Plán prác na 2.(letný) semester



Názov tímu: Garfield
Vedúci tímu: Ing. Timotej Török

Po vyhodnotení výsledkov prác v prvom semestri sme získali prehľad, ktorým smerom sa uberá náš projekt a aké sú naše konečné ciele.

Pri tvorbe špecifikácie sme zápasili s prvotnou dilemou, aký systém vytvoriť:
  1. nový systém, ktorý bude umožňovať editáciu učebných textov a multimediálnych pomôcok,
  2. alebo využiť nejaký existujúci systém a neobjavovať znovu koleso; ušetriť tak čas a sústrediť sa na náplň a možnosti realizácie multimediálnej prezentácie.
Prvú cestu si zvolil náš konkurenčný tím; my, usmernení naším tímovým vedúcim sme sa rozhodli pre druhú možnosť. Použili sme teda systém Moodle, do ktorého v priebehu letného semestra vložíme učebné texty Logických systémov, použijúc prednášky profesora Frištackého. Systém sa tak stane plne používateľný, bez nutnosti ďalších budúcich úprav. Vybrané časti textu doplníme a rozšírime názornými ukážkami vo FLASHi, interaktívne časti doplní Java applet so simulátorom logických obvodov.
Samotný simulátor sa pokúsime rozšíriť tak, aby bolo nielen možné simulovať vopred vytvorený obvod, ale zároveň obvody vytvárať a posielať na stránku na uloženie. Tým by sa učiteľom zjednodušila práca pri editovaní, a pre študentov by to dávalo nové možnosti. Bolo by totiž možné, aby v rámci testu vytvorili obvod podľa zadania, a prípadne by mohol byť automaticky verifikovaný na správnosť. Či je to naozaj technicky zrealizovateľné pri súčasných použitých komponentoch a technológiách, zabezpečujúc zároveň bezpečnú komunikáciu a rešpektujúc privátnosť dát, je momentálne predmetom skúmania.
Čo sa týka možnosti testovania "tvorivých" zadaní, rozhodli sme sa implementovať systém pre tvorbu Karnaughových máp, ktorý bude zároveň schopný vyhodnotiť vyznačenú mapu a overiť minimálnosť normálnej formy. Zároveň tak implementujeme editor Karnaughových máp, ktoré budú sprevádzať študijné texty.
Nakoniec, systém Moodle ako taký by sme chceli rozšíriť o možnosť vloženia rozvrhu. Umožnil by tak získanie rýchleho prehľadu o časovom harmonograme v učebniach, prehľad o rozvrhu jednotlivcov či celých krúžkov (ročníkov), pričom by priamo nadväzoval na termíny v kalendári Moodla.
Záverom môžeme zhrnúť, že cieľom našej práce bude systém, ktorý - nech bude v akejkoľvek fáze rozpracovania - bude plne použiteľný ako pomôcka pre štúdium predmetu Logické systémy. Každé ďalšie vylepšenie či úprava bude samozrejme vítaná, ale nebude nutnosťou. Náš vzdelávací systém tak zďaleka nebude len prototypom, na ktorom je potrebné ešte vykonať množstvo práce pri dolaďovaní funkčných častí a detailov, s nízkou obsahovou a informačnou hodnotou pre študentov.