ponuka
Sumár
Motivácia
Navrhované Riešenie
Použité prostriedky
Rozvrh hodín Tímu (pre zimný semester)

Dovoľte nám na úvod sa predstaviť...
Bc. Juraj Antal
Bc. Miloslav Bahna
Bc. Peter Bukovský
Bc. Vladimír Böhmer
Bc. Peter Čapkovič

Bc. Juraj Antal
Už od malička som mal blízko k fyzike. Môj otec je fyzik a to ovplyvnilo môj vzťah k tejto zaujímavej vednej disciplíne ako aj môj celkový pohľad na život a javy, ktoré sa v ňom dejú. Už od základnej školy som sa zúčastňoval fyzikálnych olympiád.  Z fyziky som  zmaturoval na výbornú. Výber tejto témy preto určite nebol náhodný .

Moje prvé začiatky s programovaním grafiky boli na začiatku strednej školy. Vtedy som mal doma Amigu, čo sa pokladalo za špičku v tejto triede.  Odvtedy som urobil viacero programov (32 bitové platformy), ako na Amigu, tak na PC. S grafikou bol spojený aj môj záverečný projekt na strednej škole a ročníkový projekt – návrh a implementácia Grafického editoru zápisu procesov. Ovládam programovacie jazyky C, (Visual) C++, Java, Visual J++, (Visual) Basic.

S prácou v tíme mám dobré skúsenosti zo školy aj z práce.

Bc. Miloslav Bahna
 Posledných päť rokov mojej programátorskej praxe sa špecializujem takmer výhradne na oblasť počítačovej grafiky. Za túto dobu som nadobudol značné skúsenosti ako aj teoretické znalosti najmä z oblasti 3D grafiky počítanej v reálnom čase. Mám skúsenosti ako s tvorbou PG v Oknových tak aj v neoknových operačných systémoch. V poslednej dobe pracujem s DirectX pre Windows98. Minulý rok som na tému Výukový program pre DirectX (spolu s kolegami) úspešne vytvoril a obhájil ročníkový projekt. Už niekoľko rokov sa zúčastňujem na tvorbe komerčných počítačových hier.
S počítačovou grafikou som pracoval v programovacích jazykoch C++ a Pascal. Som absolventom predmetov Fyzika I a Fyzika II ako aj predmetu Počítačová grafika I. V súčasnosti navštevujem predmet Počítačová grafika II. V letnom semestri som si vybral predmet Počítačové multimediálne systémy. Aj môj diplomový projekt úzko súvisí s počítačovou grafikou.

Bc. Peter Bukovský
Môj príspevok tímu spočíva hlavne v skúsenostiach s prácou v tíme ako aj v ostatných predpokladaných schopnostiach k tomuto projektu. Oblasť fyziky ma vždy zaujímala a na FEI som absolvoval predmety Fyzika I a Fyzika II. Takisto som absolventom predmetu Počítačová grafika I a tento semester navštevujem predmet Počítačová grafika II. Okrem toho mám za sebou niekoľko projektov, ktoré si vyžadovali spoluprácu tímu. Z toho spomeniem dva komerčné produkty, na ktorých som sa podieľal pri analýze a návrhu a ročníkový projekt z minulého roku štúdia na tejto škole, ktorý bol komisiou hodnotený ako prínos v skúsenostiach s prácou v tíme.

Bc. Peter Čapkovič
Programovať som začal už na základnej škole na 8 bitových počítačoch ( ATARI 130 ). Používal som programovacie jazyky BASIC a ASSEMBLER. Po prechode na strednú školu som sa preorientoval na 16 bitové PC ( 8x86 ). Vzhľadom na to, že som ovládal programovanie v ASSEMBLERI, tak moje prvé kroky boli práve v tomto jazyku. Neskôr som sa či už chcene, alebo nechcene zoznamoval aj s inými programovacími jazykmi ako sú PASCAL, C, C++ (Visual Basic, Visual C++, Delphi), resp. PROLOG a LISP. S poslednými dvomi som sa zoznámil až na vysokej škole, kde bola nutnosť programovať práve v nich. Už od mojich prvých krokov v programovaní ma najviac zaujala práve počítačová grafika. Po viacerých jednoduchších či zložitejších demo programoch na  8  aj 16 bitových počítačoch som sa spolu s kamarátmi zúčastňoval aj súťaží DemoBit. Určitý čas som sa venoval aj návrhu interaktívných grafických programov pre 3D grafiku, a ako maturitný projekt na strednej škole som vypracoval interaktívny grafický informačný systém školy. Na vysokej škole som absolvoval predmet Počítačová grafika I a v súčasnosti absolvujem predmet Počítačová grafika II. Tieto predmety sú zaujímavé, ale vzhľadom na moje skúsenosti s programovaním grafiky mi slúžia len na zopakovanie resp. minimálne zdokonalenie mojich vedomostí.

Pre tento projekt som sa rozhodol pre svoje dlhoročné skúsenosti s programovaním, ale hlavne s programovaním grafických aplikácií a na základe absolvovania predmetu FYZIKA I a FYZIKA II.

Bc. Vladimír Böhmer
Programovaním sa zaoberám už 13 rokov, z čoho najväčšiu časť som venoval počítačovej grafike. V súčasnosti som sa zameral prevažne na tvorbu multimediálnych aplikácií. Z niektorými som sa zúčastnil na viacerých celoeurópskych súťažiach amatérov, kde som sa v hodnotení umiestnil do prvých piatich miest. V škole sa moje záujmy v tomto smere prejavujú výberom voliteľných predmetov ako Počítačová grafika 1, 2,  Počítačové multimediálne systémy, výberom tém ročníkového projektu (výukový program pre počítačovú grafiku) a diplomového projektu (syntéza ľudskej reči). Čo sa týka výukovej časti, či už by sa jednalo o fyziku alebo chémiu, na gymnáziu som sa zúčastnil krajských kôl chemickej a fyzikálnej olympiády, čo je vhodný základ pre teoretickú výukovú časť projektu. Ďalej by som spomenul, že som sa podieľal na preklade operačného systému Windows 98 do slovenčiny a na vytváraní a spracovávaní (DTP) publikácie k nemu, čo mi výrazne pomohlo jednak v zdokonalení a vycibrení správneho spisovného slovenského jazyka, ale aj v získaní skúseností s prácou v tíme.

Sumár
V našom tíme sa všetci dobre poznáme a každý s niekým s tohoto tímu minimálne raz pracoval, či už na spoločnom zadaní  alebo na ročníkovom projekte. Preto by koordinácia práce v našom tíme nemala robiť žiadne ťažkosti. Máme spoločné záujmy, ako vyplýva aj z horeuvedených predstavení jednotlivých členov a tak sme sa rozhodli spoločne uchádzať o riešenie tohto projektu.
 Každý z nás vyniká v nejakej z požadovaných oblastí a má prinajmenšom dobrý základ v ostatných oblastiach. Preto práca na projekte môže byť dobre rozdelená a výsledný efekt o to väčší.
Na základe vyššie uvedených faktov sa domnievame, že naše predpoklady sú pre zvolený projekt viac ako vyhovujúce. Každý člen tímu má dobré predpoklady na to, aby bol platným členom kolektívu pri tvorbe kvalitného grafického systému tohoto typu.
Motivácia
Ku výberu témy sme pristupovali s predstavou vytvoriť efektný multimediálny projekt, ktorý by bol nielen pôsobivý ale by si aj nevtieravým spôsobom získaval diváka (žiaka, študenta, iného záujemcu). Myslíme si, že práve fyzika je vedou, ktorá môže nevhodnou prezentáciou žiakov zbytočne odradiť. Naopak dobrá, pútavá prezentácia si nejedného záujemcu získa a vzbudí v ňom záujem aj o hlbšie spoznanie jej tajov.
Pri výbere nás motivovala aj snaha zdokonaliť a použiť naše už nadobudnuté znalosti z oblasti počítačovej grafiky.
Navrhované Riešenie
Náš výukový program by sme chceli vytvoriť ako interaktívnu multimediálnu prezentáciu, kde náučný text je poprepletaný interaktívnymi príkladmi. Cieľom je aby si náš záujemca mohol vysvetľovanú teóriu ihneď osvojiť. Chceme sa zamerať na základné experimenty Mechaniky ako sú napríklad: Zákon zachovania hybnosti, pohyb kyvadla a podobne.
Plocha obrazovky by bola rozdelená na textovú a grafickú časť a pomer týchto dvoch zložiek by sa podľa potreby menil. Grafickú časť bude tvoriť interaktívna demonštrácia – experiment, ktorý bude podľa potreby realizovaný ako 3D grafika počítaná v reálnom čase, počítačová animácia prípadne statický obrázok.
Chceme náš projekt navrhnúť tak, aby vďaka svojej flexibilite mohol slúžiť nielen ako výukový program fyziky ale aj na výučbu ľubovoľnej inej témy.
Môže sa uvažovať aj o možnosti preskúšania nadobudnutých vedomostí, najlepšie formou zábavného testu.
Použité prostriedky
Podľa predbežnej predstavy uvažujeme o implementácii výukového programu v prostredí MS Visual C++ 5.0. Táto voľba je optimálna, pretože uvedené prostredie je v súčasnosti najpoužívanejším vývojárskym nástrojom pre programovanie pod operačným systémom Windows. Všetci členovia tímu prácu vo Visual C++ veľmi dobre ovládajú a už dlhší čas s týmto prostriedkom pracujú. Vzhľadom na fakt, že chceme dosiahnuť čo najefektnejší výsledný dojem, rozhodli sme sa využívať pri zobrazovaní 3D hardvér – tzv. 3D grafické karty. Pri práci s týmito hardvérovými zobrazovacími prostriedkami budeme používať Direct X s ktorým máme viacerí v tíme dobré skúsenosti. Požadovaný hadvér aj softvér má každý z členov tímu, čo je dobrým predpokladom na rýchlu a efektívnu prácu.
Podľa predbežných odhadov považujeme za dostatočné, ak sa tím bude stretávať raz týždenne a každý člen sa určenej úlohe bude venovať aspoň dve hodiny do týždňa.
Rozvrh hodín Tímu (pre zimný semester)
Slúži ako pomôcka pri dohadovaní si termínov schôdzok.

 
7,2 8,15 9,15 10,1 11,1 12,05 13,05 14,00 15,00 15,55
Pondelok      
Utorok        
Streda              
Štvrtok                
Piatok