|
|
|
Posudok práce tímu č. 12
|
|
Posudzovali sme prácu, ktorá je výsledkom prvých dvoch etáp
vývoja nového programového (softvérového) produktu. Cieľom bolo zhodnotiť
hlavne úplnosť a logickú nadväznosť a správnosť dokumentu ako celku. Ďalšími
posudzovanými parametrami boli forma a jednotnosť úpravy ako aj web stránka,
keďže aj tá je súčasťou prebratej dokumentácie.
Úvod
-
Študenti dostávajú zadania úloh, vypracovávajú ich a odovzdávajú riešenia.
„Zadanie“ je slangový termín, ktorý sa do práce nehodí.
-
V časti oficiálneho predstavenia členov tímu by mali byť mená doplnené
aj o tituly Bc.
Plán
Plán projektu je snáď až príliš všeobecný, a stručný.
Analýza
-
Jediná časť, ktorá neobsahuje žiaden úvod ani záver.
-
Zaoberá sa iba požiadavkami pegagógov. Chýba analýza existujúcich riešení
a rôznych iných prístupov k riešeniu predložených problémov.
-
Zaoberá sa analýzou neskôr navrhovaného systému, pričom niektoré časti
patrili svojou formou a obsahom do návrhu (test funkčnosti).
-
Problém testovania je analyzovaný veľmi stručne a nezohľadňujel vážne problémy
súvisiace s testovaním „nekorektných“ programov. Nieje zrejmé čo všetko
sa myslí pod pojmom výstupy.
-
Analýzou podobnosti programov sa zaoberá viacero zahraničných odborných
článkov. Bližšie naša literatúra. Nieje pravdov, že program na porovnávanie
programov ešte neexistuje.
Z vetných konštrukcií často nieje zjemé či ide o analýzu, špecifikáciu,
alebo návrh.
Špecifikácia požiadaviek
V pravom zmysle slova, práca špecifikáciu požiadaviek neobsahuje.
Časť uvedená pod týmto nadpisom zodpovedá aj formou aj obsahom skôr návrhu.
Špecifikácia má pravdepodobne obsahovať upravené a doplnené body zadania
projektu. Je vhodné používať prikazovacie vetné konštrukcie v prítomnom
čase. Napríklad „má spĺňať“.
Web stránka
-
Poskytuje pekným, prehľadným a pútavým spôsobom rýchly prístup do vštkých
častí stránky.
-
Obsahuje všetky dôležité informácie o projekte, zostave tímu, pláne aj
okamžitom stave riešenia.
-
Dokumentácia je k dispozícií vo viacerých formátoch vrátane HTML, čo umožňuje
jej prezeranie priamo pomocou internetového prehliadača.
Zápisy
Koordinátor vedie všetky zápisy vzorne. Každý poskytuje prehľad o
tom, čo bolo náplňou stretnutia, čo sa dialo v jeho priebehu aj to, aké
úlohy z neho vyplynuli.
Zhodnotenie
Výčitky
-
V práci chýba zrejmé označenie kapitol menami ich autorov. Toto priradenie
sa dá čiastočne dedukovať z rozdelenia úloh v tíme, to však nieje postačujúce.
-
Prečo sa rozchádzajú naše analýzy vyplývajúce z rozhovorov s pedagógmi
zaisťujúcimi výuku na cvičeniach ?
-
Analýza neobsahuje žiadne odkazy na literatúru. V každej analýze by ich
malo byť aspoň niekoľko. Toto súvisí s tým, že neobsahuje analýzu exitujúcich
riešení. Inak by tam isto bola aj literatúra.
-
Často spomínajú že pedagóg preberajúci riešenie nemá dostatok času vlastne
na nič.
-
Miestami nejednotná forma v podčiarkovaní podnadpisov a odrážok.
-
Príliš striktne sa držia dokumentovej šablóny, ktorá má pravdepodobne len
orientačno-informačnú hodnotu.
-
Vidia to ako Hurvínek válku.
Pochvaly
-
Text je vhodne doložený výstižnými obrázkami obrázkami
-
Pekne spracovali problematiku spracovávanie riešení úloh.
|
|