RoboCup
Základnou myšlienkou RoboCupu je: "Do roku 2050 vytvoriť tím plne autonómnych humanoidných robotov, ktorí dokážu vyhrať nad ľudským tímom svetových futbalových šampiónov." Na základe tohto nápadu bol vytvorený projekt RoboCup, na vytváranie umelej inteligencie pri futbalovom zápase. V súčasnosti možno hovoriť o niekoľkých ligách RoboCupu:
Naša práca sa zaoberá Simulation League, v preklade simulovanou ligou, v rámci ktorej nie je úlohou tímu vytvárať umelú inteligenciu pre reálneho robota, ale pre jeho simuláciu na simulačnom serveri. V rámci simulovanej ligy existujú ešte rozdelenia vzhľadom k typu ovládaného modelu na:
Kým 2D Soccer sa zaoberá simuláciou v 2D priestore, 3D Soccer už vytvára vernú kópiu futbalového ihriska v 3D priestore. V rámci 3D simulácie rozoznávame typy hráčov "Sphere" a "Humanoid" - kým Sphere je model v tvare gule, hráč typu Humanoid je už model podobný človeku stavbou tela.
- Small Size Robot League (maximálne 15 cm výška a musí sa zmestiť do 180 mm valca).
- Middle Size League (maximálne 80 cm výška a 50 x 50 cm šírka a dĺžka)
- Standard Platform League (v súčasnosti používané roboty Sony AIBO a NAO roboty)
- Humanoid League - 2 triedy v závislosti od veľkosti robotov:
- KidSize (30-60 cm výška)
- TeenSize (100-160 cm výška)
- Simulation League
Naša práca sa zaoberá Simulation League, v preklade simulovanou ligou, v rámci ktorej nie je úlohou tímu vytvárať umelú inteligenciu pre reálneho robota, ale pre jeho simuláciu na simulačnom serveri. V rámci simulovanej ligy existujú ešte rozdelenia vzhľadom k typu ovládaného modelu na:
- 2D Soccer
- 3D Soccer
- Sphere
- Humanoid
Kým 2D Soccer sa zaoberá simuláciou v 2D priestore, 3D Soccer už vytvára vernú kópiu futbalového ihriska v 3D priestore. V rámci 3D simulácie rozoznávame typy hráčov "Sphere" a "Humanoid" - kým Sphere je model v tvare gule, hráč typu Humanoid je už model podobný človeku stavbou tela.