Slovenská technická univerzita v Bratislave

FAKULTA ELEKTROTECHNIKY A INFORMATIKY

 

 

Študijný odbor : INFORMATIKA

 

 

 

 

 

Tím 12 : Bc. Ľubomír Lišaník

Bc. Patrik Madliak

Bc. Henrieta Czereová

Bc. Ľubomír Blaškovič

Bc. Juraj Lányi

 

 

 

 

 

NÁZOV TÍMOVÉHO PROJEKTU :

Katedrový informačný systém

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Vedúci tímového projektu : RNDr. Šimáková

 

 

 

 

OBSAH

 

časť 1

 

1.1 Úvod

1.2 Plán projektu 5

 

časť 2

 

    1. Špecifikácia požiadaviek

katedrového informačného systému ( KIS ) 6

2.1.1 Špecifikácia oblasti personálnej práce 6

2.1.2 Špecifikácia oblasti pedagogiky 8

      1. Špecifikácia oblasti správy knižnice s prepojením na

vedeckú činnosť 9

2.1.4 Špecifikácia oblasti správy došlej a odoslanej pošty 10

2.1.5 Špecifikácia oblasti termínovania úloh 10

2.1.6 Špecifikácia oblasti diplomoviek, projektov a štátnych skúšok

 

2.2 Analýza požiadaviek KIS 13

 

2.2.1 Analýza oblasti personálnej práce 13

2.2.2 Analýza oblasti pedagogiky 14

      1. Analýza oblasti správy knižnice s prepojením na

vedeckú činnosť 17

2.2.4 Analýza oblasti správy došlej a odoslanej pošty 20

2.2.5 Analýza oblasti termínovania úloh 21

2.2.6 Analýza oblasti diplomoviek, projektov a štátnych skúšok

 

časť 3

 

3. A Prílohy ku analýze požiadaviek KIS

A-1 DFD KIS

A-2 DFD Personálna práca

A-2.1 DFD Evidencia študentov katedry

A-3 DFD Pedagogika

A-3.1 DFD Správa predmetov

A-4 DFD Správa knižnice a výskumná činnosť

A-5 DFD Evidencia pošty a adresár partnerských organizácií

A-6 DFD Terminovník úloh

A-7 DFD Diplomové a ročníkové práce

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

    1. Úvod

vypracovala ( Henrieta Czereová )

V súčasnosti je na softvérovom trhu veľká konkurencia databázových produktov od rôznych softvérových firiem . Takisto existuje mnoho produktov, ktoré sa zaoberajú riadením katedry . Paradoxom však je, že mnohé katedry pracujú bez takejto podpory a dôležité dokumenty spracovávajú mechanicky a uchovávajú len v  textových súboroch.

 

Ciele projektu

 

1. Personálna práca ( evidencia pracovníkov katedry – pedagogických, technických, oktorantov, študentov, externých, [spolu] pracovníkov ), kvalifikácia, školenia, dochádzka, dovolenky, ...

2. Pedagogika - predmety ( sylaby, rozsahy prednášok a cvičení, kto prednáša a cvičí ten predmet, ... ), výber predmetov študentami, hodnotenia – priebežné [prednášky i cvičenia], záverečné [zápočty, skúšky]

  1. Diplomové a ročníkové práce ( zber návrhov, zadávanie, obhajoby ), ročníkové projekty ( zber návrhov, zadávanie, obhajoby ), štátne skúšky – komisie, priebeh, vyhodnotenie
  2. Vytváranie krúžkov a rozvrhu ( počas semestra i skúšok )s nadväznosťou na evidenciu miestností a osôb, ošetrenie bezkonfliktnosti, návrhov, možnosť prehľadávania podľa osôb, miestností, dátumov, nájdenie voľných miestností resp. spoločných prienikov a ich komplementov
  3. Výskumná činnosť - granty, publikačná činnosť( články do časopisov, príspevky na konferencie, priebežné a záverečné správy )
  4. Správa knižnice s prepojením na vedeckú činnosť – evidencie kníh, časopisov, diskety, CD, separátky, ..
  5. Plánovanie služobných a zahraničných ciest, návštevy a konferencie
  6. Evidencia došlej a odoslanej pošty , adresár partnerských organizácií, ( osôb fyzických aj právnických ) – domáci aj zahraniční
  7. Terminovník úloh (zadávanie úloh, sledovanie ich plnenia, upozornenie na dôležité termíny, umožnenie ich vyhodnotenia ), prepojenie so systémom elektronickej pošty v LAN . Hlavným cieľom tímu je vyriešenie organizácie a štruktúry dát v katedrovom informačnom systéme a k  nim prislúchajúcich vybraných funkcií, popísaných v  pláne projektu ( 1.2 Plán projektu, strana 5) .

 

 

Ohraničenia

 

V súčasnosti sa skoro všetky firmy orientujú na systémy implementované pre operačné systémy Microsoft Windows 95 a NT a systémy s  grafickým rozhraním . Nakoľko tieto systémy sú dostupné pre mnohých užívateľov a rozšírené na školách, tak pre realizáciu nášho katedrového informačného systému sa aj náš tím rozhodol pre toto prostredie .Vývojové prostredie Microsoft Access je priamo obsiahnuté v Microsoft Office ,čo znamená , že užívatelia nemusia vynakladať ďalšie finančné prostriedky pre zaobstaranie systému . Pri sieťových aplikáciách je potrebný SQL server.

 

Ohraničenia KIS : Katedrový informačný systém nerieši problémy :

 

Problém výskumnej činnosti je z časti zahrnutý v probléme správy

knižnice s prepojením na vedeckú činnosť a preto sa ďalej neuvádza

ako samostatný problém .

 

Riešiteľský kolektív

 

Členovia tímu :

 

Bc. Henrieta Czereová – ( vedúca tímu )

Skúsenosti s databázovým systémom Microsoft Acces ako aj s tvorbou väčších databázových systémov v  tomto prostredí . Samostatne pracovala na ročníkovom projekte , kde riešila personalistiku a správu knižnice . Práca na diplomovom projekte s databázovým systémom klient/server Oracle 7.

Bc. Ľubomír Lišaník - Skúsenosti s databázovým systémom Microsoft Acces ako aj s tvorbou väčších databázových systémov v  tomto prostredí . Kolektívne pracoval na ročníkovom projekte , kde sa podieľal na riešení databázového systému správy skladov .

Bc. Patrik Madliak - Skúsenosti s databázovým systémom Microsoft Acces ako aj s  tvorbou väčších databázových systémov v  tomto prostredí . Kolektívne pracoval na ročníkovom projekte , kde sa podieľal na riešení databázového systému správy skladov . Dva roky pracuje v praxi ako vývojár informačných systémov strednej veľkosti vo vývojovom prostriedku Fabasoft Components.

Bc. Ľubomír Blaškovič - Skúsenosti so systémom Microsoft Excel ako aj s  tvorbou väčších databázových systémov v tomto prostredí. Práca na diplomovom projekte s databázovým systémom klient/server Oracle 7.

Bc. Juraj Lányi - Skúsenosti s tvorbou www stránok ako aj s tvorbou väčších databázových systémov.

 

 

 

1.2 Plán projektu

 

 

Hlavným cieľom členov nášho tímu v  zimnom semestri je navrhnúť špecifikáciu požiadaviek katedrového informačného systému ( to znamená špecifikáciu funkcií, údajov, ohraničení ), analýzu požiadaviek, hrubý návrh a implementovať prototyp.

 

Z  kapacitných a časových dôvodov sa členovia tímu rozhodli neriešiť všetky problémy uvedené v  časti 1.1 (strana 3), ale podľa dôležitosti si úlohy rozdelili nasledovne :

 

 

1. Oblasť personálnej práce ... Ľubomír Blaškovič

2. Oblasť pedagogiky … Ľuboslav Lišaník

  1. Oblasť správy knižnice s prepojením na

výskumnú činnosť ... Henrieta Czereová

4. Oblasť správy došlej a odoslanej pošty ... Patrik Madliak

5. Terminovník úloh ... Patrik Madliak

6. Oblasť diplomoviek, projektov a štátnych skúšok … Juraj Lányi

 

 

 

časť 2

 

 

2.1 Špecifikácia vytváraného programu

vypracovala ( Henrieta Czereová )

 

Program by mal uľahčiť prácu zamestnancom katedry a to z  hľadiska funkcií, ktoré program poskytuje, ako aj z  hľadiska poskytovaného užívateľskeho rozhrania .

 

Na základe vlastných skúseností študentov katedry informatiky sme sa rozhodli , že katedrový informačný systém bude poskytovať určité potrebné údaje aj študentom . To znamená, že program bude poskytovať 3 druhy prístupov k  operáciám a dátam v databáze .

Katedrový informačný systém bude fungovať ako systém typu klient/server na Microsoft SQL Servery.

Z hľadiska bezpečnosti dát bude bude program obsahovať možnosti zálohovania dát, pre prípadné straty dát .

Členovia tímu sa budú snažiť o vytvorenie čo najpríjemnejšieho užívateľského rozhrania pomocou dialógových okien pre komunikáciu .

Program by mal takisto pomôcť užívateľovi pri generovaní formulárov vo vhodnej formea tieto formuláre aj naplniť údajmi , aby užívateľ mal minimálnu prácu s vygenerovaním potrebných formulárov .

Katedrový informačný systém sme sa rozhodli implementovať v databázovom programe Microsoft Access , ktorý je v súčasnosti veľmi dostupný a rozšírený , a ktorý funguje pod operačnými systémami Microsoft Windows 95 a NT.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.1.1 Špecifikácia oblasti personálnej práce : ( vypracoval Ľubomír Blaškovič )

 

Táto časť Katedrového informačného systému je určená na správu a riadenie informácií o študentoch a zamestnancoch katedry a zároveň poskytuje aj možnosť evidencie školení, dochádzky a dovoleniek zamestnancov katedry. Užívateľom bude poskytovať bežné služby ako sú napríklad pridávanie, rušenie a modifikácia údajov o študentoch a zamestnancoch katedry a zároveň bude poskytovať aj informácie o dovolenkách, dochádzke, kvalifikácii a školeniach. Do tejto časti systému budú integrované niektoré funkcie, ktoré budú zefektívňovať prácu ( napr. automatiké generovanie dátumu, času, identifikačného čísla a pod. ). Ďalej bude bude poskytovať informácie pre ostatné časti Katedrového informačného systému.

 

Práca s touto čaťou systému bude umožnená trom skupinám užívateľov :

 

Prvá skupina užívateľov bude zabezpečovať napĺňanie údajov do jednotlivých databáz. Údaje v tejto časti systému sú privátne a verejné pre rôzne typy užívateľov rôzne. Napríklad zamestnanci môžu prezerať databázu študentov a zamesnancov, ale študenti nemôžu prezerať databázu zamestnancov.

 

Zamestnaci personálneho oddelenia :

 

Zamestnanci katedry :

 

Objekty, s ktorými časť pernonalistika pracuje:

Externé:

 

Interné :

 

 

2.1.2 Špecifikácia oblasti pedagogiky :

vypracoval ( Ľuboslav Lišaník )

 

Táto časť KIS bude spravovať denné vyučovanie predmetov na katedre. V hrubých rysoch zahŕňa výber predmetov študentami, absolvovanie predmetov, vyhodnotenie úspešnosti štúdia.

 

 

Bude poskytovať informácie pre 2 skupiny osob :

- zamestnanci katedry (administratíva katedry, učitelia)

- študenti

 

U prvej skupiny sa bude klásť dôraz na odbúranie mechanickej práce s veľkým počtom dát a získanie globálneho prehľadu o stave vyučovania na katedre. Pre študentov je zase potrebné zabezpečenie prístupu k informáciam týkajúcich sa štúdia, ktoré sú buď verejného alebo privátneho charakteru. Medzi verejné patria informácie o vyučovacích predmetoch, dokumentácia k predmetom, rôzne oznamy. Privátne sú samotné výsledky študenta dosiahnuté v minulých semestroch resp. priebežné výsledký za aktuálny semester.

 

Z pohľadu jednotlivých typov používateľov sú na oblasť pedagogiky kladené nasledovné požiadavky na funkcionalitu.

 

Základná funkcionalita pre zamestnancou katedry :

 

  • definovanie množinu predmetov, ktoré sa budú vyučovať na katedre, spolu s potrebnými obmedzeniami a pravidlami pre každý predmet.
  • sledovanie výberu premetov študentami, pričom sú zároveň kontrolované podmienky výberu daného predmetu
  • uzávierka výberov predmetov a jeho dodatočné opravy.
  • uzávierka semestra, ročníka študia, kedy sa vlastne archivujú údaje o ročníku.
  • archivácia absolventov resp. študentov, ktorý ukončili štúdium
  • začiatok ďalšieho roku.
  • sledovanie zaťaženia pracovníkov katedry z pohľadu počtu vyučovacích hodín v týždni

 

Základná funkcionalita pre študentov :

  • výber z ponúkaného zoznamu predmetov na ďalší rok štúdia
  • sprístupnenie informácií v podobe dokumentov, ktoré poskytol prednášajúci spolu s predmetom, ako sylaby, časový plán a iné.
  • sledovanie svojich priebežných aj celkových výsledkov, dosiahnutých v predmetoch štúdia aktuálneho roku resp. semestra, ako aj minulých rokov.

 

Identifikované objekty, s ktorými časť pedagogika pracuje:

Externé:

  • zamestanci
  • študenti

Interné :

  • predmety
  • dokumentácia k predmetu
  • výučba predmetov
  • výber predmetov študentom
  • výsledky študenta

 

2.1.3 Špecifikácia oblasti správy knižnice s prepojením na vedeckú činnosť :

vypracovala ( Henrieta Czereová )

Táto časť programu by mala realizovať operácie pre správu knižnice a jej prepojenie na výskumnú činnosť. Knižnica by mala viesť evidenciu kníh, časopisov, diskiet, CD médií a separátnych prác . V knižnici sa vedie aj zoznam ukončených výskumných projektov katedry a základné informácie o nich . Nakoľko na výskumných projektoch pracuje viac riešiteľov, knižnica si uchováva aj databázu autorov a spoluautorov výskumných projektov ako aj publikácií od viacerých autorov . Pod pojmom publikácia sa myslia ( príspevky prijaté do tlače, zborníky ako aj časopisy ), ktoré informujú o cieľoch a priebehu výskumného projektu ako aj o dosiahnutých výsledkoch.

Knižnica by mala poskytovať študentom aj informácie o doporučených knihách, ( časopisoch alebo publikácií z výskumu) ku vyučovaným predmetom katedry.

Knižnica by mala poskytovať prístup k údajom na základe skupiny používateľov .

 

 

V  tejto časti existujú 3 skupiny používateľov .

 

  • Študenti -majú len možnosť prehliadania objektov knižnice ( t.j. kníh, časopisov,

diskiet, CD médii, separátnych prác ako aj publikácií vedeckých projektov ktoré sa nachádzajú v  knižnici .

 

  • Zamestnanci knižnice - májú možnosť vykonávať všetky operácie nad databázou

objektov knižnice, ako aj databázou čitateľov, výpožičiek, upomienok a autorov/spoluautorov publikácií a výskumných projektov.

 

  • Správca (databázy )- má možnosť prístupu ku všetkým dátovým entitám aj

operáciám . Na rozdiel od zamestnancov Správca má prístup aj k databáze zamestnancov knižnice.

 

 

Systém správy knižnice by mal poskytovať základné funkcie nad databázami objektov knižnice, čitateľov, autorov/spoluautorov publikácií a výskumných projektov, ako aj samotných výskumných projektov .

 

Systém má umožniť čitateľovi možnosť vypožičania objektov knižnice a po nedodržaní stanovených pravidiel má systém pomôcť zamestnancovi knižnice pri generovaní upomienok . Pri vyradení objektu z knižnice má systém uchovať údaje vyradených objektov v archivačnej databáze.

Knižnica by mala zabezpečiť aj zálohovania dát a v prípade zlyhania systému obnovenie dát, aby systém nespôsobil škody .

 

Evidenciu kníh, časopisov, diskiet , CD médii, separátnych prác ako aj publikácií z vedeckého výskumu som sa rozhodla uchovávať v jednej dátovej entite - Objekt knižnice .

V tejto databáze sa nachádza aj informácia, či objekt je prepojený s výskumným projektom a na základe tejto informácie systém dokáže vygenerovať všetky objekty k danému výskumnému projektu .

 

Systém knižnice je prepojený s vonkajšími databázami

- predmetov

-študentov a zamestnancov .

 

      1. Špecifikácia oblasti správy došlej a odoslanej pošty :

vypracoval ( Patrik Madliak )

 

V tejto časti informačného systému bude vyriešená evidencia došlej a odoslanej pošty v rámci katedry. Táto časť informačného systému bude prístupná len tajomníčke katedry. Tajomníčka katedry bude mať k dispozícií funkcionalitu pre evidenciu partnerských organizácií (zoznam adries).

 

2.1.4.1 Evidencia došlej a odoslanej pošty

 

Od koho bola pošta poslaná a komu bola určená. Systém automaticky zistí, či sa odosielateľ nachádza v Systém bude poskytovať funkcie pre zaevidovanie pošty, prezeranie pošty. Pri evidencii sa určí od tabuľke partnerov, ak nie upozorní na to používateľa.

 

2.1.4.2 Adresár partnerských organizácií

 

V tejto časti informačného systému bude môcť užívateľ editovať zoznam partnerov. Zoznam partnerov bude tvorený názvom organizácie, adresov ( ulica, mesto, PSČ, telefón), poznámkov.

 

 

 

2.1.5 Špecifikácia oblasti termínovania úloh :

vypracoval ( Patrik Madliak )

 

Termínovník úloh bude riešiť nasledovné problémy :

1 - zadávanie úloh

2 - sledovanie ich plnenia

3 - upozornenia na dôležité termíny

4 - umožnenie vyhodnotenia

5 - jednoduchý systém elektronickej pošty

 

 

Termínovník úloh bude pracovať s tabuľkou študentov katedry, s tabuľkou zamestnancov katedry.

 

        1. Zadávanie úloh
        2.  

          Zadávanie úloh bude môcť uskutočňiť tajomníčka katedry a ostatní zamestnanci katedry. Pri zadaní úlohy sa nastavia nasledovné atribúty : zadal, vypracuje, termín ukončenia, text úlohy, priorita úlohy.

          Daná úloha sa zaeviduje do tabuľky úloh. Atribút zadal sa automaticky naplní užívateľom, ktorý je prihlásený v systéme. V atribúte vypracuje je možné určiť konkrétnu osobu (študenta, zamestnanca), alebo určitú skupinu osôb (krúžok, ročník, všetci študenti, všetci zamestnanci). V termíne ukončenia určí zadávateľ termín dokedy má byť úloha vykonaná. V priorite úlohy určí zadávateľ dôležitosť danej úlohy.

           

        3. Sledovanie plnenia úloh
        4.  

          Používatelia budú mať k dispozícií zoznam všetkých úloh, kde budú môcť sledovať termíny ukončení úloh. Pre používateľov bude k dispozicií funkcionalita pre automatické sledovanie termínov úloh, ktorá ich upozorní na úlohy, při ktorých bol prekročený termín ukončenia.

           

        5. Upozornenia na dôležité termíny

 

Používatelia si budú môcť nastaviť kontrolu pre plnenie termínov úloh. Určia časové obdobie pred vypršaním termínu, kedy ich systém automaticky upozorní, že sa blíži termín odovzdania úlohy.

 

2.1.5.4 Vyhodnotenie úloh

 

Keď používateľ danú úlohu vypracuje, bude úloha poslaná späť na schválenie zadávateľovi. Zadávateľ môže túto úlohu vrátiť späť na prepracovanie, ak s ňou nebude spokojný a to nasledvným spôsobom : Vytvorí novú úlohu, v atribúte je pokračovaním úlohy, bude naplnená úloha, s vypracovaním ktorej nebol spokojný. Ak je s úlohou spokojný označí ju za vypracovanú.

 

        1. Jednoduchý systém elektronickej pošty

 

V systéme bude vyriešené jednoduché posielanie elektronickej pošty. Pri posielaní pošty sa určí komu bude poslaná, kto poštu poslal a text pošty.

 

 

 

 

2.1.6 Špecifikácia oblasti diplomoviek, projektov a štátnych skúšok :

vypracoval ( Juraj Lányi )

 

 

Systém bude evidovať všetky požadované údaje týkajúce sa diplomoviek, ročníkových projektov a štátnych skúšok. K týmto evidenciam musí byť zabezpečený diferencovaný prístup podľa konkrétneho oprávnenia užívateľa.

 

U projektov a diplomoviek ide o tieto údaje: študent, návrh témy, zadanie, priebežné hodnotenie, hodnotenie vedúceho a oponenta, dátumy zadania a odovzdania, hodnotenie obhajoby.

 

U štátnych skúšok ide o názov štátnice, druh termínu, dátum konania, zloženie komisií, rozdelenie študentov, hodnotenia.

 

Systém má poskytovať nasledujúce funkcie.

 

Ročníkové projekty:

 

  1. Prezeranie tém projektov. (všetci užívatelia)
  2. Pridávanie, modifikácia a mazanie tém projektov. (pracovníci katedry)
  3. Prezeranie zadaní. (všetci užívatelia)
  4. Zadávanie projektov študentom, odovzdávanie projektov, hodnotenie projektov. (pracovníci katedry)
  5. Zisťovanie neodovzdaných projektov, nevybraných zadaní. (pracovníci katedry)
  6. Náhodné pridelenie zadaní študentom, ktorí si nevybrali zadanie. (pracovníci katedry)

 

Štátne skúšky:

 

  1. Pridanie, zmena a vymazanie štátnej skúšky. (oprávnení pracovníci)
  2. Zadanie a zmena komisií k štátnej skúške. (oprávnení pracovníci)
  3. Zadanie a zmena rozpisu študentov. (oprávnení pracovníci)
  4. pis zloženia komisií. (všetci užívatelia)
  5. Výpis rozpisu študentov. (všetci užívatelia)
  6. Zadanie hodnotení študentov. (oprávnení pracovníci)
  7. Výpis výsledných hodnotní študentov. (všetci užívatelia)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

    1. Analýza požiadaviek katedrového informačného systému

 

V  tejto časti sa definujú štruktúry databáz a ich atribúty - to znamená špecifikácia údajov v systéme a funkcie systému nad danými údajovými štruktúrami - to znamená špecifikácia funkcií v systéme .

 

2.2.1 Analýza oblasti personálnej práce : ( vypracoval Ľubomír Blaškovič )

 

Táto časť systému poskytuje evidenciu študentov a pracovníkov katedry. Umožňuje pridanie, vymazanie a modifikáciu týchto záznamov. Právo pracovať s týmito údajmi majú iba zamestnanci personálneho oddelenia. Ostatný môžu tieto údaje iba prezerať. Ďalej táto časť obsahuje informácie o odbornej spôsobilosti pracovníkov katedry ( kvalifikácii ), evidenciu školení, dochádzky a dovoleniek. Systém uchováva aktuálne ako aj historické údaje, to znamená že je možné ľahko zistiť, kedy a kto na katedre pôsobil v minulosti.

 

Jednotlivé časti personálnej práce:

  1. EVIDENCIA ŠTUDENTOV KATEDRY
  2. EVIDENCIA ZAMESTNANCOV KATEDRY
  3. KVALIFIKÁCIA
  4. ŠKOLENIA
  5. DOCHÁDZKA ZAMESTNANCOV
  6. DOVOLENKY ZAMESTNANCOV

 

2.2.1.1 Evidencia študentov katedry.

Obsahuje kompletné informácie o študentoch katedry. Oprávnenie pracovať s danou databázou majú pracovníci personálneho oddelenia katedry. Umožňuje pridanie, vymazanie, modifikáciu údajov, tlač údajov a filtre pre zobrazovanie vybraných údajov.

Pri pridaní nového študenta sa naplnia nasledujúce položky : identifikačné číslo študenta, priezvisko študenta, meno študenta, dátum narodenia, rodné číslo, ročník, krúžok, zameranie, adresa, počet kreditov za jednotlivé roky štúdia, vážený priemer za jednotlivé roky štúdia a poznámka.

 

2.2.1.2 Evidencia zamestnancov katedry.

 

Obdobne ako evidencia študentov katedry aj evidencia pracovníkov katedry obsahuje kompletné informácie o zamestnancoch katedry. Oprávnenie modifikovať danú databázu majú zamestnanci personálneho oddelenia. Umožňuje pridanie, vymazanie, modifikáciu údajov, tlač údajov a filtre pre zobrazovanie vybraných údajov ako napríklad zobrazenie podľa typu pracovníka ( pedagogický prac., technický prac., externý prac. ).

Pri pridaní nového zamestnanca sa naplnia nasledujúce položky : identifikačné číslo zamestnanca, priezvisko zamestnanca, meno zamestnanca, titul zamestnanca, dátum narodenia, rodné číslo, číslo občianskeho preukazu, číslo pasu, číslo účtu, typ zamestnanca, funkcia, číslo kancelárie, telefón, adresa, PSC, mesto, štát, telefón domov, mobil, e-mail, dátum začatia pracovného pomeru, dátum ukončenia pracovného pomeru, platová trieda, plat a poznámka.

 

 

2.2.1.3 Kvalifikácia.

Poskytuje informácie o odbornej spôsobilosti pracovníkov katedry, čiže o dosiahnutom vzdelaní daného zamestnanca. ( Ide o zoznam titulov ).

 

 

2.2.1.4 Školenia.

 

Obsahuje informácie o organizovaných školeniach, o mieste ich konania, datume atď. Pracovať s danou databázou má tajomníčka katedry. Umožňuje pridanie, vymazanie, modifikáciu a tlač. Pri pridaní záznamu sa naplnia nasledujúce položky : identifikačné číslo školenia, názov školenia, tématika, štát, mesto, PSC, od kedy, do kedy, dátum prihlášky, poznámka.

 

2.2.1.5 Dochádzka zamestnancov.

 

Eviduje dochádzku pracovníkov katedry. Prebieha prakticky automaticky po kliknutí na tlačítko príchod alebo odchod. Dátum a čas sa berie zo systémového času. Obsahuje nasledujúce položky : identifikačné číslo pracovníka, dátum, čas príchodu, čas odchodu.

 

 

2.2.1.6 Dovolenky zamestnancov.

 

Evidencia dovoleniek zamestnancov. Zmestnanec katedry má nárok na dovolenku o ktorú musí požiadať zamestnávateľa, ktorý mu dá vyjadrenie. Je potrebné uchovávať nasledovné informácie : dĺžka dovolenky, dĺžka dovolenky z minulého roku, nevyčerpanú dovolenku zamestnanca, hodinová sadzba počas dovolenky.

 

 

Návrh databáz

 

2.2.1.1 Študenti :

ID študenta LONG - primárny klúč

Priez_štud CHAR(15) - priezvisko študenta

Meno_štud CHAR(15) - meno študenta

Dat_nar DATE - dátum narodenia

Rod_cis CHAR(11) - rodné číslo

Roc LONG - ročník

Kruz LONG - krúžok

Zamer CHAR(5) - zameranie študenta

Adr CHAR(30) - adresa študenta

PSC LONG - poštové smerové číslo

Mesto CHAR(20) - mesto

Stat CHAR(20) - štát

Tel_dom LONG - telefónne číslo študenta domov

Tel_mobil LONG - číslo mobilného telefónu študenta

Mail CHAR(30) - e-mail adresa študenta

Poc_kred LONG - počet kreditov za jednotlivé roky štúdia

Vaz_priem LONG - vážený priemer za jednotlivé roky štúdia

Pozn. CHAR(60) - poznámka

 

 

 

 

 

 

 

        1. Zamestnanci :
        2.  

          ID zamestnaca LONG - identifikačné číslo zamestnanca ( primárny

          klúč )

          Priez_zam CHAR(15) - priezvisko zamestnanca

          Meno_zam CHAR(15) - meno zamestnanca

          Titul CHAR(5) - titul zamestnanca

          Dat_nar DATE - dátum narodenia

          Rod_cis CHAR(11) - rodné číslo

          C_op CHAR(8) - číslo občianskeho preukazu

          C_pas CHAR(10) - číslo pasu

          Cis_uctu LONG - číslo bankového účtu zamestnanca

          Typ CHAR(10) - typ zamestnanca ( pedagogický zam., technický zam., …)

          Cis_kan LONG - číslo kancelarie zamestnanca

          Tel_kan LONG - čislo telefonu do kancelárie

          Adr CHAR(30) - adresa zamestnanca

          PSC LONG - poštové smerové číslo

          Mesto CHAR(20) - mesto

          Stat CHAR(20) - štát

          Tel_dom LONG - telefónne číslo zamestnanca domov

          Tel_mobil LONG - číslo mobilného telefónu zamestnanca

          Mail CHAR(30) - e-mail adresa zamestnanca

          Dat_nastupu DATE - dátum začiatku pracovného pomeru

          Dat_ukoncenia DATE - dátum ukončenia pracovného pomeru

          Plat_tr LONG - platová trieda

          Plat LONG - plat zamestnanca

          Pozn. CHAR(60) - poznámka

           

        3. Školenia :
        4.  

          ID LONG - identifikačné čislo školenia

          Naz_skol CHAR(30) - názov školenia

          Tem CHAR(30) - tématika školenia

          Stat CHAR(20) - miesto konania ( štát )

          Mesto CHAR(20) - miesto konania ( mesto )

          PSC LONG - miesto konania ( PSC )

          Dat_start DATE - dátum začatia školenia

          Dat_kon DATE - dátun skončenia školenia

          Dat_prih DATE - dátum podania prihlášky

          Pozn. CHAR(60) - poznámka

           

           

           

        5. Kvalifikácia :
        6.  

          ID LONG - identifikačné číslo zamestnanca

          Titl_1 CHAR(5) - titul zamestnanca

          Titl_2 CHAR(5) - titul zamestnanca

          Titl_3 CHAR(5) - titul zamestnanca

          Titl_4 CHAR(5) - titul zamestnanca

           

        7. Dochádzka :
        8.  

          ID LONG - identifikačné číslo zamestnanca

          Datum DATE - dátum

          Cas_prich TIME - čas príchodu

          Cas_odchod TIME - čas odchodu

           

           

        9. Dovolenky :

 

ID LONG - identifikačné číslo

Max LONG - ročný počet hodín dovolenky zamestnanca

Z_roku LONG - zvyšný počet hodín dovolenky z minulého

roku

Zostatok LONG - nevyčerpaná dovolenka zamestnanca

 

 

      1. Analýza oblasti pedagogiky :

(vypracoval Ľuboslav Lišaník)

 

S ohľadom na špecifikáciu bola táto oblasť rozdelená na 4 logicky samostatné celky :

 

2.2.2.1 Správa predmetov

2.2.2.2 Správa výberu predmetov

2.2.2.3 Správa výsledkov študentov

2.2.2.4 Archivácia období

 

Táto oblasť uchováva informácie o predmetoch a študijných výsledkoch všetkých študentov na katedre. To znamená že sú tu uchované výsledky študenta od jeho nastúpenia na katedru az po jej opustenie. To znamená v praxi jeho výsledky za posledné 4 roky keď opustí katedru ako bakalár, alebo 5 rokov, keď opustí katedru ako inžinier. Vtedy sú všetky informácie o študentovi archivované externe a z databázy sú zrušené. To isté sa stane keď študent predčasne ukončí štúdium na katedre.

 

        1. Správa predmetov
        2.  

          Tu sú spravované 3 evidencie, ktoré priamo súvisia s predmetmi na katedre :

           

          1. Evidencia predmetov
          2.  

            Umožňuje pridávať rušiť a editovať množinu predmetov na katedre. Pri pridávaní predmetu sú zaevidované jeho základné charakteristiky. Predmet môže byť zaradený do skupiny predmetov, ktoré katedra plánuje otvoriť v ďaľšom roku štúdia. Tým sa vytvorí nový záznam v tabuľke charakteristika a požiadavky pre predmet v nasledujúcom roku. Údaje sa skopírujú z predchádzajúceho roku a je ich možno zmeniť. Z týchto predmetov si potom môžu študenti zostaviť svoj vlastný výber.

             

            Editovať ani rušiť nemožno predmety, ktoré sa práve vyučujú resp. sa vyučovali v minulosti aby zostala zachovaná integrita dát.

             

            - Atribúty pre dátovú entitu predmet :

             

            Id predmetu LONG kľúč

            Meno predmetu CHAR(50)

            Skratka predmetu CHAR(5) používaná skratka

             

            - Atribúty pre dátovú entitu charakteristika :

             

            Id predmetu LONG

            Rok INT v ktorom roku

            Počet kreditov INT koľko kreditov za predmet

            Rozsah prednášok INT koľko hodín za týždeň

            Rozsah cvičení INT koľko hodín za týždeň

            Semester BOOL kedy sa vyučuje (zimný/letný)

            Ročník INT pre ktorý ročník

            Odbor CHAR(5) pre ktorý odbor je určený

            Povinný BOOL povinný pre celý ročník

            Povinný pre odbor BOOL povinný pre študentov odboru

            Minimálny počet študentov INT obmedzenie pre otvorenie

            Maximálny počet študentov INT obmedzenie pre otvorenie

            Otvorený BOOL bol otvorený

            Projekt BOOL je to projektový predmet

            (zložený kľúč Id predmetu + Rok)

             

            - Atribúty pre dátovú entitu požiadavky :

             

            Id požiadavky LONG kľúč

            Id predmetu LONG pre ktorý predmet

            Rok INT v ktorom roku

            Id požadovaný predmet LONG povinne absolvovaný predmet

            Známka CHAR(2) najhoršia možná známka

             

          3. Evidencia dokumentov
          4.  

            Spravuje dokumenty, ktoré sa poskytujú k určitému predmetu predovšetkým pre potreby študentov. Obsahovo pôjde o sylaby, časové plány, rôzne informácie k prednáškam a cvičeniam, dokumenty s prednáškami a cvičeniami v elektronickej podobe a iné. Z formátov budú podporované predovšetkým MS Office dokumenty. Pre každý rok štúdia môžu byť uložené nové kópie dokumentov pre predmet.

             

            Atribúty pre dátovú entitu dokument :

             

            Id dokumentu LONG kľúč

            Meno dokumentu STRING

            Id predmetu LONG zviazaný s predmetom

            Rok INT v ktorom roku

             

          5. Evidencia výučby

           

          Uchováva informácie o tom kto daný predmet vyučuje. Umožňuje definovať pre predmet viacero prednášajúcich ako aj cvičiacich. Informácia o tom kto učil predmet v minulosti ostáva zachovaná, pretože prednášajúci resp. cvičiaci sa môže počas rokov meniť.

           

          Atribúty pre dátovú entitu výučba :

           

          Id výučby LONG kľúč

          Id zamestnanca LONG kto vyučuje

          Id predmetu LONG čo vyučuje

          Rok INT ktorý rok vyučuje / vyučoval

          Činnosť INT (prednáša, cvičí, konzultácie)

           

           

        3. Správa výberov študentov
        4.  

          Z ponúkaných predmetov pre ďalší rok si študent môže nadefinovať tie ktoré chce študovať. Tento výber musí odovzdať do určitého dátumu. Potom dôjde ku kontrole výberov, či sú splnené všetky kladené podmienky na predmet a riešené sú konfliktné ohlásené konfliktné situácie ako nedostatok resp. nadbytok študentov na predmete, nesplnenie všetkých pravidiel pre výber predmetov. Po ďalšej úprave sa výbery stanú aktuálne pri otvorení nového školského roku a viac ich už nemožno meniť.

           

          Atribúty pre dátovú entitu výber :

           

          Id študenta LONG kto si vybral

          Id predmetu LONG čo si vybral

          Rok INT ktorý rok študoval predmet

          Opakuje BOOL študent opakuje daný predmet

          Platný BOOL výber bol potvrdený

          (zložený kľúč Id študenta + Id predmetu + Rok)

           

        5. Správa výsledkov študentov
        6.  

          Tu sú uchované všetky čiastkové aj celkové hodnotenia študenta z predmetu, ktorý študoval na katedre. Tieto informácie sú študentovi prístupné a tým má neustály prehľad o svojom štúdiu.

           

          Atribúty pre dátovú entitu hodnotenie :

           

          Id hodnotenia LONG kľúč

          Id študenta LONG kto je hodnotený

          Id predmetu LONG z akého predmetu

          Priebežné BOOL aké hodnotenie

          (priebežné/celkové)

          Body INT bodový výsledok

          Známka CHAR(2) získaná známka

          Zapísané dňa DATE dátum zápisu výsledku

           

           

        7. Archivácia období

 

Existuje niekoľko období, kedy sa globálne mení stav dát v systéme a tieto sa pravidelne každý rok opakujú v presnom poradí. Táto časť uskutočňuje tieto hromadné zmeny a zabezpečuje ich korektnosť.

Prechody sú nasledovné :

- Začiatok nového školského roku

Definované výbery predmetov sa stanú aktuálnymi pre nový školský rok. Začne sa výučba s predmetmi.

- Ukončenie zimného semestra

Archivácia výsledkov, to znamená, že už nemožno robiť žiadne zmeny týkajúce sa zimného semestra, všetky dáta možno len čítať.

- Ponúknutie predmetov na výber v ďaľšom roku štúdia.

Od teraz je študentom umožnené definovať svoje výbery predmetov na ďalší rok štúdia.

- Validácia výberov predmetov

Kontrola výberov predmetov študentov. Umožnená zmena pre študentov, ktorí neprešli kontrolou, alebo ich vybraný predmet sa nebude otvárať v ďalšom roku. Po validácií už nie je ďalej možná žiadna zmena vo výberoch predmetov na ďalší rok štúdia.

- Ukončenie letného semestra resp. ukončenie roku

Dochádza k archivácií výsledkov študentov za školský rok. Zákaz zmien v pedagogike za letný semester.

 

 

      1. Analýza oblasti správy knižnice s prepojením na vedeckú činnosť:

( vypracovala Henrieta Czereová )

S ohľadom na špecifikáciu bola táto oblasť rozdelená na nasledujúce logicky samostatné celky:

 

Návrh dátových entitít systému a ich atribúty :

2.2.3.1 Správa objektov knižnice

 

Systém by mal umožňovať prácu s  nasledujúcimi objektami knižnice :

  • Kníhy
  • Časopisy
  • Diskety
  • CD médiá

- Publikácie (Príspevok do tlače, Zborník, Časopis)

  • Separátne práce

 

Opis údajovej štruktúry Objekt knižnice :

 

Id objektu LONG - Identifikácia objektu knižnice

Typ objektu CHAR(10) - Objektom knižnice môže byť Kniha, Časopis, Disketa, CD, Separátna práca alebo Publikácia – t.j. Príspevok do tlače, Zborník, Časopis)

Názov CHAR(20) - Názov, vzťahujúci sa k  objektu knižnice

Meno autora CHAR(15) - Vzťahuje sa na Knihu

Priezvisko autora CHAR(15) - Vzťahuje sa na Knihu

Rok vydania INT - Vzťahuje sa na Knihu, Časopis, Publikáciu

Vydavateľstvo CHAR(15) - Vzťahuje sa na Knihu, Časopis, Publikáciu

Poradové číslo INT - Poradové číslo časopisu

Ročník LONG -Vzťahuje sa na časopis

Žáner CHAR(15) - Žáner objektu

Veľkosť INT - Počet strán Publikácie, Separátnej práce,

Knihy, Časopisu alebo veľkosť

elektronického média - Diskety

Počet (spolu)autorov INT - Počet autorov Knihy, Publikácie alebo

Separátnej práce

Počet príloh INT - Počet príloh ku Publikáciám alebo

Separátnym prácam

Id výskumného projektu LONG -Identifikácia výskumného projektu, ku

ktorému sa objekt vzťahuje

 

Predpokladané funkcie :

 

- pridanie nového objektu do databázy,

- vyradenie objektu z  databázy knižnice a jeho archivácia v prípade, že nenastala strata

- vyhľadávanie objektov podľa rôznych kritérií

- vytvorenie zoznamu odporúčanej literatúry ku predmetom

 

 

 

        1. Správa čitateľov

 

Systém obsahuje databázu čitateľov, ktorými môžu byť buď zamestnanci alebo študenti.

Po prihlásení študenta/zamestnanca do knižnice , by mal systém vygenerovať čitateľský

preukaz a pridať čitateľa do databázy čitateľov. Čitateľ sa môže odhlásiť z knižnice

len ak nemá požičaný žiadny objekt z  knižnice .

 

Opis údajovej štruktúry Čitateľ :

( čitateľom knižnice môžu byť len študenti alebo zamestnanci katedry)

 

Id čitateľa LONG - Identifikácia čitateľa

Typ čitateľa CHAR(10) - Študent alebo Zamestnanec

Osobné číslo LONG

 

 

Predpokladané funkcie :

 

Pridanie čitateľa ( z databázy Študenti alebo Zamestnanci )

Vygeneruj čitateľský preukaz

Zrušenie čitateľa

Generovanie zoznamu čitateľov knižnice

2.2.3.3 Správa výpožičiek

Čitateľ má možnosť požičať si obmedzený počet objektov z  knižnice. Doba vypožičania je jeden mesiac, inak čitateľ obdrží upomienku. Kým čitateľ objekt nevráti, nemá nárok si požičať iné objekty z  knižnice . Výpožička sa zruší po vrátení objektu do knižnice a

v  prípade upomienky až po zaplatení príslušnej pokuty .

 

Opis údajovej štruktúry Výpožička :

 

Id výpožičky LONG - Identifikácia výpožičky

Id objektu LONG - Identifikácia objektu

Id čitateľa LONG - Identifikácia čitateľa

Dátum vypožičania DATE

Poradie upomienky INT

Pokuta za upomienku INT

 

Predpokladané funkcie :

 

Pridanie výpožičky

Zrušenie výpožičky

Generovanie zoznamu výpožičiek daného čitateľa (použitie pri kontrole počtu požičaných

objektov)

 

 

2.2.3.4 Správa upomienok

 

Na knihu je možné dostať 3 upomienky, pričom ku každej upomienke patrí príslušná

pokuta. Upomienky sa generujú po stanovenej lehote 1 mesiac.

Táto časť pracuje s dátovou entitou Výpožička , ktorá obsahuje potrebné atribúty pre

prácu danej časti .

Táto časť obsahuje funkcie na generovanie upomienok na základe príslušných pravidiel.

Upomienka sa automaticky ruší zrušením výpožičky .

 

Predpokladané funkcie :

Vygeneruj upomienku pre čitateľov

Vygeneruj pokutu

 

 

 

2.2.3.5 Správa výskumných prác

 

Knižnica obsahuje zoznam výskumných prác, riešených na katedre . Na základe dátovej štruktúry Objekt knižnice, môže systém určiť všetky objekty knižnice, ktoré patria k danému výskumnému projektu .

 

Opis údajovej štruktúry Výskumný projekt :

( táto entita obsahuje základné informácie o výskumných projektoch )

 

Id výskumného pojektu - kľúč

Názov - názov výskumného projektu

Zadávateľ projektu

Vedúci projektu

Počet riešiteľov

Dátum začiatku projektu

Dátum dokončenia projektu

Pridelený kapitál

Predpokladané funkcie :

 

Pridanie nového výskumného projektu do zoznamu

Vygenerovanie všetkých objektov knižnice prislúchajúcich k  danému projektu

Prezeranie všetkých autorov a spoluautorov projektu

 

 

        1. Správa zamestnancov knižnice

 

Systém obsahuje databázu zamestnancov knižnice . K tejto časti má prístup len správca systému . Databáza zamestnancov knižnice je podmnožinou databázy Zamestnanci , ktorá sa nachádza v bode 2.1.1 .

 

Opis údajovej štruktúry Zamestnanec knižnice :

Id zamestnanca knižnice LONG - kľúč

ID zamestnanca LONG - identifikačné číslo

zamestnanca

Predpokladané funkcie :

 

Pridanie zamestnanca

Zrušenie zamestnanca z databázy

Vyhľadávacie funkcie podľa daných kritérií

 

 

 

 

 

2.2.4 Analýza termínovníka úloh :

(vypracoval Patrik Madliak)

Popis tabuliek a ich atribútov

 

Tabuľka pre evidenciu úloh :

 

V tejto tabuľke budú zaevidované všetky úlohy. Každá úloha bude mať nasledovné atribúty : id_úlohy, zadal, vypracuje, termín ukončenia, skutočný termín ukončenia, priorita úlohy, text úlohy, ukončená.

 

ID_úlohy LONG id. číslo úlohy.

Zadal LONG zadávateľ úlohy, naplní sa automaticky aktuálnym

užívateľom.

Typ vypracovateľa CHAR vypracovateľ môže byť študent, zamestnanec

Vypracuje LONG v tomto atribúte sa určí, kto má úlohu vypracovať. Môže

sa zadať jednotlivo užívateľ, alebo skupina užívateľov (

krúžky, ročníky, študenti, interní zamestnanci, externí

zamestnanci).

Termín ukončenia DATE zadávateľ určí dokedy má byť úloha ukončená. Kontrola dátumu s aktuálnym dátumom.

Skutočný termín ukon. DATE tento atribút sa naplní automaticky aktuálnym dátumom, keď vypracovateľ úlohy označí danú úlohu za ukončenú.

Priorita úlohy CHAR určí sa dôležitosť úlohy. Môže mať nasledovné hodnoty ( nízka, stredná, vysoká).

Text úlohy CHAR(256) odkaz na súbor, ktorý obsahuje text úlohy. Môže to byť napr. MSOffice dokument.

Ukončená BOOL vypracovateľ úlohy ukončí danú úlohu. Vráti ju zadávateľovi.

Schválená BOOL zadávateľ definitívne ukončí úlohu. S riešením úlohy je spokojný.

Je pokračovaním úlohy LONG tu môže zadávateľ určiť úlohu, s vypracovaním ktorej nie je spokojný, alebo keď nová úloha nejako inak súvisí s danou úlohou.

 

 

Prepojenie na iné tabuľky systému

 

Termínovník úloh bude spolupracovať s tabuľkou študentov a zamestnancov. Úloha môže byť adresovaná len študentovi katedry alebo zamestnancovi. Prístup do týchto tabuliek bude podľa id. čísla jednotlivých užívateľov.

 

Funkcionalita termínovníka úloh

 

Funkcia pre zadávanie úloh : slúži na vytvorenie novej úlohy. Úlohu môže zadať len

zamestnanec katedry. Môže ju určiť zamestnancovi alebo

študentovi katedry. Študent môže len vypracovať zadanú úlohu,

ktorá je určená jemu. Úloha je prístupná len pre zadávateľa a

vypracovateľa danej úlohy.

 

Funkcia pre sledovanie plnenia úloh : poskytuje užívateľovi systému sledovať termíny pre jednotlivé úlohy. Systém automaticky kontroluje aktuálny dátum s termínmi ukončenia úloh a pri dosiahnutí daného termínu upozorní zadávateľa a vypracovateľa úlohy. Každý užívateľ si ešte môže určiť počet dní pre jednotlivé priority úloh pred vypršaním termínu, kedy ich bude systém upozorňovať.

 

Funkcia pre vyhodnotenie úloh : umožňuje zadávateľovi ukončenú úlohu schváliť alebo zamietnuť.Ak zadávateľ úlohu zamietne, má možnosť vytvoriť novú úlohu, ktorá bude pokračovaním zamietnutej úlohy.

 

Funkcie pre triedenie úloh : systém užívateľovi poskytuje jednotlivé úlohy rozdelené do

nasledovných skupín : všetky, nevyriešené, ukončené, schválené, oneskorené.

 

 

 

2.2.5 Analýza systému pre evidenciu pošty :

(vypracoval Patrik Madliak)

Popis tabuliek a ich atribútov

 

Tabuľka prijatej a odoslanej pošty :

 

V tejto tabuľke bude evidovaná odoslaná a prijatá pošta. Tabuľka bude mať nasledovné atribúty : odosielateľ, prijímateľ, odoslaná z katedry, dátum, popis zásielky, poznámka, zodpovedný, typ, hodnota.

 

ID_pošty LONG id. číslo pošty .

Od_Meno CHAR(40) ak ide o došlú poštu tento atribút sa naplní menom

z adresára partnerov, ak ide o odoslanú poštu z katedry,

tento atribút sa naplní menom zamestnanca katedry.

Od_Názov CHAR(40) názov organizácie, ktorá poštu odoslala.

organizácie

Od_Ulica CHAR(20) ulica sídla organizácie.

Od_Mesto CHAR(20) mesto sídla organizácie.

Od_PSČ CHAR(5) PSČ mesta organizácie.

Od_Telefón CHAR(15) telefón odosielateľa.

Od_Fax CHAR(15) fax odosielateľa.

Od_Email CHAR(40) email odosielateľa.

Pr_Meno CHAR(40) meno príjímateľa.

Pr_Názov organizácie CHAR(40) názov organizácie, ktorej je pošta určená.

Pr_Ulica CHAR(20) ulica sídla organizácie.

Pr_Mesto CHAR(20) mesto sídla organizácie.

Pr_PSČ CHAR(5) PSČ mesta organizácie.

Pr_Telefón CHAR(15) telefón prijímateľa.

Pr_Fax CHAR(15) fax prijímateľa.

Pr_Email CHAR(40) email prijímateľa.

Odoslaná z katedry BOOL tento atribút určuje, či ide o došlú alebo odoslanú poštu.

Dátum DATE dátum odoslania/príjmu pošty.

Poznámka CHAR(256) dodatočná informácia ku pošte.

Zodpovedný LONG ID_zamestnanca katedry, ktorý je odpovedný za danú poštu.

Typ CHAR určuje typ zásielky( balík, dobierka, list, doporučená zásielka).

Hodnota REAL finančné náklady spojené s prijatím/odoslaním zásielky.

 

 

 

Tabuľka adresára partnerských organizácií :

 

Obsahuje adresy partnerov katedry. Túto databázu môže meniť len tajomníčka katedry. Tabuľka obsahuje nasledovné položky : meno, názov organizácie, ulica, mesto, PSČ, štát, telefón, fax, e-mail.

 

ID_partnera LONG id. číslo partnerav adresári.

Meno CHAR(40) meno partnera katedry.

Názov organizácie CHAR(40) názov organizácie.

Ulica CHAR(15) ulica sídla partnera.

Mesto CHAR(20) miesto sídla partnera.

PSČ CHAR(5) PSČ miesta sídla partnera.

Štát CHAR(20) štát sídla partnera.

Telefón CHAR(15) telefón partnera.

Fax CHAR(15) fax partnera.

E-mail CHAR(40) email partnera.

 

 

Funkcionalita pre evidenciu pošty

 

Funkcia pre pridanie pošty : umožňuje pridať došlú/odoslanú poštu.

Funkcia pre zrušenia pošty : funkcia odstráni záznam z evidencie pošty.

Funkcia pre zmenu údajov o pošte : slúži na zmenu atribútov pošty.

Funkcie pre vyhľadávanie pošty : slúži pre delenie pošty na odoslanú, prijatú, vyhľadávanie

podľa adresátov (odosielateľ, prijímateľ), delenie podľa typu

pošty.

 

 

Funkcionalita pre adresár partnerských organizácií

 

Funkcia pre pridávanie partnera : slúži pre pridanie adresáta do evidencie.

Funkcia pre zrušenie partnera : slúži pre zrušenie adresáta z evidencie adresátov.

Funkcia pre zmenu údajov o partnerovi : umožňuje meniť údaje o adresátoch.

Funkcia pre vyhľadávanie partnerov : umožňuje užívateľovi vyhľadávať adresátov podľa nasledovných kritérií : domáci partner, zahraničný partner.

 

 

 

 

 

2.2.6 Analýza oblasti diplomoviek, projektov a štátnych skúšok :

vypracoval ( Juraj Lányi )

 

Z principiálneho hľadiska ide o 2 nezávislé evidencie – evidencia projektov (pokrýva ročníkové, tímové a diplomové projekty, tiež aj diplomové práce) a evidencia štátnych skúšok.

 

Popis tabuliek a ich atribútov

 

Tabuľka textov tém projektov

 

V tejto tabuľke budú evidované témy projektov vo fáze návrhu témy a aj po zadaní konkrétnym študentom.

 

id LONG ID témy

navrhovatel LONG identifikacia, kto tému navrhol

navrhnuty DATE kedy ho navrhol

zadanie BOOL príznak, či ide o zadanie, alebo len o návrh

typ CHAR(1) typ projektu - ročníkový, tímový, diplomový alebo

diplomová práca

text VARCHAR samotný text témy

max_pocet INT maximálny počet študentov, ktorým môže byť priradená

 

Tabuľka projektov

 

V tejto tabuľke budú evidované jednotlivé projekty všetkých druhov (ročníkové, tímové, diplomové projekty a diplomové práce).

 

id LONG ID projektu

nazov CHAR(100) názov projektu

predmet LONG identifikácia príslušného predmetu

student LONG identifikácia študenta

veduci LONG identifikácia vedúceho

tema LONG identifikacia textu temy

recenzent LONG identifikácia recenzenta

zadany DATE dátum, kedy bol zadaný

odovzdanie DATE určený dátum odovzdania

odovzdany DATE dátum, kedy bol projekt odovzdaný

hod_ved INT hodnotenie vedúceho

hod_rec INT hodnotenie recenzenta

hod_obhaj INT hodnotenie obhajoby

 

Tabuľka štátnych skúšok

 

V tejto tabuľke budú evidované všetky vykonané aj plánované štátne skúšky.

 

id LONG ID štátnej skúšky

nazov CHAR(50) názov štátnej skúšky

datum DATE dátum konania

rocnik INT ročník

termin INT určenie, či ide o riadny alebo opravný termín

 

Tabuľka komisií štátnych skúšok

 

V tejto tabuľke bude evidované personálne zloženie komisií jednotlivých štaátnych skúšok.

 

id LONG ID komisie

statnica LONG identifikácia štátnice

predseda LONG identifikácia predsedu komisie

clen1 LONG indentifikácia ďalších členov komisie

clen2 LONG

clen3 LONG

clen4 LONG

miestnost CHAR(20) určenie miestnosti

zaciatok DATE čas začiatku skúšky

 

Tabuľka hodnotení štátnic

 

V tejto tabuľke sú uchovávané pridelené výsledné hodnotenia študentov na príslušnej štátnej skúške.

 

Id LONG ID hodnotenia

student LONG identifikácia študenta

statnica LONG identifikácia štátnice

hodnotenie INT hodnotenie štátnice

 

Prepojenie na externé tabuľky: tabuľka študentov, zamestnancov, predmetov.

 

 

Tabuľka rozdelenia študentov

 

V tejto tabuľke je uchovávané pridelenie študentov k jednotlivým komisiam príslušnej štátnej skúšky.

 

Id LONG ID rozdelenia

student LONG identifikácia študenta

statnica LONG identifikácia štátnice

komisia LONG identifikácia komisie

 

Prepojenie na externé tabuľky: tabuľka študentov, zamestnancov, predmetov.

 

 

Funkcionalita pre projekty

 

Prezeranie tém projektov. (všetci užívatelia)

Táto funkcia slúži pre všeobecnú informovanosť pedagógov aj študentov.

 

Pridávanie, modifikácia a mazanie tém projektov. (pracovníci katedry)

Táto skupina funkcií umožní pracovníkom katedry navrhnúť tému pre konkrétny projekt. Pokiaľ je už téma bola zadaná študentovi, je umožnené ju zmeniť alebo zmazať len vybraným pracovníkom katedry. Téma nemôže byť vymazaná, ak je priradená zadaniu projektu.

 

Prezeranie zadaní. (všetci užívatelia)

Táto funkcia slúži pre všeobecnú informovanosť pedagógov aj študentov.

 

Zadávanie projektov študentom, odovzdávanie projektov, hodnotenie

projektov. (pracovníci katedry)

Tieto funkcie slúžia pracovníkom katedry pre zadanie projektu a následné súvisiace evidencie.

 

Zisťovanie neodovzdaných projektov, nevybraných zadaní. (pracovníci katedry)

Tieto funkcie umožňujú zistiť nesplnenie si povinností študentov.

 

Náhodné pridelenie zadaní študentom, ktorí si nevybrali zadanie. (pracovníci katedry)

Táto funkcia umožňuje náhodnym spôsobom zadať dostupné témy projektov tým študentom, ktorí si v stnovenom čase nezvolili tému zadania.

 

 

Funkcionalita pre oblasť štátnych skúšok

 

Pridanie, zmena a vymazanie štátnej skúšky. (oprávnení pracovníci)

Zadanie a zmena komisií k štátnej skúške. (oprávnení pracovníci)

Zadanie a zmena rozpisu študentov. (oprávnení pracovníci)

Výpis zloženia komisií. (všetci užívatelia)

Výpis rozpisu študentov. (všetci užívatelia)

Zadanie hodnotení študentov. (oprávnení pracovníci)

Výpis výsledných hodnotení študentov. (všetci užívatelia)