Po dôkladnom preštudovaní materiálu Grafická prezentácia základov fyziky - Hrubý návrh, predloženom tímom M. Dragúò, V. Krajèík, P. Kurajský, P. Kusenda, R. Kuzica, si dovo¾ujeme vyjadriť svoje dojmy a pripomienky k tejto dokumentácii.Predkladaný hrubý návrh je zdokumentovaný vo ve¾mi struènej forme. V špecifikácii tím uvádza oblasti z uèiva fyziky, ktoré mieni spracovať, ïalej urèuje, ako dané oblasti uèiva priblíži študentom a uvádza následne formu pokusov a návrh obrazoviek. V dokumente však nie je vôbec uvedené, v akom vývojovom prostredí bude program vyvíjať, jeho funkèná špecifikácia a ani špecifikácia údajov v systéme (kontextový diagram, dátové entity a pod…). Poznamenáva iba o dostupnosti programu na Internete. Vzh¾adom na to, že ani v hrubom návrhu nie je uvedený spôsob implementácie, nie je možné posúdiť funkèné h¾adisko systému. Dá sa povedať, že dokument nespåòa základné požiadavky, ktoré sú kladené na špecifikáciu a hrubý návrh systému. Uvedenie použitej literatúry, do predkladaného materiálu pôsobí dosť kontroverzne vzh¾adom na struènosť hrubého návrhu. Pri tak struènom hrubom návrhu sa nám zdá uvedený zoznam jedenástich publikácii skôr ako zoznam kníh, ktoré chce tím ešte len využiť. Myslíme si, že pri hrubom návrhu nie je ešte potrebné uvádzať literatúru, nako¾ko hrubý návrh by mal dokázať absolvent bakalárskeho štúdia FEI STU napísať bez potreby uvedených kníh ako Referenèná príruèka HTML, Programovanie v jazyku Java. Zároveò však vidno, že pri vymenúvaní navrhovaných pokusov a pri struènom opise týchto pokusov, že tím naozaj èerpal z rôznej literatúry o fyzike. Je poznať, že èlenovia tímu majú jasno v problematike navrhovaných pokusov a je obdivuhodné, aký široký záber pokusov zvolili. Celkovo sme narátali 32 pokusov, ktoré tím plánuje graficky znázorniť. Ako sa uvádza v hrubej špecifikácii, každý pokus má okrem teoretickej èasti obsahovať grafické zobrazenie, v rámci ktorého by mal užívate¾ možnosť zmeny parametrov. Toto sa nášmu tímu vzh¾adom na tak ve¾ký poèet pokusov zdá v danom èasovom rozsahu dvoch semestrov dosť ťažko realizovate¾né, proti ve¾kým cie¾om tímu è. 4 však nemôžme niè namietať, iste majú tieto plány reálne zhodnotené a podložené na viere vo vlastné znalosti a schopnosti, nadobudnuté poèas štúdiu na FEI STU.
Ïalšie nedostatky vidíme hlavne vo formálnej stránke predloženej dokumentácie: hneï na titulnej strane nie je uvedený školský rok ani èíslo tímu, v dokumente chýba èíslovanie strán a hlavne forma.
Celkovo predložený hrubý návrh projektu Grafická prezentácia základov fyziky považujeme za príliš struèný a po formálnej stránke nedokonalý, vyjadrujúci plánovaný dizajn a podrobné tématiky uèiva. Oceòujeme však množstvo tém a príkladov, ktoré tím naštudoval.