|
Tímový projekt
Počas
školského roku 1999/2000 pracovalo niekoľko študentských tímov na simulácii
robotického futbalu.
Výsledky boli zaujímavé, ale ukázalo sa, že na dosiahnutie úrovne zahraničných
tímov treba zvoliť systematickejší prístup. Hlavným cieľom je vytvoriť
hráčov - agentov, ktorí sú schopní vyhrávať futbalové zápasy podľa pravidiel
RoboCup Soccer - simulačná liga.
Hlavnou úlohou je navrhnúť a implementovať hráča, ktorý dokáže :
- spracovať vstupné a odoslať výstupné údaje na server
- vytvoriť si a zobraziť vlastnú reprezentáciu okolitého sveta
- odhadovať vývoj aktuálnej situácie
- vybrať najvhodnejšiu akciu na vykonanie
- efektívne priberať nové schopnosti a prípadne sa aj učiť
Najprv sa treba zoznámiť s vlastnosťami a požiadavkami simulačného prostredia
a naštudovať princípy mnoho-agentových systémov. Je vhodné poznať pravidlá
skutočného futbalu a tiež sa zoznámiť s tým, čo sa už v oblasti simulácie
dosiahlo. Na základe získaných vedomostí sa stanovia požiadavky na hráča
a zatriedia sa do skupín podľa ich vplyvu na jednotlivé vlastnosti hráča.
Z toho sa vytvorí funkčný a architektonický návrh. Samozrejme treba vytvoriť
aj podrobný návrh a implementovať hráča, ale toto zadanie tým nekončí.
Vlastnosti a správanie sa hráča musia byt overené v súťaži, podľa možnosti
medzinárodnej. RoboCup 2001 volá.
Logy zo zápasu:
Zdrojové texty hráčov:
Fotky
z turnaja
|