Zápisnica zo stretnutia č. 6

Dátum:                       30. októbra 2006

V čase:                       9.00 – 12.00

Miesto:                      Softvérové štúdio 2

Zúčastnení:

            vedúci tímu:      doc. Ing. Martin Šperka

členovia tímu: Bc. Miroslav Kallo

                                   Bc. Ľubomír Lajoš

                                   Bc. Ladislav Rado

                                   Bc. Peter Ruttkay – Nedecký

                                   Bc. Peter Šupina

                                   Bc. Tomáš Tóth

            iní:                   

Vypracoval:               Bc. Peter Šupina

Témy stretnutia

Grafické rozhranie produktu, prototyp produktu, špecifikácia a návrh produktu, práca na dokumentácii.

Zhodnotenie stavu riešených úloh

ID

Úloha

Riešiteľ

Zadaná

Termín

Stav

4.1

Špecifikácia atribútov inventáru, prostredia a horolezcov a závislostí energie horolezcov od nich

MK, LL, PS

16.10.06

30.10.06

rozpracovaná

4.3

Vypracovanie úvodných kapitol dokumentácie

TT

16.10.06

26.10.06

rozpracovaná

5.1

Analýza možností grafického engine-u OGRE

PRN

23.10.06

06.11.06

rozpracovaná

5.2

Vypracovanie úvodných kapitol dokumentácie – časť riadenie

LR

23.10.06

06.11.06

rozpracovaná

 

Priebeh stretnutia

Na úvodnej časti stretnutia sa zúčastnil aj doc. Šperka, ktorého sme oboznámili s priebehom našej práce na projekte. Peter Ruttkay – Nedecký naznačil doc. Šperkovi schopnosti grafického engine-u OGRE prostredníctvom obrázkov a dokumentácie na webovom portáli tohto engine-u a informoval ho o svojej prebiehajúcej práci na vypracúvaní analýzy k tomuto engine-u.

Obsahom ďalšej diskusie bolo grafické používateľské rozhranie produktu. Doc. Šperka navrhol vytvoriť ovládacie prvky, ktoré by svojim vzhľadom a tvarom viac ladili s grafickou prezentačnou časťou hry. Členovia tímu zvažovali použitie knižnice CEGUI, avšak nakoniec sa rozhodli (pre časovú náročnosť naštudovania ďalšej knižnice a v súvislosti s ďalšími ťažkosťami vzhľadom na zadávanie väčšieho množstva vstupných dát potrebných pre simuláciu), že použijú štandardnú knižnicu MFC, s ktorou majú všetci členovia tímu väčšie skúsenosti. V tomto prípade bude časť obrazovky tvoriť používateľské rozhranie tvorené ovládacími prvkami knižnice MFC a druhá časť obrazovky bude graficky zobrazovať stav simulácie. Zároveň však vytvorený produkt umožní jednoduchú zmenu grafického používateľského rozhrania pre prípad neskoršieho rozširovania produktu.

Ďalej sa viedol rozhovor o prototype produktu. Doc. Šperka naznačil, že prototypom odovzdávaným na konci zimného semestra,  by mohlo byť aj grafické rozhranie navrhnuté napríklad pomocou nástroja Macromedia Flash.

Ľubomír Lajoš a Miroslav Kallo zatiaľ spolu rozoberali atribúty horolezca, prostredia a horolezeckej výbavy a ich vzájomné súvislosti. Navrhovali, aký veľký vplyv (číselne) budú mať konkrétne atribúty vo vzťahoch pre výpočet kroku simulácie.

Peter Šupina začal diskusiu s doc. Šperkom ohľadne použitia a obsahu akceptačných testov pre náš projekt. Dohodli sme sa, že túto problematiku ešte budeme riešiť neskôr.

Po odchode doc. Šperku sme sa venovali práci na dokumentácii. Peter Ruttkay – Nedecký navrhol spôsob zápisu pre odkazy na použitú literatúru. Dohodli sme sa, že budeme používať formát: autor + číslo.

Tomáš Tóth potom viedol brainstorming ohľadne štruktúry dokumentácie a o funkcionálnych a nefunkcionálnych vlastnostiach produktu. Týmto spôsobom sme identifikovali tieto vlastnosti, ktoré budú neskôr podrobnejšie rozpísané v dokumentácii.

V závere ešte Peter Šupina navrhol zriadenie privátneho diskusného fóra pre členov tímu, kde budú môcť prehľadne viesť písomné rozhovory na rôzne témy a problémy ohľadne tohto projektu. Ladislav Rado sa podujal na vyriešenie tohto bodu.

Nakoniec sa členovia tímu dohodli na úlohách, ktoré budú riešiť v ďalšej fáze projektu. Tieto sú prehľadne uvedené v nasledujúcej tabuľke:

 

Pridelenie nových úloh

ID

Úloha

Riešiteľ

Termín

4.1

Špecifikácia atribútov inventáru, prostredia a horolezcov a závislostí energie horolezcov od nich

MK, LL, PS

30.10.06

4.3

Vypracovanie úvodných kapitol dokumentácie

TT

26.10.06

5.1

Analýza možností grafického engine-u OGRE

PRN

06.11.06

5.2

Vypracovanie úvodných kapitol dokumentácie – časť riadenie

LR

06.11.06

6.1

Prerobiť diagramy do formátu Microsoft Visio

PRN

13.11.06

6.2

Dokončiť dokumentáciu o špecifikácii požiadaviek na produkt

PRN

13.11.06

 

Legenda:

            MK – Miroslav Kallo

            LL – Ľubomír Lajoš

            LR – Ladislav Rado

            PRN – Peter Ruttkay – Nedecký

            PS – Peter Šupina

            TT – Tomáš Tóth