- Úvod
 	
			- Zadanie
 
		 
		
		 | 
		
		
		Úvod
		Táto stránka vznikla ako súčasť predmetu Tvorba softvérového predmetu v týme.
		Jej účelom je pravidelne a aktuálne informovať o postupe prác prebiehajúcich na projekte a poskytovať informácie o dosiahnutých
		výsledkoch.
		 
Zadanie
Vedúci tímu: Ing. Ivan Polášek, PhD. 
Vo vlne záujmu o znalostnú spoločnosť a znalostnú ekonomiku vznikajú aj zaujímavé štúdie a návrhy projektov znalostného riadenia projektov alebo celých spoločností.
Zatiaľ však chýbajú adekvátne prostriedky a nástroje na ich vývoj, pretože aj moduly takých systémov ako je SAP potrebujú doprogramovanie a parametrizáciu pre potreby používateľa.
Preto aj naďalej zostáva cieľom vyvíjať prostriedky pre efektívne spracovanie znalostí, ich deskripciu, relácie k ostatným znalostiam a doménam, ako aj procedúry, obsahujúce znalosť,
alebo aplikáciu znalostí aj s prihliadnutím na neurčitosť.
 
Úlohou tímu bude pokračovať v tvorbe modulu znalostného manažmentu do produktu Gratex Knowledge Office pomocou technológie .NET
a vytvoriť dynamický sémantický model, ktorý by napomohol pri tvorbe nových dokumentov (zdrojových kódov, dokumentácií a manuálov a pod.) pomocou získaných znalostí.
Predchádzajúci tím využil vyhľadávací systém LUCENE a jednoduché prostredie pre vývoj OO pravidlových expertných systémov CLIPS. Vytvoril aj plugin do MS Word.
 
Základné požiadavky a kritériá, ktoré by mal produkt spĺňať:
 
	
    - ukladanie znalostí ako poznatkov a skúseností expertov pomocou grafického rozhrania manuálne alebo automatizovane do centrálne riadenej bázy znalostí a informácií
 
    - deskripcia v rôznych formách a štruktúrach - štruktúrované informácie v dynamickej forme (XML, rámce)
 
    - manipulácia so znalosťami, ich indexovanie a vyhľadávanie, reprezentácia znalostí, uchovávanie a vyhľadávanie dokumentov
 
    - previazanosť informačných aktív v čase (podpora verzií), v informačnom priestore (krížové referencovanie entít), v hierarchii (podpora viacerých stromových štruktúr)
 
    - akceptácia cudzích informačných entít (prílohy, full index)
 
    - komunikácia s produktmi tretích strán (aj ich prostredníctvom)
 
    - osobitný prístup k informáciám pre jednotlivca (user defined views/queries)
 
   
  
Aplikácia by mala dovoliť komunikáciu medzi používateľmi a preto bude pracovať v počítačovej sieti vo forme klient-server
(N-Tier architektúra: DB - workflow server - web server - client), ponúkajúc webové služby a komunikáciu nad protokolom HTTP, XML.
Dáta budú ukladané do štandardnej relačnej bázy dát, ktorá bude obsahovať objektovú a znalostnú paradigmu v aplikačnej medzivrstve. 
 
		
		  |