Priebeh Stretnutia
|
S p. Bielikovou sme prešli takmer celý životný cyklus projektu (na FEI STU), od vytvorenia zadania až po odovzdanie posudkov.
Dospeli sme k sade odporúčaní a nárokov kladených na vyvíjaný systém: |
|
|
zadania projektov:
- zadanie projektu môže navrhnúť akademický pracovník katedry (aj externé zadania navrhované prostredníctvom človeka z katedry)
- prvotné zadanie sa môže dosť výrazne zmeniť ->čas na konzultácie a prepracúvanie znení zadaní
- konečné znenie zadaní schvaľuje komisia (príp. jeden najvyšší) pre danú "špecializáciu"
- zadaniu by sa mala dať určiť špecializácia (PSS, SI ...)
- nech má každý študent rôzne znenie zadania projektu
všeobecne:
- v systéme by mala byť nejaká rola, ktorá stanovuje kalendár pre vykonanie činností
(schválenie zadania, zmena znenia zadania, odovzdanie posudkov...) - tzv. "jemný deadline"
- určite by to ale nemalo byť napevno, tzn. po "deadline" sa už konkrétna úloha nedá doplniť/zmeniť -> samotný učiteľ alebo študent to nedokáže,
ale mala by byť rezerva pre tajomníka
- všetky formuláre a výstupy navrhnuté tak, aby sa dali zmeniť (logá, štýly...)
- projekt by technicky mohol mať aj viac pedagógov (vedúci, konzultant, pedagog. vedúci...) => viac posudkov ako 2
- treba vyriešiť hostí - nemôže hocikto vidieť hocičo (napr. posudok...)
posudky:
- študent si môže pozrieť až hotový posudok, nie v jeho vývoji
- systém by mal podporovať viacero typov projektov (samozrejmá je možnosť pridania typu projektu)
- každý typ projektu je spojený s hodnotením nasledovne:
- hodnotené sú určité kritériá
- kritérium má určené stupnicu a váhu akou sa započíta do celkového hodnotenia
- systém na základe hodnotenia kritérií odporučí celkové hodnotenie projektu, ale konečný verdikt udelí hodnotiteľ
- právo vidieť posudok má študent, ktorému je posudok určený, vedúci projektu (+ nejaké vyššie postavené osoby)
- pozn.: na posudku oponenta uvedené aj meno vedúceho
|
|