Slovenská technická univerzita v Bratislave

FAKULTA ELEKTROTECHNIKY A INFORMATIKY

Katedra informatiky a výpočtovej techniky

Počítačová podpora programátorskej súťaže

Tímový projekt -- PONUKA

8. Október 2001

1 Zloženie tímu

Peter Kósa ovláda programovacie jazyky C/C++, Pascal, Perl, Lisp, Prolog a Basic, ako aj prácu v prostredí Visual C++ (MFC). Ide o zdatného programátora, pričom jeho doménou je operačný systém Windows 9x. Disponuje skúsenosťami s tímovým projektom z roku 1999/2000. Jeho záverečným projektom bolo prepracovanie knižnice TINY do grafického prostredia s využitím MFC.

Peter Lopeň ovláda jazyky C/C++, Lisp, Pascal a Prolog, pričom programuje ako pod Unix, tak aj pod Windows. V rámci záverečného projektu sa oboznámil s technológiu COM/DCOM a získal skúsenosti s prácou v tíme. Popri štúdiu sa venuje vývoju aplikácií v prostredí Microsoft Visual C++.

Richard Richter programuje v jazykoch Java, C/C++, Pascal, Lisp a Prolog. Jeho doménou je Unix, pričom intenzívne používa aj shell-skripty. Vo svojom záverečnom projekte sa venoval objektovému operačnému systému. Má pracovné skúsenosti s prácou v tíme na projekte distribuovanej aplikácie (Java) s webovským rozhraním (JSP), kde spoznal aj technológie CORBA, JMS, JDBC a ďalšie najmä javovské technológie.

Róbert Trebula aktívne používa programovacie jazyky C/C++, Pascal, Perl, Lisp a Prolog. Má veľké skúsenosti s administráciou unixových strojov, ako aj s programovaním v prostredí Unixu. Zaoberal sa aj programovaním na strane web-servera (perl/CGI, PHP/SQL), ako aj sieťových aplikácií (TCP, HTTP). Vo svojom záverečnom projekte sa venoval vizualizácii RBAC politík. V súčasnosti pracuje popri štúdiu ako systémový administrátor.

Ján Zázrivec má skúsenosti s programovaním v jazykoch C/C++, PHP, Pascal, Lisp a Prolog, pričom preferuje programovanie v prostredí Unixu, ktoré veľmi dobre pozná. Jeho záverečný projekt sa venoval problematike rozpoznávania vzorov pomocou neurónových sietí. Momentálne pracuje popri štúdiu ako programátor, pričom sa venuje portovaniu aplikácií z prostredia Windows na Linux.

2 Motivácia

Vybrali sme si tému projektu Počítačová podpora programátorskej súťaže (PROG), pretože viacerí členovia tímu majú skúsenosti s programovaním aplikácií podobného typu (je tu zastúpený model klient-server). Celý projekt je možné riešiť niekoľkými spôsobmi, čo nám dáva šancu využiť maximum našich znalostí. Rovnako tak nás láka programovanie platformovo nezávislých aplikácií (ide tu najmä o platformovú nezávislosť klienta -- súťažiaceho).

Pri projekte môžme využiť celú škálu našich vedomostí získaných počas štúdia, ako aj mnohé skúsenosti nadobudnuté pri práci popri štúdiu. V neposlednom rade je tu samozrejme vôľa realizovať čo najlepší projekt, ktorý bude skutočne užitočný a úspešne nasadený -- aby bol s nami zákazník maximálne spokojný.

3 Čo môžeme poskytnúť

Po predbežných jednaniach máme nasledovnú predstavu o tom, do akej miery by plánovaný systém mal byť schopný podporovať programátorskú súťaž:

4 Zdroje potrebné na realizáciu projektu

Napriek tomu, že vo voľbe technológií máme obrovský priestor, predsa len máme isté preferencie, čo sa týka ich voľby. Na webovské rozhranie sa zrejme použije technológia JSP, pričom ako alternatíva pripadá do úvahy PHP, resp. Perl. Webovská aplikácia by v prípade JSP bola poháňaná web-serverom Tomcat, ktorý je referenčnou implementáciou štandardu JSP. Hlavná časť aplikácie zrejme bude v maximálnej miere realizovaná v jazyku Java, čo bude najmä v spojení s JSP technológiou na web-serveri elegantné riešenie. Môžme tak využiť širokú škálu enterprise technológií, ktoré sú na jazyk Java naviazané. Činnosti spojené s kompiláciou a testovaním odovzdaných zadaní budú ale zrejme realizované spôsobom viac závislým na platforme, čo bude mať jasné výhody najmä v jednoduchosti a pružnosti takéhoto riešenia. Uvažuje sa teda o moduloch založených na skriptoch, alebo využijeme naše skúsenosti so systémovým programovaním v prostredí Unixu a takéto moduly budú naprogramované v jazyku C. Každopádne je na serverovú časť systému preferovaný operačný systém Unix.

Z vyššie uvedeného vyplýva zhruba nasledovné:

5 Preferované poradie projektov

  1. PROG
  2. KONF
  3. ROBOCUP