Prítomní:
| Ing. Roman Filkorn
Bc. Peter Blšták
Bc. Martin Mačica
Mgr. Marek Pisch
Bc. Martin Ševcík
Vypracoval:
| Mgr. Marek Pisch
|
Vyhodnotenie plnenia úloh
|
Niektoré úlohy boli už vyhodnotené na predchádzajúcom stretnutí 5.11.2002. Toto vyhodnotenie je možné nájsť v zápisnici číslo 6 (vyhodnotenie úloh 1-12).
Na stretnutí 7.11.2002 sme vyhodnotili nasledujúce úlohy:
|
- Peter Blšták a Pavol Kiša len čiastočne skompletizovali špecifikáciu, pretože vzniklo množstvo pripomienok, ktoré bolo potrebné prediskutovať.
- Marek Pisch a Peter Blšták upravili web stránku tímu. Na stránku pribudli HTML verzie zápisníc.
Priebeh Stretnutia
- Všetci prítomní členovia tímu pripomienkovali "nultú" verziu funkčnej špecifikácie. Dohodli sme sa na jej ďalšom rozšírení o vstupy a výstupy systému.
- Peter Blšták predstavil ním vypracovaný stavový diagram života projektu. Ing. Filkorn vyslovil spokojnosť s týmto diagramom.
- Peter Blšták nám predstavil jeho prvotnú predstavu dátového modelu systému. Väčšinu času stretnutia sme sa venovali pripomienkovaniu a dopracovaniu tohto modelu.
Pri kreslení modelu sme narazili na mnoho otázok a problémov. Niektoré sa nám podarilo vyriešiť hneď, niektoré zostali nevyriešené.
- Pokúsili sme sa definovať, čo je typ a druh projektu. Každý odbor a predmet môže mať rôzne hodnotenia, kalendár, garanta, ... Otázka definície typu projektu zostala aj po stretnutí otvorená.
- Rozobrali sme vzťahy medzi predmetmi a odbormi štúdia. Zistili sme, že pre každý predmet a odbor môže byť iný pedagóg v roli garanta.
- Modelovali sme situáciu medzi typom projektu a kalendárom.
- Rozobrali sme vzťahy medzi typom role a kritériom na posudzovanie projektov. Kritéria hodnotenia projektov sú pre oponenta a vedúceho rôzne.
- Počas kreslenie hrubého návrhu nám Ing. Filkorn poradil použiť vedomosti, ktoré sa budeme v dohľadnej dobe učiť.
- Vrátili sme sa k definovaniu typu projektu, aby sme sa utvrdili v tom, že Diplomový projekt pre SI je iný typ ako Diplomový projekt pre PSS.
- Predbežne sme sa dohodli na tom, že každý typ projektu bude mať vlastný kalendár, ktorý môže byť na každý školský rok iný (nebolo to konečné rozhodnutie).
- Dohodli sme sa, že pre každý školský rok a typ projektu je rovnaká stupnica hodnotenia pre všetky kritériá.
- Pri definovaní kritéria hodnotenia a jednotlivých percentuálnych častí, musia tieto dávať súčet 100%. Systém by to mal kontrolovať.
- Dohodli sme sa, že pre každý typ projektu, rolu a školský rok sa použijú rovnaké hodnotiace kritériá.
- Pri modelovaní sme sa stretli s problémom, čo so študentmi, ktorí sa po pridelení projektu rozhodnú neabsolvovať príslušný predmet v danom semestri. Existuje pravidlo, že si takýto študent musí tento predmet zapísať v bezprostredne nasledujúcom semestri?
- Vrátili sme sa ku kalendáru. Vznikla otázka, či kalendár nejako súvisí aj s rolou. Na podnet Ing. Filkorna sme sa predbežne dohodli, že kalendár bude mať len informačnú úlohu. Pre rôzne role bude kalendár zobrazovať rôzne dátumy súvisiace s rolou.
- Len stručne sme sa venovali vzťahu posudkov a projektov.
- Dohodli sme sa, že informácií a otázok bolo dosť a prestali sme modelovať. Začali sme sa venovať prideľovaniu úloh. Dohodli sme sa že výsledkom stretnutia okrem tejto zápisnice bude aj dátový model v elektronickom formáte.
- Počas prideľovania úloh sme sa dohodli na krátkom stretnutí v pondelok 11.11.2002 po predmete RPVI. Predpokladaný čas stretnutia 1 hodina. Do tohto termínu by mali byť splnené všetky zadané úlohy. Na stretnutí v pondelok si zadáme úlohy nové.
- Prebrali sme aké časti dokumentácie nám chýbajú ku kontrolnému bodu a doplnili sme úlohy členom tímu.
Úlohy do budúceho stretnutia
|
Najbližšie stretnutie tímu bude v pondelok 11. novembra 2002 po RPVI. Na tomto stretnutí sa zúčastnia všetci členovia tímu. Cieľom tohto stretnutia bude prebratie jednotlivých dopracovaných častí špecifikácie, aby mohla byť skompletizovaná.
Ďalším cieľom bude rozdelenie úloh a dopracovanie návrhu modelu.
|
-
Vytvoriť zápisnicu zo stretnutia
Mgr. Marek Pisch
-
Pozrieť stavový diagram životného cyklu projektu a pripomienkovať ho.
Všetci
-
Nakresliť dátový model, ktorý bol prezentovaný na tabuli v nejakom CASE nástroji a rozposlať všetkým členom tímu.
Bc. Martin Mačica
-
Dopracovať časť "vstupy a výstupy" funkčnej špecifikácie systému.
Bc. Peter Blšták
-
Dopracovať časť "primárne napĺňanie údajov" funkčnej špecifikácie systému.
Bc. Martin Mačica
-
Upraviť a skompletizovať špecifikáciu systému
Bc. Peter Blšták
-
Rozanalyzovať a navrhnúť definovanie typu projektu v navrhovanom dátovom modele systému.
Mgr. Marek Pisch
-
Doplniť do špecifikácie popis use case-ov. Ku každej roly definovať množinu funkcií ktoré od systému požaduje. Nie je potrebné kresliť grafický use case model.
Bc. Martin Ševčík
-
Upraviť zápisnice číslo 6 a číslo 7 do HTML formátu a publikovať na stránke tímu.
Mgr. Marek Pisch
-
Nachystať pripomienky k dátovému modelu.
Všetci
-
Ak bude mať niekto čas a chuť, môže stručne popísať hrubý návrh architektúry riešenia (trojvrstvový model + klient/server)
neurčené
|
| |