008 |
2.3 |
Vyskúšať možnosti hráča napísaného v Jave. |
Pán |
12.11.2008 |
2.4 |
Spísať analýzu všetkých hráčov do uceleného dokumentu. |
Hric |
22.10.2008 |
Použité skratky:
JL Bc. Juraj Ligocký
MH Bc. Michal Hrubý
GP Bc. Gabriel Pán
VO Bc. Vladimír Oravec
JH Bc. Ján Hric
MP Bc. Marek Polák
IK Ing. Ivan Kapustík