Zápisnica
09
Predmet: Tímový projekt
I, tím č. 7
Dátum: 5.12.2007
Čas: 18:00 – 19:00
Miesto: Izba
ŠD Mladosť A4 41/3, Bratislava
Prítomní: Tomáš
Bánik
Miroslav
Bartoš
Marián
Beňovský
Peter
Magula
Juraj Michalák
Bod č.1
Na základe predchádzajúceho stretnutia sme vypracovali reakciu na posudok
konkurenčného tímu. Po hlbšom preštudovaní posudku sme sa rozhodli niektré
jeho časti akceptovať a zapracovať do nášho projektu, no
iné sme odmietli ako neodôvodnené.
Bod č.2
Na základe analýzy posudku uvádzame našu reakciu na body, ktoré sme sa
rodhodli neakceptovať (farebne je napísané naše zdôvodnenie):
1. V úvode dokumentu
je čitateľovi v skratke
predstavená problematika, ktorej sa celý
dokument venuje a sú tu podané
dôvody na riešenie daného problému. Pre prehľadnosť
je tu stručný popis jednotlivých kapitol dokumentu. Na druhej strane tu
čitateľ nenájde slovník použitých pojmov – nevyžaduje sa, každý
použitý pojem sme vysvetlili v texte pri jeho
prvom použití.
2. Na ilustráciu jednotlivých
požiadaviek autori používajú modely prípadov použitia, ktoré sú na
to síce vhodné, čitateľ však v dokumentácii nenájde použitú notáciu – použili sme všeobecne
známu notáciu, ktorá priamo vyplýva
z použitých diagramov.
Bod č.3
Na základe analýzy posudku uvádzame našu reakciu na body, ktoré sme sa
rodhodli akceptovať a na ich základe doplníme náš projekt:
1. Autori uviedli do funkcionality systému aj „správu
a administráciu systému,
používateľské účty
– hierarchia oprávnení“,
k tejto funkcii však neuviedli žiaden korešpondujúci model prípadov použitia. Nachádza sa tu
však model použitia ku komunite (používateľským
účtom), kde je správa členov komunity zverená učiteľovi. Správa užívateľov systému sa tu však
nenachádza.
2. Ďalší nedostatok sa nachádza v podkapitole „Chat“, kde je detailne popísané akými možnosťami disponuje študent v rámci spravovania diskusie, čo označujeme za pozitívne, ale prislúchajúci obrázok k tejto podkapitole zobrazuje model prípadu použitia, kde rolu jediného účastníka zohráva práve iba učiteľ.
3. Navyše v popise obrázka sa uvádza „Model prípadov
použitia k prezeraniu náplne učebníc“ aj keď obrázok
by mal popisovať model prípadov
použitia k diskusii.
4. K ďalším nedostatkom možno zahrnúť aj chýbajúci popis vzťahov v obrázkoch zobrazujúcich logické modely.
5. K nedostatkom formálnej
stránky je možné vytknúť iba číslovanie strán, ktoré začína na titulnej strane
a nie od úvodu.
Bod č.4
Zodpovedný za vytvorenie prototypu ku dňu jeho odovzdania je Juraj
Michalák, ktorý informoval členov tímu o aktuálnom stave prototypu
a moduloch, ktoré zpracuje do odovzdania.
Bod č.5
Nasledujúce stretnutie sa uskutoční dňa 11.12.2007.