ponuka |
Sumár
Motivácia Navrhované Riešenie Použité prostriedky Rozvrh hodín Tímu (pre zimný semester) Dovoľte nám na úvod sa predstaviť...
Bc. Juraj
Antal
Moje prvé začiatky s programovaním grafiky boli na začiatku strednej školy. Vtedy som mal doma Amigu, čo sa pokladalo za špičku v tejto triede. Odvtedy som urobil viacero programov (32 bitové platformy), ako na Amigu, tak na PC. S grafikou bol spojený aj môj záverečný projekt na strednej škole a ročníkový projekt – návrh a implementácia Grafického editoru zápisu procesov. Ovládam programovacie jazyky C, (Visual) C++, Java, Visual J++, (Visual) Basic. S prácou v tíme mám dobré skúsenosti zo školy aj z práce. Bc.
Miloslav Bahna
Bc. Peter
Bukovský
Bc.
Peter Čapkovič
Pre tento projekt som sa rozhodol pre svoje dlhoročné skúsenosti s programovaním, ale hlavne s programovaním grafických aplikácií a na základe absolvovania predmetu FYZIKA I a FYZIKA II. Bc.
Vladimír Böhmer
|
Sumár |
V našom tíme sa všetci dobre poznáme
a každý s niekým s tohoto tímu minimálne raz pracoval, či už na spoločnom
zadaní alebo na ročníkovom projekte. Preto by koordinácia práce v
našom tíme nemala robiť žiadne ťažkosti. Máme spoločné záujmy, ako vyplýva
aj z horeuvedených predstavení jednotlivých členov a tak sme sa rozhodli
spoločne uchádzať o riešenie tohto projektu.
Každý z nás vyniká v nejakej z požadovaných oblastí a má prinajmenšom dobrý základ v ostatných oblastiach. Preto práca na projekte môže byť dobre rozdelená a výsledný efekt o to väčší. Na základe vyššie uvedených faktov sa domnievame, že naše predpoklady sú pre zvolený projekt viac ako vyhovujúce. Každý člen tímu má dobré predpoklady na to, aby bol platným členom kolektívu pri tvorbe kvalitného grafického systému tohoto typu. |
Motivácia |
Ku výberu témy sme pristupovali
s predstavou vytvoriť efektný multimediálny projekt, ktorý by bol nielen
pôsobivý ale by si aj nevtieravým spôsobom získaval diváka (žiaka, študenta,
iného záujemcu). Myslíme si, že práve fyzika je vedou, ktorá môže nevhodnou
prezentáciou žiakov zbytočne odradiť. Naopak dobrá, pútavá prezentácia
si nejedného záujemcu získa a vzbudí v ňom záujem aj o hlbšie spoznanie
jej tajov.
Pri výbere nás motivovala aj snaha zdokonaliť a použiť naše už nadobudnuté znalosti z oblasti počítačovej grafiky. |
Navrhované Riešenie |
Náš výukový program by sme chceli
vytvoriť ako interaktívnu multimediálnu prezentáciu, kde náučný text je
poprepletaný interaktívnymi príkladmi. Cieľom je aby si náš záujemca mohol
vysvetľovanú teóriu ihneď osvojiť. Chceme sa zamerať na základné experimenty
Mechaniky ako sú napríklad: Zákon zachovania hybnosti, pohyb kyvadla a
podobne.
Plocha obrazovky by bola rozdelená na textovú a grafickú časť a pomer týchto dvoch zložiek by sa podľa potreby menil. Grafickú časť bude tvoriť interaktívna demonštrácia – experiment, ktorý bude podľa potreby realizovaný ako 3D grafika počítaná v reálnom čase, počítačová animácia prípadne statický obrázok. Chceme náš projekt navrhnúť tak, aby vďaka svojej flexibilite mohol slúžiť nielen ako výukový program fyziky ale aj na výučbu ľubovoľnej inej témy. Môže sa uvažovať aj o možnosti preskúšania nadobudnutých vedomostí, najlepšie formou zábavného testu. |
Použité prostriedky |
Podľa predbežnej predstavy uvažujeme
o implementácii výukového programu v prostredí MS Visual C++ 5.0. Táto
voľba je optimálna, pretože uvedené prostredie je v súčasnosti najpoužívanejším
vývojárskym nástrojom pre programovanie pod operačným systémom Windows.
Všetci členovia tímu prácu vo Visual C++ veľmi dobre ovládajú a už dlhší
čas s týmto prostriedkom pracujú. Vzhľadom na fakt, že chceme dosiahnuť
čo najefektnejší výsledný dojem, rozhodli sme sa využívať pri zobrazovaní
3D hardvér – tzv. 3D grafické karty. Pri práci s týmito hardvérovými zobrazovacími
prostriedkami budeme používať Direct X s ktorým máme viacerí v tíme dobré
skúsenosti. Požadovaný hadvér aj softvér má každý z členov tímu, čo je
dobrým predpokladom na rýchlu a efektívnu prácu.
Podľa predbežných odhadov považujeme za dostatočné, ak sa tím bude stretávať raz týždenne a každý člen sa určenej úlohe bude venovať aspoň dve hodiny do týždňa. |
Rozvrh hodín Tímu (pre zimný semester) |
Slúži ako pomôcka pri dohadovaní si termínov schôdzok. |
7,2 | 8,15 | 9,15 | 10,1 | 11,1 | 12,05 | 13,05 | 14,00 | 15,00 | 15,55 | |
Pondelok | ||||||||||
Utorok | ||||||||||
Streda | ||||||||||
Štvrtok | ||||||||||
Piatok |