Posudok práce tímu č. 12

 Posudzovali sme prácu, ktorá je výsledkom prvých dvoch etáp  vývoja nového programového (softvérového) produktu. Cieľom bolo zhodnotiť hlavne úplnosť a logickú nadväznosť a správnosť dokumentu ako celku. Ďalšími posudzovanými parametrami boli forma a jednotnosť úpravy ako aj web stránka, keďže aj tá je súčasťou prebratej dokumentácie.
 

Úvod

  • Študenti dostávajú zadania úloh, vypracovávajú ich a odovzdávajú riešenia. „Zadanie“ je slangový termín, ktorý sa do práce nehodí. 
  • V časti oficiálneho predstavenia členov tímu by mali byť mená doplnené aj o tituly Bc. 


Plán
 
 Plán projektu je snáď až príliš všeobecný, a stručný.
 
 

Analýza

  • Jediná časť, ktorá neobsahuje žiaden úvod ani záver. 
  • Zaoberá sa iba požiadavkami pegagógov. Chýba analýza existujúcich riešení a rôznych iných prístupov k riešeniu predložených problémov.
  • Zaoberá sa analýzou neskôr navrhovaného systému, pričom niektoré časti patrili svojou formou a obsahom do návrhu (test funkčnosti).
  • Problém testovania je analyzovaný veľmi stručne a nezohľadňujel vážne problémy súvisiace s testovaním „nekorektných“ programov. Nieje zrejmé čo všetko sa myslí pod pojmom výstupy.
  • Analýzou podobnosti programov sa zaoberá viacero zahraničných odborných článkov. Bližšie naša literatúra. Nieje pravdov, že program na porovnávanie programov ešte neexistuje.
Z vetných konštrukcií často nieje zjemé či ide o analýzu, špecifikáciu, alebo návrh.

 

Špecifikácia požiadaviek

 V pravom zmysle slova, práca špecifikáciu požiadaviek neobsahuje. Časť uvedená pod týmto nadpisom zodpovedá aj formou aj obsahom skôr návrhu. Špecifikácia má pravdepodobne obsahovať upravené a doplnené body zadania projektu. Je vhodné používať prikazovacie vetné konštrukcie v prítomnom čase. Napríklad „má spĺňať“.
 
 

Web stránka

  • Poskytuje pekným, prehľadným a pútavým spôsobom rýchly prístup do vštkých častí stránky. 
  • Obsahuje všetky dôležité informácie o projekte, zostave tímu, pláne aj okamžitom stave riešenia.
  • Dokumentácia je k dispozícií vo viacerých formátoch vrátane HTML, čo umožňuje jej prezeranie priamo pomocou internetového prehliadača.

Zápisy

 Koordinátor vedie všetky zápisy vzorne. Každý poskytuje prehľad o tom, čo bolo náplňou stretnutia, čo sa dialo v jeho priebehu aj to, aké úlohy z neho vyplynuli.
 
 

Zhodnotenie

Výčitky
 
  • V práci chýba zrejmé označenie kapitol menami ich autorov. Toto priradenie sa dá čiastočne dedukovať z rozdelenia úloh v tíme, to však nieje postačujúce.
  • Prečo sa rozchádzajú naše analýzy vyplývajúce z rozhovorov s pedagógmi zaisťujúcimi výuku na cvičeniach ?
  • Analýza neobsahuje žiadne odkazy na literatúru. V každej analýze by ich malo byť aspoň niekoľko. Toto súvisí s tým, že neobsahuje analýzu exitujúcich riešení. Inak by tam isto bola aj literatúra.
  • Často spomínajú že pedagóg preberajúci riešenie nemá dostatok času vlastne na nič.
  • Miestami nejednotná forma v podčiarkovaní podnadpisov a odrážok.
  • Príliš striktne sa držia dokumentovej šablóny, ktorá má pravdepodobne len orientačno-informačnú hodnotu.
  • Vidia to ako Hurvínek válku.
Pochvaly 
  • Text je vhodne doložený výstižnými obrázkami obrázkami
  • Pekne spracovali problematiku spracovávanie riešení úloh.