Dátum: 02.3.2009
Miesto: Softvérové štúdio (D07b, KIVT, FEI-STUBA)
Prítomní:
Pedagóg: RNDr. Valéria Šimáková
Členovia tímu: Bc. Bálint Farkas, Bc. Michal Holub, Bc. Juraj Kollár, Bc. Vojtech Villaris,
Bc. Martin Virik
Neprítomní: -
Hostia: Bc. Juraj Šimon
Zápis vyhotovil: Bc. Juraj Kollár
Téma stretnutia: Prístup do AISu, rozbehanie serveru
Č. | Úloha | Osoba | Dátum zadania | Termín ukončenia | Skutočné ukončenie | Stav |
11.1 | Pridať posudok nášho prototypu na stránku | Martin | 23.2.2009 | 27.2.2009 | 25.2.2009 | splnená |
11.2 | Prepísať časť o technológiách v príspevku na konferenciu | Juro | 23.2.2009 | 25.2.2009 | 23.2.2009 | splnená |
11.3 | Preštudovať DP o AISe | Bálint | 23.2.2009 | 2.3.2009 | 28.2.2009 | splnená |
11.4 | Spresniť plán na leto | Martin | 23.2.2009 | 2.3.2009 | 1.3.2009 | splnená |
11.5 | Doriešiť prístup na server | Vojto | 23.2.2009 | 2.3.2009 |
| rieši sa |
11.6 | Zintegrovať priebežnú správu na TP CUP | Michal | 23.2.2009 | 25.2.2009 | 25.2.2009 | splnená |
11.6.1 | Napísať časť Ciele | Michal | 23.2.2009 | 24.2.2009 | 23.2.2009 | splnená |
11.6.2 | Napísať časť Problémová oblasť | Vojto | 23.2.2009 | 24.2.2009 | 25.2.2009 | splnená |
11.6.3 | Napísať časť Prehľad riešenia | Juro | 23.2.2009 | 24.2.2009 | 24.2.2009 | splnená |
11.6.4 | Napísať časť Zhrnutie súčasného stavu | Bálint | 23.2.2009 | 24.2.2009 | 24.2.2009 | splnená |
11.6.5 | Napísať časť Plán ďalšieho postupu | Martin | 23.2.2009 | 24.2.2009 | 24.2.2009 | splnená |
11.7 | Napísať reakciu na posudok nášho prototypu | Michal | 23.2.2009 | 2.3.2009 |
| rieši sa |
1.Pani Šimáková nám predstavila študenta, ktorý pracuje na diplomovom projekte, ktorý súvisí so systémom AIS.
2.Juraj Šimon nás oboznámil so svojou prácou. Venuje sa viacerým fakultným IS. Bavili sme sa hlavne o AIS. Rovnako ako my má len read-only prístup do tejto databázy. Povedal nám, že jediné informácie, ktoré z toho dostaneme sú zoznam predmetov, zoznam študentov a priradenie študentov k predmetom. Rozprávali sme sa aj o ostatných fakultných systémoch, ale zhodli sme sa na tom, že nakoniec je aj tak všetko v AISe. Skonštatovali sme, že by bolo všeobecne prínosnejšie keby nebol prístup k týmto systémom tak obmedzený.
3.Boli sme za Ing. Lackom kvôli serveru. Zistili sme, že už je nainštalovaný, pán Lacko nám prezradil jeho IP adresu a prihlasovacie údaje. Taktiež nám povedal, že potrebujeme ešte SSH public key, aby sme sa mohli tunelovať na stroj tímu 6.
4.Vyhodnotili sme predchádzajúce úlohy
5.Objasnili sme si ako budú fungovať znalosti. Záver je taký, že znalosti nebudú vo všeobecnosti perzistentné, ale budú sa vypočítavať podľa zadaných hodnôt (kľúč. slová, váhy) od používateľa. Ďalej sme sa rozhodli, že v systéme budeme evidovať zopár dopredu definovaných znalostí (pracovne sme ich nazvali „verejné“ alebo „basic“), ktoré sa automaticky vyhodnotia pre daného študenta, aby hneď videl, ako na tom je. Takéto verejné znalosti budú mať na to špeciálny príznak. Ďalší záver je ten, že učitelia si môžu svoje vytvorené znalosti uložiť do DB, aby ich neskôr nemuseli zadávať znova. Ide teda o akési preddefinované znalosti.
6.Opäť sme sa po niekoľkýkrát (naposledy zápis 9) vrátili k téme používatelia a roly. Po dlhšej diskusii sme dospeli snáď už k finálnej verzii. Závery sú nasledovné. Z logického modelu zrušíme entity Externý, Pedagóg a Študent a všetko budeme riešiť cez roly. Pribudla asociácia od Používateľa k Znalosti, ktorá predstavuje fakt, že niektorí používatelia (s rolou pedagóg) si môžu uložiť svoje preddefinované znalosti do databázy. Koniec asociácie, ktorá predtým končila pri Študentovi teraz končí pri všeobecnej entite Používateľ. Systém by mal zaručiť, že len používateľ s rolou študent môže pridávať fakty o sebe do systému. Vymedzili sme nasledujúce roly spolu s ich právomocami:
.default – môže spravovať svoj profil
.študent – môže zadávať a spravovať svoje fakty
.pedagóg – môže definovať a ukladať preddefinované znalosti, môže vyhľadávať študentov, môže definovať a ukladať tzv. „verejné“ znalosti, tieto si budú môcť prezerať študenti
.konfigurátor – je zodpovedný za definovanie typov faktov (atribúty, vzorec, atď.), kľúčové slová, váhy a pod.
.administrátor – môže všetko, napríklad vytvárať nové používateľské kontá
.externý – zatiaľ sme sa rozhodli túto rolu zrušiť s tým, že prípadný externý žiadateľ nebude pristupovať priamo do nášho systému, ale bude sa obracať na fakultu
7.Rozprávali sme sa o tom, ako bude študent pridávať kľúčové slová a váhy k faktu. Dospeli sme k záveru, že vo formulári bude riadok pre jedno kľúčové slovo a jeho váhu a bude tam nikde tlačidlo pre pridanie ďalšieho takéhoto riadku (Javascript). Kľúčové slová sa budú cez Ajax vyťahovať z DB a ponúkať používateľovi. Vyhodnotenie, či súčet percent sedí sa uskutoční až po odoslaní formulára, teda na strane serveru.
8.Na náš server v softvérovom štúdiu sme nainštalovali softvér: databázový server MySQL a Tomcat.
Č. | Úloha | Osoba | Termín ukončenia |
12.1 | Prejsť špecifikáciu požiadaviek a doplniť nové veci a upraviť staré | Michal, Martin | 9.3.2009 |
12.2 | Pomeniť Java triedy tak, aby vyhovovali novému logickému modelu a požiadavkám, doplniť atribúty | Vojto | 9.3.2009 |
12.3 | Rozbehať databázu tak, aby sme na ňu mohli pristupovať zvonku | Vojto | 9.3.2009 |
12.4 | Vytvoriť databázu a prepojiť ju s Java triedami a celým systémom | Bálint, Juraj | 16.3.2009 |
12.4.1 | Vytvoriť databázu a jej schému tak, aby vyhovovala logickému modelu | Bálint, Juraj | 9.3.2009 |
12.4.2 | Namapovať Java triedy na tabuľky v databáze | Bálint, Juraj | 16.3.2009 |
12.5 | Naštudovať ako funguje Spring framework a ako sa používa framework Acegi | Vojto | 16.3.2009 |
12.6 | Premyslieť ako sa bude pracovať s atribútmi, ktoré budú číselníky (enum) a ako sa to bude mapovať do DB | Juraj | 9.3.2009 |
12.7 | Navrhnúť/prehodnotiť štruktúru stránok a navrhnúť UI | Martin | 16.3.2009 |
12.8 | Urobiť detailný návrh systému, UML diagramy | Juraj, Michal | 16.3.2009 |